روزبه وثوق احمدی، عضو سابق کمیته انضباطی ای‌اف‌ سی در گفت‌وگو با «ایران»:

مجازات ای اف سی سختگیرانه اما سبک بود




محمد محمدی سدهی / کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا ساعاتی پیش از برگزاری دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های پرسپولیس و النصر عربستان، عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس را به دلیل شادی بعد از گل مقابل پاختاکور ازبکستان به 6 ماه محرومیت محکوم کرد. محرومیتی که در آستانه دیدار حساس با النصر ضربه سختی به پرسپولیس وارد کرد.
روزبه وثوق احمدی، عضو سابق کمیته انضباطی ای‌اف‌سی درخصوص این موضوع به خبرنگار «ایران» گفت: «در مسابقاتی که در یکجا برگزار می‌شود، کمیته انضباطی در محل مسابقات حضور می‌یابد و درخصوص موضوعات مختلف تصمیم گیری می‌کند و هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. مسابقات لیگ قهرمانان چنین شرایطی دارد و کمیته انضباطی مسابقات می‌تواند ساعاتی پیش از برگزاری مسابقات رأی انضباطی خود را اعلام کند بنابراین محرومیت عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس 2،3 ساعت مانده تا برگزاری مسابقه نیمه نهایی موضوع عجیبی نیست.»
او ادامه داد: «این تصمیم همانند اتفاقی است که برای بن عطیه بازیکن الدحیل و سیامک نعمتی بازیکن پرسپولیس افتاد و کارت قرمز این دو بازیکن ساعاتی پیش از برگزاری مسابقه بخشیده شد. پیش از این هم شاهد تصمیمات اینچنینی از سوی ای اف سی بودیم اما می‌توان به این موضوع معترض بود.»
این عضو سابق کمیته انضباطی ای‌اف‌سی بیان داشت: «برای بخشیدن این بازیکن باید تشریفات تجدید نظرخواهی از جمله پرداخت مبلغی بابت حق تشکیل جلسه انجام شود. پرسپولیس می‌تواند پس از بازی درخواست تجدید نظرخواهی کند و با توجه به سوابق این بازیکن و شادی گل او در زمانی که در تیم‌های دیگر حضور داشت، در صورت دفاع قوی می‌توان امیدوار بود که این بازیکن بخشیده شود و بتواند در بازی‌های آینده برای پرسپولیس بازی کند.»
وثوق احمدی با تأکید بر اینکه تصمیم کمیته انضباطی ای اف سی برای محرومیت آل کثیر کاملاً سختگیرانه بود، افزود: «گرچه معتقدم حکم سختگیرانه است اما کمیته انضباطی ای اف سی 6 ماه محرومیت و 10 هزار دلار جریمه برای آل کثیر در نظر گرفته که این سبک‌ترین محرومیت است. براساس ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا هر فردی که رفتار نژادپرستانه داشته باشد با محرومیت زیادی مواجه می‌شود. فوتبالیست‌های ما باید رفتارهای خود را کنترل کنند تا با چنین موضوعاتی مواجه نشوند. به هر حال هر حرکتی در کشور دیگر معانی متفاوتی دارد و همانند نشان دادن شست دست که در کشور ما مطلوب نیست اما در کشورهای دیگر حرکتی متعارف است. همه می‌دانیم که رفتار آل کثیر نژادپرستانه نیست اما باید رفتارها کنترل شود و مربیان باید به بازیکنان تذکر لازم را بدهند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7460/18/556571/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها