ایران در ایران




زهره افشار
خبرنگار

سرمای پاییزی از فردا می‌آید


پس از چندین روز پایداری هوا در سراسر کشور، از روز سه‌شنبه و بویژه روزهای پایانی هفته باید منتظر سرمای پاییزی باشیم.
 «فریبا گودرزی» کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با «ایران»تصریح کرد: پایداری هوا که در یک هفته اخیر منجر به غلظت آلاینده‌ها در بیشتر شهرهای پرجمعیت و صنعتی شده بود از اواخر وقت امروز  و با آمدن جبهه جدید بارشی به پایان می‌رسد. وی افزود: از روز سه‌شنبه و با عبور یک جبهه از طریق نوار شمالی کشور شاهد بارندگی پراکنده و وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران خواهیم بود. این جبهه همچنین موجب کاهش تدریجی دما در همه استان‌های کشور به جز استان‌های واقع در جنوب شرق می‌شود. گودرزی تأکید کرد: البته سرمای پاییزی شدید از روز پایانی هفته یعنی جمعه به بعد با کاهش نسبی دما از راه می‌رسد. در همین حال بارش‌ها در استان‌های شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در بندرعباس و بستک

بندرعباس- با گذشت بیش از هشت ماه از شیوع ویروس کووید۱۹ تا دهم آبان ماه ۸۴۰ نفر در استان هرمزگان بر اثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست دادند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به روند افزایشی شمار مراجعان به بیمارستان‌های استان با علائم کووید۱۹، گفت: با توجه به‌شرایط موجود به‌طور یقین در دو هفته آینده شاهد افزایش شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ و میر نیز خواهیم بود. به‌گزارش ایرنا، دکتر حسین فرشیدی با بیان اینکه شمار انجام تست‌های کووید۱۹ هر روز در هرمزگان رو به افزایش است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم شمار انجام تست‌ها در هفته جاری نسبت به هفته گذشته ۲۵۰ عدد افزایش داشته باشد. استاندار هرمزگان هم در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از اعلام محدودیت‌های جدید از چهارشنبه هفته جاری در دو شهرستان بندرعباس و بستک که در وضعیت قرمز به سر می‌برند، خبر داد.
 فریدون همتی بیان داشت: براساس تصمیم‌های انجام شده، در این دو شهرستان ۵۰ درصد کارکنان باید به‌صورت دورکاری به انجام وظایف خود بپردازند و همچنین محدودیت‌های شغلی برای رده‌های دو، سه و چهار نیز باید اعمال شود. وی با تأکید بر پرهیز از هرگونه تردد غیرمجاز بین استانی یا بین شهری، افزود: در تعطیلات پایان هفته نیز برپایی چادر در بوستان‌های استان و عرضه قلیان ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

جریمه 25 میلیون تومانی آفرودسواران متخلف

اصفهان - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: متخلفان آفرودسوار کویر مرنجاب که با تعقیب کل وحشی باعث هلاکت این گونه ارزشمند شده بودند، شناسایی و جریمه شدند.
به گزارش مهرریا، ایرج حشمتی با اشاره به انتشار گسترده فیلم تعقیب یک کل وحشی توسط آفرودسواران در کویر مرنجاب اظهار داشت: با توجه به حساسیت این موضوع مراتب سریعاً در دستور کار قرار گرفت و مراحل شناسایی این افراد آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه متخلفان در نهایت شخصاً به اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل مراجعه کردند، ابراز داشت: با پذیرش تخلف از سوی این آفرودسواران پرونده‌ای برای آنها تشکیل شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به قوانین جاری جریمه تلف شدن کل وحشی از متخلفان دریافت شد، تصریح کرد: از این افراد ۲۵۰ میلیون ریال دریافت و به حساب دولت واریز شد. وی با اشاره به اینکه پس از مراحل مقدماتی پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارسال شد، تأکید کرد: رخ دادن این حوادث به‌دلیل گردشگری‌های ناهمسو با محیط زیست است که امیدواریم با تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده توسط دستگاه‌های ذیربط دیگر شاهد این چنین حوادث تلخی نباشیم.

خبرنگار پیشکسوت کرمانشاهی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

کرمانشاه- سید «سیاوش حسینی» از پیشکسوتان رسانه‌ای استان کرمانشاه روز یکشنبه براثر ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت.
به گزارش ایرنا مرحوم حسینی متولد سال ۱۳۳۹ در کرمانشاه از پیشکسوتان عرصه مطبوعات؛ سرپرست روزنامه کیهان، سردبیر هفته‌نامه پویندگان غرب و عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کرمانشاه بود. او سابقه ۳۲ سال فعالیت در عرصه مطبوعات و رسانه‌های استان را در کارنامه کاری خود داشت و روز یکشنبه ۱۱ آبان در سن ۶۰ سالگی براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.  او اولین خبرنگار استان کرمانشاه است که براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

احیای هنر منسوخ شده «نی چیت بافی» در شهرستان باشت

یاسوج - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از احیای هنر  منسوخ شده نی چیت بافی در بخش بوستان شهرستان باشت خبر داد.
«مجید صفایی» در بازدید از کارگاه نی چیت بافی بخش بوستان افزود: این کارگاه با ابتکار یک خانواده ۴ نفره روستایی با هدف کسب درآمد و اشتغال‌زایی ایجاد شده است. وی تصریح کرد: برای رونق و احیای این هنر صنایع دستی تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان نی چیت بافی پرداخت می‌شود. وی اظهار کرد: نی چیت در کنار سیاه چادرهای اصیل و زیبا برای آرایش جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، آیین‌ها و جشن‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌شود. صفایی ادامه داد: محصول تولیدی این کارگاه علاوه بر تأمین نیاز ۱۲ هزار خانواده عشایری استان به استان‌های همجوار ازجمله فارس و اصفهان ارسال می‌شود.
بخش بوستان یکی از بخش‌های تابعه شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است. این بخش از ۲ دهستان به نام‌های بابویی و تلخاب تشکیل یافته و مرکز آن روستای بوستان است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7481/6/558992/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها