اخبـــــار



فرمانده انتظامی تهران بزرگ:
دوربین ها نقشی در جریمه ماسک ندارند

گروه حوادث: جریمه متخلفانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند از سوی مأموران نیروی انتظامی انجام می‌شود و دوربین‌های کنترل ترافیک نقشی در این میان ندارند.
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این باره به ایسنا، گفت: مأموران ما برای جریمه رانندگان خودروهایی که از ماسک استفاده نمی‌کنند از دوربین‌های کنترل ترافیک استفاده نمی‌کنند و با چشم این خودروها را رصد می‌کنند. در اتوبوس‌ها نیز مأموران با متوقف کردن اتوبوس وارد آن شده و اگر مسافری ماسک نداشته باشد به آنها تذکر داده می‌شود، در مترو نیز از ورود افراد فاقد ماسک جلوگیری می‌شود. وی با بیان اینکه گشت‌های مشترک پلیس، وزارت بهداشت، صنوف و... در پی مصوبه و درخواست ستاد مقابله با کرونا در تهران ایجاد شده است، گفت: نزدیک به سه هفته است که تذکر و ارشاد را شروع کرده‌ایم و حدود یک هفته است که جریمه‌ صنوف و خودروها نیز در کنار تداوم تذکر آغاز شده و در حال انجام است.
وی با بیان اینکه موضوع سلامت جامعه در صدر مأموریت‌های اولویتی پلیس قرار دارد، ادامه داد: تذکر به افرادی که پروتکل‌ها و مقررات را رعایت نمی‌کنند و جان و سلامتی دیگران را نیز به مخاطره می‌اندازند، در حال انجام است. همچنین خودروها و صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده بودند هم جریمه و پلمب شدند. طبق اعلام ستادملی مقابله با کرونا استفاده از ماسک از در خانه‌ها اجباری است و تمام شهروندان باید آن را رعایت کنند. البته در مورد عابران پیاده فقط بحث تذکر مطرح است و گشتی‌های ما بیشتر به این افراد تذکر می‌دهند و اعمال قانون و جریمه‌ای مطرح نیست. البته همان‌طور که قبلاً گفتیم سرنشینان خودرو باید ماسک بزنند و فقط خودروهای تک سرنشین به‌دلیل استفاده نکردن راننده از ماسک جریمه نخواهند شد، در غیر این صورت به ازای راننده بدون ماسک ۱۰۰ هزار تومان و به ازای هر مسافر یا سرنشینی که ماسک نداشته باشد، ۲۰ هزار تومان جریمه صادر خواهد شد.

سرقت مسلحانه ناکام از مهد کودک

گروه حوادث/ 3 سارق مسلح که قصد سرقت از یک مهدکودک را داشتند، از سوی پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ «محمدرضا ملکوتی» رئیس کلانتری پاسداران گفت: صبح روز جمعه نهم آبان خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر اینکه راننده و دو سرنشین یک دستگاه خودروی سواری 206 قصد سرقت از مهد کودکی را دارند، به پلیس اعلام شد و بلافاصله گشت انتظامی کلانتری 102 پاسداران برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.
وی تصریح کرد: با حضور گشت خودرویی کلانتری، مأموران اعزامی مشاهده کردند راننده و دو سرنشین یک دستگاه خودروی پژو206 با استفاده از دیلم در حال تخریب در ورودی یک مهدکودک هستند.
این مقام پلیسی با اشاره به اینکه سارقان با مشاهده گشت انتظامی قصد فرار از محل را داشتند، گفت: دستور توقف و ایست صادر و یکی از سارقان که خود را در حلقه محاصره مأموران دید با استفاده از سلاح گرم به سمت مأموران یک تیر شلیک کرد که مأموران گشت کلانتری موفق شدند در یک عملیات پلیسی متهمان را خلع سلاح کنند.
کلانتر محله پاسداران با بیان اینکه در این عملیات هر سه متهم دستگیر و به همراه خودروی 206 به کلانتری انتقال یافتند، افزود: متهمان 40 تا 45 ساله به جرم ارتکابی در کلانتری اعتراف کردند و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

دستگیری زن کلاهبردار با 40 شاکی

گروه حوادث: زن میانسال با جعل رسید پرداخت بانکی از فروشندگان کالا در سایت‌های اینترنتی کلاهبرداری می‌کرد.
سرهنگ «علی عزیزخانی»، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت:  اوایل مهر پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد. محتویات پرونده نشان از این داشت، شاکی یک دستگاه گوشی موبایل A۱۰ را به مبلغ ۳ میلیون تومان برای فروش در فضای مجازی آگهی کرده ‌است و زنی میانسال به عنوان خریدار با وی تماس گرفته و پس از هماهنگی برای بازدید گوشی به محل قرار رفته و  مبلغ خرید را از طریق اپلیکیشن‌های بانکی پرداخت  و رسید آن را به شاکی نشان داده است. شاکی هم گوشی را به او تحویل داد اما پس از مدتی متوجه شد هیچ وجهی به حسابش واریز نشده و تصویر اپلیکیشن پرداخت، جعلی بوده ‌است.
این مقام انتظامی بیان داشت: تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پایگاه مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند و موفق شدند در تحقیقات پلیسی، هویت متهم به نام «مریم» دارای سوابق مختلف کیفری را شناسایی کنند که مشخص شد متهم اکنون تحت تعقیب کارآگاهان پایگاه‌های دوم و سوم پلیس آگاهی به جرم کلاهبرداری است.
عزیزخانی با این توضیح که مریم پیش‌تر به جرم سرقت مسلحانه در سال ۹۰، سرقت به عنف (زورگیری) در سال ۹۵ و سرقت اماکن در سال ۹۷ دستگیر شده بود، افزود: مخفیگاه متهم در حوالی خیابان جیحون شناسایی و دستگیر شد و پس از انتقال به پایگاه هشتم به ۴۰ فقره کلاهبرداری به شیوه جعل رسید پرداخت بانکی اعتراف کرد.

شمار قربانیان زلزله ترکیه به 50 نفر رسید

گروه حوادث: شمار تلفات زمین‌لرزه روز جمعه  ترکیه از 50 نفر فراتر رفت.
به گزارش اسپوتنیک نیوز، بنابر اعلام مرکز مدیریت بلایا و شرایط اضطراری ترکیه شمار تلفات زمین لرزه 6/6 ریشتری روز جمعه که غرب ازمیر را لرزاند، به 51 نفر افزایش پیدا کرد. این مرکز اعلام کرد:  نیروهای امداد و نجات همچنان در حال جست وجو در میان آوارهای به جا مانده از ۹ ساختمان هستند.
 این زمین لرزه در یونان نیز احساس شد و مرکز لرزه نگاری این کشور بزرگی زمین لرزه را ۶.۹ ریشتر اعلام کرد که کانون آن در دریای اژه و در نزدیکی ازمیر بوده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است به دنبال این زمین لرزه دست‌کم ۲۰ ساختمان در ازمیر تخریب شدند در این زلزله 900 نفر تاکنون مصدوم شده‌اند. این زمین لرزه موجب وقوع سونامی خفیف و جاری شدن آب در خیابان‌های شهرهای ساحلی شد.
به گفته شهردار ازمیر، حدود ۱۸۰ نفر هنوز در میان آوار گرفتار هستند.
همچنین این زمین‌لرزه در جزیره ساموس در یونان نیز با خسارت همراه بوده و موجب فوت دو نفر و مصدومیت ۲۰ نفر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7481/12/559018/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها