اخبار




وزیر بهداشت:
تست‌های کرونا را به روزانه 100 هزارمورد افزایش می‌دهیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد تست‌های تشخیصی کرونا را در کشور از روزانه 45 هزار به 100 هزار مورد افزایش خواهیم داد. به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم آغاز گام چهارم بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا - به شکل محله محور- همچنین با اعلام ساخت دستگاه تست‌های تشخیصی سریع کرونا در کشور، عنوان کرد: درحال حاضر تست‌های تشخیصی سریع که بمدت 20 تا 25 دقیقه جواب آزمایش کرونای فرد را مشخص می‌کند در کشور ساخته شده و از سوی دیگر درحال وارد کردن تعدادی از این دستگاه‌ها به کشور هستیم تا بتوانیم موارد روزانه تست کرونا را افزایش دهیم.
براساس اعلام وزیر بهداشت، تمام تست‌هایی که در مراکز زیرمجموعه وزارت بهداشت و در منازل از افراد گرفته می‌شود کاملاً رایگان است.
وی پیشرفت مطالعات در زمینه ساخت واکسن کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: واکسن کرونا شرکت‌های ایرانی در حال پشت سرگذاشتن مطالعات حیوانی است و بزودی وارد مرحله مطالعات انسانی می‌شود.
نمکی با تأکید بر اینکه اخبار مربوط به ساخت واکسن کرونا را با احتیاط و دقیق اعلام خواهیم کرد، افزود: اکنون ۱۲ شرکت دانش بنیان ایرانی در زمینه ساخت واکسن کرونا فعال شده‌اند و ما جزو کشورهای پیشتاز در این زمینه هستیم.

۴۵۳ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۳۳۹ مورد جدید کرونا در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۸۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از ظهر روز 19 آبان تا ظهر روز  ۲۰ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۳۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۸۸ نفر از آنها بستری شدند.
وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۰۳ هزار و ۲۸۸ نفر رسید.لاری افزود: متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۴۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسید. وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۳۰ هزار و ۶۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 5 هزار و 584 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی گفت: تاکنون پنج میلیون و ۳۰۲ هزار و ۲۰۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، بجز  استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان که در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند، 27 استان دیگر در وضعیت قرمز هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7488/5/559839/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها