ایران در ایران




آغاز اعمال محدودیت‌های جدید در خوزستان

اهواز - سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از آغاز اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۰ شهر استان خبر داد.
رضا نجاتی اظهار کرد: از ساعت ۱۸ دیروز (۲۰ آبان‌ماه) در ۱۰ شهر خوزستان محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود.
وی افزود: در مصوبه جدید اعمال محدودیت‌ها، تمامی مشاغل و اصناف به جز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، مطب‌ها، داروخانه‌ها، آتش‌نشانی، فروشگاه‌های مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها و میوه‌فروشی‌ها تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت دارند.
نجاتی گفت: این محدودیت‌ها در سه شهر اهواز، مسجدسلیمان و کارون به مدت یک ماه اعمال خواهند شد و در شهرهای آبادان، بهبهان، امیدیه، دزفول، شوشتر، رامهرمز و باوی نیز به مدت یک هفته اجرا می‌شوند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: مصوبه قبلی یعنی تعطیلی آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، تالارهای اجتماعات و کاهش ساعات فعالیت ادارات نیز به قوت خود باقی است.

سه اثر تاریخی آذربایجان‌شرقی به بخش خصوصی واگذار شد

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: سه اثرتاریخی این استان با هدف تقویت صنعت گردشگری به بخش خصوصی واگذار شد.
احمد حمزه‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهره‌برداری این آثار به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: پیرو جلسه مشترک با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، واگذاری سه بنای تاریخی شامل کاروانسراهای گویجه بل و جانانلو و خانه قدیمی ناصح‌زاده تبریز به بخش خصوصی به تصویب رسید.
حمزه‌زاده با اشاره به اینکه واگذاری این بناها با همکاری صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی انجام می‌شود، ادامه داد: بخشی از این هدف به حفظ گذرگاه‌ها و کاروانسراها اختصاص دارد و کاروانسرای گویجه بل و جانانلو که در مسیر شمالی گردشگری آذربایجان شرقی واقع شده‌اند، فرصتی مناسب برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم می‌کنند.

۴۰ درصد از مدارس خراسان شمالی با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز

بجنورد - رئیس نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: ۴۰ درصد از مدارس این استان با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز اداره می‌شوند.
به‌گزارش ایسنا، امین فلاح، اظهارکرد: از سوی دیگر برخی از مدارس نیز وجود دارند که در مکان‌های مناسب از جمله در مسیر سیل و... ساخته شده‌اند.
وی افزود: در همین راستا طرح تحول مکان‌یابی در این اداره کل در حال اجرا است که خراسان شمالی جزء چهار استان پیشگام در اجرای این طرح بوده است.
فلاح ادامه داد: در این طرح ۲۸ معیار وجود دارد که مشخص می‌کند مدارس در چه مکان‌هایی ساخته شوند و در چه مکان‌هایی ساخته نشوند یا اینکه در کدام منطقه مدارس مازاد وجود دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ پروژه در دست اقدام وجود دارد که نیاز به پروژه مکان‌یابی دارد.

راهی برای حل معضل آتش‌سوزی‌های سایت صفیره اهواز

اهواز - مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با اشاره به مشکلات سایت دفن زباله صفیره گفت: تنها راه برای بهبود وضعیت، ساخت سلول است که در حال انجام این کار هستیم و بخش عمده‌ای از مشکلات سایت صفیره حل می‌شود اما اگر ساخت سلول جدید انجام نشود چند سال دیگر دوباره همین مشکلات را خواهیم داشت.
رضا علیجانی با اشاره به وضعیت سایت صفیره اظهار کرد: به‌دلیل مدیریت غلط دوره‌های قبلی شهرداری، اهمیت سایت صفیره به فراموشی سپرده شده بود و ساخت سلول‌ها در سایت صفیره متوقف شده بود اما در دو ماه اخیر، پیگیری‌های قضایی انجام شده و به زودی سلول شماره ۲ به مناقصه می‌رود و امیدواریم در فروردین‌ ماه تکمیل شود. سلول شماره ۳ نیز در حال احداث است که امیدواریم با همت شورا و شهرداری تا پایان بهمن‌ ماه تکمیل شود.
وی با اشاره به اعلام آتش‌سوزی‌ها و مشکلات سایت صفیره از سوی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست به‌عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای اهواز افزود: پررنگ شدن موضوع سایت پسماند به نفع ما است تا مسئولان، بودجه‌ای در اختیار ما قرار دهند تا یک بار برای همیشه مشکل این سایت حل شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7488/6/559843/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها