ایران در ایران




پرواز بالگرد آب‌پاش برای خاموش کردن آتش زیر خاکستر در توسکستان

گرگان - پرواز بالگرد و تخلیه چهار سبد آب برای خاموش‌کردن باقیمانده آتش زیر خاکستر جنگل توسکستان آخرین اقدامات گروه‌های امدادی برای آسودگی خاطر از شعله‌ور نشدن دوباره حریق در این عرصه جنگلی هیرکانی است.
پایش زمینی منطقه جنگلی توسکستان هم برای خاموش‌کردن باقیمانده آتش با اعزام چند گروه از نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست دیروز ادامه یافت. مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان در این باره گفت: در بازدید هوایی روز گذشته دود ناشی از کنده درختان، زغال و خاکستر برجای مانده از آتش یک هفته‌ای در درون درختان مشاهده ‌شد که با پایش زمینی نیروهای اعزامی و خاموش کردن آتش زیر خاکستر نگرانی از بین رفت. سیدرضا قادری به ایرنا گفت: صبح سه‌شنبه و در ادامه پایش جنگل توسکستان، دود جزئی در چند نقطه گزارش شد که در یک منطقه سخت گذر و صخره‌ای از توان بالگرد و سبد آب‌پاش برای خاموشی کامل آن استفاده شد. وی بیان کرد: در زمان حاضر آتشی در منطقه مشاهده نمی‌شود اما ممکن است در درون درختان قطور آثار برجای مانده از خاکستر و گدازه‌های ریز و زغال باقی مانده باشد که نیروهای مستقر در منطقه سعی در خاموشی آنها دارند. آتش در منطقه سخت گذر توسکستان به کمک افزون بر ۶۰۰ نیرو اعم از جنگلبان، هلال احمر، کوهنورد، بسیج، ارتش، محیط‌بان و بومیان منطقه با استفاده از دو فروند بالگرد طی نزدیک به ۱۰ روز مهار و در پی باران اخیر که در برخی نقاط به‌صورت برف بارید؛ خاموش شد.

بلاتکلیفی در ماشین‌سازی تبریز

تبریز - ناصر فرج‌زاده، مدیرعامل کارخانجات ماشین‌سازی تبریز از سمت خود کناره‌گیری کرد تا بلاتکلیفی این واحد صنعتی قدیمی و مادر همچنان ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل کارخانجات ماشین‌سازی در حالی از مقام خود استعفا کرده است که این واحد صنعتی در ماه‌های اخیر با بحران بلاتکلیفی و اعتراضات جمعی از کارگران به کاهش تولید و نگرانی آنان از سوء‌استفاده‌های احتمالی ناشی از بلاتکلیفی کارخانه پس از واگذاری به ایدرو مواجه بود. مدیرعامل ماشین‌سازی روز گذشته با اعلام کناره‌گیری خود از این مسئولیت گفت که استعفای خود را به معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سایر مبادی ذیربط ارسال کرده است. فرج‌زاده، علت استعفای خود را تداوم مشکلات ناشی از بلاتکلیفی مالکیت کارخانه، تعیین نشدن اعضای هیأت مدیره و عدم حصول نتیجه با‌وجود مدت‌ها تلاش و پیگیری برای رفع این مشکلات برشمرد. وی تشریح کرد: تداوم این مشکلات، فعالیت‌های کارخانه را با موانع متعددی در مراودات گمرکی، بانکی مواجه کرده بود و متأسفانه پیگیری ۱۶ ماهه اینجانب برای رفع این موانع منجر به نتیجه قطعی نگردید. گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز که از آن با عناوین دیگری چون «شرکت»، «مجموعه» و «کارخانه» یاد می‌شود، از جمله نخستین واحدهای صنعتی مادر کشور است که این روزها در برزخ واگذاری به سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) دست و پا می‌زند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7488/11/559863/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها