احـــــزاب




تأکید مجمع روحانیون بر برگزاری انتخابات در تراز ملت ایران

مجمع روحانیون مبارز در ادامه جلسات نوبه‌ای خود در فضای مجازی اسکایپ و با ریاست سید محمد خاتمی شامگاه دوشنبه تشکیل جلسه داد. به گزارش روابط عمومی مجمع روحانیون مبارز در این جلسه مروری بر اخبار مختلف سیاسی و فرهنگی شد، سپس انتخابات امریکا و انعکاس گسترده آن در اکثر کشورها و در داخل کشور مورد گفت‌و‌گو قرار گرفت.
در این جلسه همچنین کمیته منتخب مجمع روحانیون مبارز، ویژه انتخابات ریاست جمهوری، گزارش تفصیلی خود را به شورای مرکزی ارائه کرد. بر اساس این گزارش کمیته انتخابات نقاط مشترک نظرات گروه‌های اصلاح‌طلب که در اختیار کمیته قرار داده بودند را در سه محور «ضرورت جلب توجه مردم در سراسر کشور به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری»، «بازتعریف رابطه نهاد حاکمیت و اصلاح‌طلبان» و «تبیین منسجم مجدد تفکر اصلاح‌طلبی» به حاضران در جلسه ارائه داد. در این جلسه مجمع روحانیون مبارز بر ادامه کار فشرده برای بررسی شرایط برگزاری انتخاباتی که نمایندگان اقشار مختلف و سلایق گوناگون بتوانند در آن حضور داشته باشند تأکید کرده است. روابط عمومی این تشکل اصلاح‌طلب تأکید کرده است: «اعضای مجمع معتقد هستند انتخاباتی می‌تواند موجب مشارکت فعال و حضور حداکثری باشد که برخوردار از آزادی در تراز ملت بزرگوار ایران باشد تا در مقایسه با انتخابات‌هایی که در سایر کشورهای آزاد دنیا برگزار می‌شود مایه افتخار و مباهات جمهوری اسلامی گردد و هویت نهاد جمهوریت نظام در آن تبلور درخشنده داشته باشد» اعضای مجمع روحانیون همچنین ابراز امیدواری کردند که انتخابات ریاست جمهوری در چنان بستری از آزادی‌های سیاسی و اجتماعی برگزار شود که برگزیده آنان و اصلاح‌طلبان بتواند به وعده‌هایی که برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و آزادی‌های فردی و احیای شعارهای اولیه انقلاب می‌دهد اقدام نماید.

پیشنهادهای  حزب اتحاد ملت درباره مواجهه با دولت آینده امریکا

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به نتیجه انتخابات امریکا نوشت: اینک که دوران ترامپ به پایان رسیده و با تجارب  پرهزینه‌ای که بدست آمده، باید تدابیری اندیشیده شود که تحریم‌ها و فشارها مرتفع گردد و در آینده نیز مجدداً امکان تکرار نیابد. به گزارش جماران در بخشی از این بیانیه آمده: طبعاً حل مشکلات و اختلافات مزمن فی‌مابین دو کشور امر ساده‌ای نیست که به راحتی و سرعت بتوان آن را به نتیجه رساند ولی تجربه دو دولت اوباما و ترامپ تفاوت آشکار رویکرد دولت‌های مستقر در آن کشور را به خوبی نشان می‌دهد. با توجه به اظهار صریح و مکرر رئیس جمهوری جدید امریکا مبنی بر بازگشت به توافق برجام این احتمال وجود دارد که با شروع به کار دولت جدید، دوره‌ای از کاهش تحریم‌ها و فشارها به وجود آید. با نگاهی به تجارب گذشته، قابل پیش‌بینی است که عدم استفاده از فرصت پیش‌آمده و استمرار سیاست‌های تقابلی می‌تواند بار دیگر به تداوم تحریم‌ها و فشارها منجر شود، با این تفاوت که دولت جدید امریکا، برخلاف دولت ترامپ، قادر خواهد‌ بود موافقت و همراهی اروپا را جلب و مجدداً اجماعی بین‌المللی علیه کشورمان شکل دهد. این حزب افزوده: بدیهی است برای قرارگرفتن کشور در مسیر توسعه همه‌جانبه لازم است با تدبیر و روشن بینی و بر اساس سه اصل راهبردی حکمت، عزت و مصلحت همه راه‌های دیپلماتیک و از جمله مذاکره سازنده جهت تأمین منافع ملی در دستور کار قرار گیرد و چه مصلحت ملی بالاتر از آرامش و رفاه ملت ایران و امیدواری آنها به کفایت حکومت در تأمین نیازهای مادی و معنوی آنها و چه منفعت ملی بالاتر از صلح و امنیت در منطقه آشوب زده خاورمیانه. بدیهی است که راه مذاکره راه آسانی نیست اما جز آن هم راهی متصور نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7488/3/559899/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها