خبــــر



دیدارهای دیپلماتیک ظریف در پاکستان

وزیر امور خارجه کشورمان در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی برای رایزنی با مقام‌های بلندپایه پاکستان شامگاه روز سه‌شنبه وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد. به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان»، مورد استقبال «سیدمحمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، جمعی از مسئولان سفارت و معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت. تعدادی از مشاوران وزیر امور خارجه و مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند. وی در سفر دو روزه خود به پاکستان با «عمران‌خان» نخست‌وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار خواهد کرد. سخنرانی در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) از دیگر برنامه‌های ظریف در اسلام‌آباد خواهد بود.

امریکا به آزار اتباع ایران پایان دهد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو بر پایان دادن به بازداشت‌های خودسرانه و آزار اتباع ایران در خارج از ایران به بهانه‌های سیاسی و نقض تحریم‌های غیر‌قانونی امریکا تأکید کرد. به گزارش ایرنا، کاظم غریب‌آبادی در جلسه بررسی دوره‌ای وضعیت حقوق بشر در امریکا در خلال نشست شورای حقوق بشر خطاب به امریکا پایان دادن به نژادپرستی گسترده و سیستماتیک علیه رنگین‌پوستان بویژه سیاهپوستان آن کشور، توقف قتل و کشتارهای خودسرانه در اقصی نقاط جهان بخصوص توسط پهپادها و مجازات آمران و عاملان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان وی تأکید کرد.غریب‌آبادی توقف اقدامات یکجانبه و تحریم غیر‌قانونی علیه سایر کشورها که موجب نقض گسترده حقوق بشر هستند، همکاری مؤثر با گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اقدامات یکجانبه و پایان دادن به بازداشت‌های خودسرانه و آزار اتباع ایران در خارج از ایران به بهانه‌های سیاسی و نقض تحریم‌های غیر قانونی امریکا مورد تأکید قرار داد.

دیدار دستیار ظریف با بشار اسد

علی‌اصغر خاجی  دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که در رأس هیأتی به منظور رایزنی با مقامات سوریه و همچنین مشارکت در «کنفرانس بین‌المللی درباره بازگشت آوارگان» در دمشق به سر می‌برد، با «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. به گزارش ایرنا،طرفین در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری کنفرانس بازگشت آوارگان و پناهندگان در دمشق، برخورد دوگانه کشورهای غربی درباره مسائل انسانی سوریه و مانع‌تراشی آنها در زمینه برگزاری این کنفرانس را مورد انتقاد قرار دادند. بشار اسد با اشاره به حمایت‌های ایران از مردم و دولت سوریه، تأکید کرد: این کنفرانس می‌تواند مبنای خوبی برای تدوام تلاش‌های انساندوستانه و شروع بازسازی و بازگشت امنیت و رفاه برای مردم کشورش باشد.

تحریم ۴ فرد و ۶ نهاد مرتبط با ایران از سوی امریکا

دولت ترامپ در آخرین هفته‌های بر سر کار بودن خود تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در این زمینه شش شرکت و چهار فرد مرتبط با ایران را مشمول تحریم قرار داده است. بنا بر این بیانیه، وزارت خزانه‌داری امریکا اتباع ایران و تایوان و چندین شرکت مستقر در ایران، سنگاپور، چین و هنگ‌کنگ را در فهرست تحریم قرار داد. بیانیه مذکور عنوان کرد که شرکت‌های آرتین صنعت تابان، دن بین‌الملل، هدا تریدینگ، ناز تکنولوژی، صنایع پروما و صنایع سولتک مشمول تحریم‌های واشنگتن قرار گرفته‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7488/2/559906/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها