بریده جریده



تهیه و تنظیم:حسن مجیدی

استاد محمدتقی شریعتی درگذشت

اسلام شناس و قرآن پژوه اندیشمند، استاد محمد تقی شریعتی [پدر دکتر علی شریعتی] پس از سال‌ها مبارزه و جهاد و کوشش در راه اسلام، سرانجام بر اثر بیماری، عصر دیروز [دوشنبه31 اردیبهشت] در سن ۸۰ سالگی در مشهد مقدس به رحمت ایزدی پیوست. استاد شریعتی با بیش از نیم قرن فعالیت علمی، آثار ارزشمند و برجسته‌ای همچون کتاب «تفسیرنوین»، «وحی و نبوت در پرتو قرآن»، «خلافت و ولایت از نظر قرآن و سنت»، «امامت در نهج البلاغه» و «فایده و لزوم دین» از خود به جای گذاشته است.
استاد شریعتی در سال ۱2۸6 در قریه مزینان از شهرستان سبزوار چشم به جهان گشود. وی پس از تحصیلات مقدماتی وارد حوزه علمیه مشهد شد و در محضر استادان بزرگی چون حاج شیخ هاشم قزوینی، شیخ محمّدتقی ادیب نیشابوری معروف به ادیب ثانی، حاج شیخ محمد کاظم دامغانی، حاج میرزا احمد مدرس یزدی و میرزاحسین فقیه سبزواری، سطوح مختلف علوم دینی را فرا گرفت. از سال ۱۳۱۱ به تدریس مشغول شد. مرحوم محمد تقی شریعتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با‌وجود بیماری و کهولت سن همچنان به تلاش و کوشش در راه اسلام ادامه داد.
روزنامه کیهان - سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1366

با پیشنهاد حجج اسلام سیدعلی خامنه‌ای و اکبرهاشمی رفسنجانی
فعالیت‌های حزب جمهوری اسلامی متوقف شد

امام خمینی با پیشنهاد حجج اسلام سیدعلی خامنه‌ای و اکبرهاشمی رفسنجانی مبنی بر توقف فعالیت‌های حزب جمهوری اسلامی موافقت فرمودند.آقایان خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای که به امام خمینی تقدیم کردند، ضمن اشاره به انگیزه تأسیس حزب جمهوری اسلامی در آغاز انقلاب وخدماتی که این حزب به انقلاب اسلامی کرد، یادآور شدند در شرایط کنونی ضرورتی برای وجود حزب نیست و جامعه به وحدت و انسجام نیازمند است و ممکن است تحزب بهانه‌ای برای ایجاد اختلاف و موجب خدشه در وحدت ملت شود. ایشان پیشنهاد کردند حزب جمهوری اسلامی کلیه فعالیت‌های خود را متوقف نماید.امام خمینی نیز در پاسخ به این نامه، با این پیشنهاد موافقت فرموده و ضمن تأیید مؤسسین حزب جمهوری اسلامی و آرزوی توفیق خدمت، همگان را توصیه و سفارش به اتحاد و اتفاق فرمودند.
 روزنامه اطلاعات - سه‌شنبه 12 خرداد 1366




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7490/16/560124/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها