مسئولان وزارت بهداشت نتایج ابتدایی و امیدوارکننده محدودیت‌های اخیر را منتشر کردند

محدودیت‌ها علیه شتاب کرونا


- 87 شهر از وضعیت قرمز خارج شدند
- میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای 90 درصد رسیده است
- روند بیماری در 145 شهر و شهرستان قرمز، کاهش یافت
- آمار فوتی‌های کرونا بعد از یک‌ماه به زیر 400 نفر برگشت
-تعداد بستری‌ها و ورودی بیمارستان‌ها کمتر شد
- رئیس جمهوری : ایجاد محدودیت راهکار اصلی مقابله با کرونا نیست، همه باید پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنیم
-سخنگوی ستاد مقابله با کرونا : همراه داشتن کارت ملی برای دریافت خدمات الزامی است

گروه اجتماعی : رئیس‌جمهوری ضمن قدردانی از مردم برای همراهی در اجرای محدودیت‌های کرونایی در هفته اخیر گفت: البته ما بخوبی می‌دانیم که محدودیت راهکار اصلی نیست، محدودیت یک علامت و یک هشدار بزرگ است و پشت سر آن باید اقدامات زیادی انجام گیرد تا ما به هدف برسیم.
 حسن روحانی در ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: تقریباً از اوایل آبان یعنی از یک ماه پیش، این محدودیت‌ها ابتدا در ۴۳ شهرستان سپس در ۴۶ شهرستان آغاز شد که الحمدلله نتایج این محدودیت‌ها در آمار امروز نمایان بود که بسیار تأثیرگذار و مؤثر بوده است. همچنین از اول آذر در ۱۵۰ شهری که در آنها اعمال محدودیت شدید صورت گرفت در آن شهرها هم ما علائم مثبت را بعد از یک هفته مشاهده می‌کنیم و امیدواریم تا پایان هفته جاری شاهد تحولات مثبت بیشتری باشیم. وی عنوان کرد: علاقه ما این است که با همکاری مردم مخصوصاً در این هفته شهرهای قرمز به شرایط نارنجی یا شرایط زرد برگردند تا هم مردم بتوانند فعالیت اقتصادی داشته باشند و هم ما بتوانیم این بیماری را بخوبی کنترل کنیم.
 روحانی تأکید کرد: راه حل اصلی برای مبارزه با این بیماری، تغییر رفتار اجتماعی مردم است و هیچ راه دیگر غیر از این وجود ندارد؛ مردم باید سبک زندگی را تغییر دهند، فاصله اجتماعی را مراعات کنند و از حضور در تجمعات جزء برای ضرورت‌ها بپرهیزند تا بتوانیم به نقاط مطلوب برسیم.
رئیس‌جمهوری آموزش‌ها به مردم را ناکافی دانست و افزود: هنوز با گذشت مدت‌ها، طرف می‌گوید کرونا ندارم، فقط کمی عضلاتم درد می‌کند یا کمی بی‌حالم و سرفه می‌کنم. این نشان می‌دهد که هنوز آموزش‌های ما دقیق نیست و توضیحات ملموس داده نشده است که این علائم را براحتی دریافت کنند.
 روحانی بار دیگر تأکید کرد: مردم در چنین شرایطی حتی با ابتلا به سرماخوردگی فرض را بر ابتلا به کرونا بگذارند و با مراقبت‌های لازم و مراجعه به پزشک خود را قرنطینه کنند.
رئیس‌جمهوری گفت: متخصصان بویژه در هفته‌های اخیر بر این نکته تأکید کردند که فضای بسته یکی از عوامل مهم همه‌گیری کروناست.
 روحانی افزود: در فصل سرد زمستان و فضای بسته و در اجتماع میهمانی‌ها اگر تهویه‌ای وجود نداشته باشد و افراد در مدت طولانی با یکدیگر صحبت کنند، اگر یک نفر مبتلا حضور داشته باشد حتی اگر سرفه و عطسه نکند و فقط حرف بزند، می‌تواند مشکل ایجاد کند.
رئیس‌جمهوری گفت: به همین علت است در شهر‌هایی که در مناطق قرمز هستند اجتماع بیش از ۱۵ نفر را ممنوع کرده‌ایم، چنانچه حتی در ستاد ملی مقابله با کرونا بخشی در این سالن حضور دارند و شماری در سالن دیگر تا شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
رئیس‌جمهوری با تأکید بر برخورد قاطع با متخلفان تا پایان یافتن بیماری کرونا گفت: برخورد قاطع با متخلفان یکی از اصولی است که همیشه باید تا پایان این بیماری ادامه دهیم و این تنها به ۱۵ روز خلاصه نمی‌شود.
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: باید یک برخورد قاطع براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شامل جریمه و غیر جریمه داشته باشیم.
 روحانی گفت: مصوبه دیگری داشتیم برای خدمت دادن به افرادی که کارت ملی همراهشان نیست و شماره شناسه ملی‌شان برای ما مشخص نیست، بنابراین در هفته‌های اخیر با جدیت بیشتری، نیروی انتظامی، بسیج، سایر ضابطان و از سوی اتحادیه‌ها و کسانی که حق نظارت دارند مانند تعزیرات همه فعال شدند.
رئیس‌جمهوری افزود: این فعالیت باید همچنان تا پایان کار ادامه داشته باشد.
 روحانی گفت: دولت نسبت به گروه‌های آسیب‌پذیر در حد توان خودش از طریق تسهیلات یا ارقامی که به‌صورت بلاعوض در اختیار مردم قرار می‌گیرد، کمک کرده و کمک خواهد کرد.
رئیس‌جمهوری افزود: همچنین کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر از لحاظ بهداشتی صورت می‌گیرد و به کسانی که سن بالا و بیماری‌های زمینه‌ای دارند هم یاری خواهد شد.
 روحانی گفت: در مطالعات به ما اینچنین گفته می‌شود که در کشور‌هایی که شرایط بهتری دارند، ناشی از انضباط خوب مردم برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، پایش گسترده‌ای که در آن کشور‌ها انجام می‌شود، همراه با تست‌های بسیار وسیع، محدودیت‌های بسیار شدید و برخورد شدید با افراد متخلف است.
رئیس‌جمهوری افزود: راهی جز این نداریم که دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنیم و مراقبت‌ها را بالا ببریم.
 روحانی گفت: دوره‌های دوهفته‌ای تحت عنوان قرمز، نارنجی و زرد تمام شود، باز هم ماسک، فاصله اجتماعی و الکترونیکی کردن خدمات دولتی در حد امکان الزامی و ضروری است و نظارت شدید بر دستورالعمل‌ها در این شرایط هم ادامه پیدا می‌کند.
رئیس‌جمهوری افزود: یک تقسیم کاری هم باید بین مسئولان مختلف انجام گیرد و هم دولت، هم خیرین، هم بسیج و هم سایر نهاد‌های عمومی این کار را انجام دهند تا در محلات این موضوع به‌صورت فعال انجام شود.
 روحانی گفت: مردم عزیز و بزرگوار ما بدانند دو هفته‌ها ممکن است تمام شود، اما اصل تردد باید حداقل باشد و تجمع نباید باشد.
همراه داشتن کارت ملی برای دریافت خدمات الزامی است
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هموطنان برای دریافت خدمت از هر دستگاه اجرایی و ادارات باید کارت ملی همراه داشته باشند.
به‌گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، دکتر رئیسی پس‌ از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور آقای روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد، درخصوص مصوبات امروز ستاد، تأکید کرد: همراه داشتن کارت ملی برای دریافت هرگونه خدمات، برای حفظ سلامتی هموطنان است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: سامانه‌ای طراحی شده است که نتایج همه آزمایش‌های مثبت در این سامانه گردآوری می‌شود و با کمک این سامانه توانسته‌ایم از سفر هزار و 748 نفر که قصد سوار شدن به هواپیما، قطار یا اتوبوس داشتند، جلوگیری کنیم.
رئیسی گفت: در این هفته همه ادارات دولتی تعطیل هستند مگر اینکه بالاترین مقام مسئول آن اداره الزام داشته باشد که بعضی افراد حضور یابند، همچنین همه مردم برای گرفتن خدمت از ادارات دولتی باید کارت ملی همراه داشته باشند تا اگر در آزمایشگاهی آزمایش آنها مثبت شده باشد با کدملی مشخص شود.
با اعمال محدودیت‌ها آمار کرونا در شهرهای قرمز رو به کاهش گذاشت
  دکتر رئیسی همچنین از کاهش آمارهای کرونا در شهرهای قرمز با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی خبر داد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌ها از 160 شهر و شهرستان قرمز اکنون در 145 شهر و شهرستان روند بیماری رو به کاهش است.
وی افزود: فقط در 15 شهر و شهرستان شرایط قرمز تغییری نکرده است اما امیدواریم در این هفته شاهد کاهش آمارها در این شهرها باشیم.
وی گفت: تا پایان این ماه میزان آزمایش‌های کرونا را به 120 هزار آزمایش در روز خواهیم رساند و با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن پنجره‌ها مردم باید بسیار مراقب باشند و از هر‌گونه تجمع و حضور در میهمانی‌ها پرهیز کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7503/1/561584/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها