مجمع فدراسیون فوتبال به صورت آنلاین برگزار شد

روز تاریخی فوتبال با تأیید اساسنامه



گروه ورزشی/ مجمع فدراسیون فوتبال ایران برای تأیید اساسنامه روز گذشته در محل هتل آکادمی به‌صورت آنلاین با حضور نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد. افراد اولیه حاضر در این مجمع 66 نفر از 75 نفر ممکن بود که به‌صورت آنلاین در این مجمع حضور پیدا کردند. حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال بیان داشت: «با درایت وزارت ورزش و کمک‌هایی که صورت گرفت، اساسنامه به تأیید رسید و ما در همه فدراسیون‌ها شاهد بودیم که وزیر ورزش عضو مجمع است اما وزیر محترم ورزش برای حل مشکل اساسنامه شخصاً کمک کردند و پس از خروج وزیر از مجمع، این مشکل با فیفا حل شد. برخی سعی داشتند کارشکنی کنند تا اساسنامه به تأیید نرسد که با وجود این کارشکنی‌ها اساسنامه به تأیید فیفا رسید.»
در ادامه مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این موضوع که امروز با تأیید اساسنامه می‌تواند روز تاریخی برای ورزش کشور باشد، بیان داشت: «اقدامات خوبی در اساسنامه رخ داده و این اساسنامه چند ویژگی دارد که ابتدا حضور نفرات بیشتر در مجمع است که اهالی فوتبال حضور پررنگ‌تری خواهند داشت‌. همچنین برای کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون فوتبال تسهیلات بیشتری پیش‌بینی شده تا نفرات بیشتری بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند. شرایط بسیار خوبی در اساسنامه پیش‌بینی شده که با تصویب آن آینده بهتری در انتظار فدراسیون فوتبال است. حالا اعلام می‌کنم برای شادی هر چه بیشتر فوتبال و شور و شعف میان جوانان، حمایت خود را از فوتبال ادامه خواهیم داد.»
در ادامه روند برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، تعداد اعضای حاضر در این مجمع به 73 نفر از 75 نفر ممکن رسید و همچنین باید خاطرنشان کرد که نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به‌عنوان ناظران مجمع حضور داشتند.
در بخش بعدی صالح صفار، حسابرس مستقل فدراسیون فوتبال برای ارائه گزارش آماده شد که به عدم وصول مطالبات فدراسیون فوتبال، عدم ارائه اسناد 5.5 میلیارد اقلام راکد فدراسیون، عدم تصدیق صورت‌های مالی سازمان لیگ، عدم ارائه اسناد و صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال به مؤسسه حسابرس مستقل فدراسیون فوتبال، عدم ذخیره منابع مالی برای پرداخت پاداش سومی جام ملت‌ها به کارلوس کی‌روش پس از انعقاد قرارداد، عدم ذخیره منابع مالی برای پرداخت دستمزد مارک ویلموتس و... اشاره کرد. حسابرس مستقل سپس به گزارش‌های مالی سال‌های گذشته و عدم توجیه انحرافات مالی با بودجه فدراسیون اشاره کرد که به ابهاماتی در خصوص صورت‌های مالی اشاره داشت. وی همچنین درباره مسائل پولشویی و بررسی این موارد اشاره کرد و گفت که در بررسی‌های صورت گرفته با چنین مواردی برخورد نداشته‌اند.پس از آن مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که صورت‌های مالی سال 98-97 با 64 رأی موافق به تأیید رسیده است. نکته حائز اهمیت این بود که اعلام شد در خصوص صورت‌های مالی رأی‌گیری صورت گرفته است اما این سؤال به وجود آمد که چگونه پیش از ارائه گزارش از سوی حسابرس مستقل صورت‌های مالی به تأیید 64 عضو مجمع رسیده است؟ در ادامه علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال عدم ارائه گزارش درباره دستمزد مارک ویلموتس را به‌دلیل یک ماه کارکرد او در سال مالی مورد اشاره ارتباط داد و اعلام کرد این گزارش در صورت‌های مالی سال جدید آمده است. خزانه‌دار فدراسیون فوتبال عدم وصول برخی مطالبات را با عدم ارائه گزارش به حسابرس مستقل مرتبط دانست و این مسأله را رد کرد. وی همچنین انتقادی از فیفا و AFC درباره عدم همکاری با فدراسیون فوتبال درباره وصول مطالبات داشت. در ادامه گزارش مالی، مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که مؤسسه حسابرسی رازدار با تعداد 65 رأی به‌عنوان حسابرس مستقل سال 99-98 انتخاب شد. در ادامه احمدرضا براتی رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون در ادامه مجمع فدراسیون فوتبال توضیحاتی در خصوص اساسنامه جدید ارائه داد. وی گفت: «مهم‌ترین مورد در این اساسنامه درباره ماهیت حقوقی فدراسیون بود و ما ماه‌ها تلاش کردیم تا به نقطه‌ای برسیم که فعلاً فدراسیون به‌عنوان یک شخصیت حقوقی تعریف شود و بعد فدراسیون یک سال فرصت خواهد داشت تا به نقطه‌ای برسد که به‌عنوان یک نهاد مستقل تعیین شود. حتماً باید این تغییر به شیوه‌ای باشد که با همکاری مجلس، وزارت ورزش و AFC انجام شود.»در بخش بعدی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اساسنامه این فدراسیون به رأی گذاشته شد که با اعلام مهدی محمدنبی، دبیرکل، اساسنامه با 70 رأی موافق به تصویب رسید.
علی فلاحتی شهاب الدینی، رئیس کمیته بدوی انتخابات، مهدی کردانی، معاون کمیته بدوی و غلامرضا شاه‌کرمی به‌عنوان عضو کمیته بدوی انتخاب شدند. همچنین حبیب‌الله حبیبی و تقی سیاری امینی به‌عنوان عضو علی البدل این کمیته انتخاب شدند. روزبه وثوق احمدی نیز به‌عنوان رئیس کمیته استیناف انتخابات، مهدی پیروزرام، معاون کمیته و احمد مؤمن، عضو کمیته استیناف انتخابات معرفی شدند‌. حسین تقی‌پور و فریدون صادقی نیز عضو علی البدل کمیته استیناف انتخابات خواهند بود‌.
در پایان کلیپی برای نامزدی فدراسیون فوتبال جهت اخذ میزبانی جام ملت‌های 2027 پخش شد و مجمع فدراسیون فوتبال به پایان رسید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7503/1/561589/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها