اخبــــــار




رهبر انقلاب به مناسبت ترور شهید فخری‌زاده تأکید کردند:
عاملان ترور شهید را مجازات کنید و تلاش‌های او را ادامه دهید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت و فقدان دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی جناب آقای محسن فخری‌زاده، بر مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت و همچنین لزوم پیگیری تلاش علمی و فنی این شهید تأکید کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به‌خاطر تلاش های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید به جِد در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش هایی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش‌های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت می‌گویم و علو درجات او را از خداوند مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای / ۸ آذر ۱۳۹۹                                                                                                                                  

حضور وزیر دفاع در منزل دانشمند ترور شده ایرانی
همسر فخری زاده: راه شهید را ادامه دهید

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح دیروز با حضور در منزل شهید فخری‌زاده، گفت: تنها خواسته همسر شهید، ادامه دادن راه شهید فخری‌زاده بود و اطمینان دادیم در همه حوزه‌ها با قوت و سرعت، راه او را ادامه خواهیم داد.
به‌گزارش ایرنا، سرتیپ امیر حاتمی بعد از حضور در منزل شهید محسن فخری‌زاده که روز جمعه در دماوند ترور شد، در جمع خبرنگاران گفت: با اطمینان به همسر شهید فخری‌زاده عرض کردم حتماً همه ما بویژه همکاران، همراهان و شاگردان زیاد ایشان، مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ها و ابعاد متعدد را با قوت، سرعت و اطمینان ادامه  
می دهیم. وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کاری او نیاز است درباره تلاش‌های او مفصل صحبت کرد چون در عرصه‌های مختلف شاهد ابتکارات، خلاقیت‌ها و حضور با برکت این شهید بودیم.

همسر شهید فخری زاده: نگذارید خونش پایمال شود
همسر شهید محسن فخری‌زاده پیرامون شخصیت فردی و علمی این شهید ضمن عرض تبریک شهادت این شهید به امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب که شهید فخری‌زاده به ایشان ایمان داشت و عاشق ایشان بود و همچنین به کل ملت شریف ایران، گفت:‌ این شهید در عین حال که یک دانشمند بود بسیار همسر مهربان و دلسوز و مدبری هم بود. وی در گفت‌و‌گو با شبکه خبر سیما با بیان اینکه شهید کشورش را دوست داشت، گفت: من از آنهایی که هستند خواهش می‌کنم  راه ایشان را ادامه بدهند و اجازه ندهند که خونش پایمال شود؛ چون مسیرش برایش خیلی مهم بود و خونش را پای این مسیر گذاشت و لحظه لحظه زندگی اش را برای این کار گذاشت و عاشقانه هم این کار را انجام می‌داد. وی افزود: به رهبر انقلاب عزیزترین فرد من در این دنیا که عزیزترین فرد آقای فخری‌زاده بود تسلیت و تبریک عرض می‌کنم که چنین سربازی را پرورش دادند و واقعاً آن‌طور که پرورش دادند برای مملکتش زحمت کشید و خونش را پایش گذاشت و از رهبر عزیزم به خاطر این سربازی که برای مملکت به جا گذاشتند تشکر می‌کنم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7503/2/561595/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها