اخبــــار



پوشش اینترنت کشور به 94 درصد رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد با تعریف مأموریت‌های جدید و تبدیل پست‌بانک به‌عنوان بانک اختصاصی حوزه دیجیتال این بانک از قرار گرفتن ذیل ماده 141 قانون تجارت و ورشکستگی رهایی پیدا کرد و تبدیل به یک بانک سودآور شد.
به‌گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی در ابتدای آیین رونمایی از خدمات جدید پست‌بانک ایران در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال گفت: ابتدا یاد و خاطره شهید بزرگوار، شهید محسن فخری‌زاده را که مظلومانه و بنا به شواهد به دست شقی‌ترین انسان‌های روی زمین یعنی صهیونیست‌ها به شهادت رسید گرامی می‌داریم. جهرمی درادامه افزود: در مقطعی این بانک به تصمیم قانونگذار در لیست واگذاری قرار گرفت و بخشی از سهام پست‌بانک در قالب سهام عدالت و بخشی هم به‌عنوان کشف قیمت در بازار سرمایه عرضه شد و با توجه به اینکه خدمات این بانک بیشتر به‌صورت غیراقتصادی دیده‌شده بود با زیان انباشته قابل‌ توجهی مواجه شده بود که میزان زیان انباشته از سرمایه ثبتی‌اش فزونی گرفته بود که به‌نوعی این بانک در آستانه قرار گرفتن ذیل مقررات فصل 141 قانون تجارت بود.
وی با بیان اینکه در بسط عدالت اجتماعی و در بسط استفاده از خلاقیت‌ها در تغییر ساختار اقتصادی دولت و کشور، تلاش کردیم که با اجرای طرح نوآفرین همه استارتاپ‌های کشور را در ذیل پوشش حمایتی قرار دهیم، گفت: بر اساس این طرح، هرجایی هر خلاقیتی وجود داشته باشد دولت به عدالت و نه به رانت می‌تواند از همه حمایت کند. بر این اساس پست‌بانک مجری این طرح شناخته شد و به‌عنوان بانک تخصصی حوزه ICT هم معرفی شد.
آذری جهرمی افزود: فعالیت در این حوزه باعث شد که شرکت‌های ارتباطی خدمات، تراکنش‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایشان را به سمت پست‌بانک بیاورند و مدیریت خوب هم باعث شد که این بانک به رشد اقتصادی برسد.
همچنین رئیس سازمان فناوری ایران نیز دراین مراسم با بیان اینکه پست بانک خود را به‌عنوان یکی از پیشروان استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری معرفی کرده است، اظهار کرد: پست بانک به سوی بانکداری الکترونیک حرکت رو به پیشرفتی را آغاز کرده است.
 امیر ناظمی با تأکید بر اینکه رابطه بانک‌ها و فناوری اطلاعات یک ارتباط دوسویه است، گفت: بانک‌ها از یکسو از فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند تا خدمات مالی بهتری به شهروندان ارائه دهند و ابزارهایی مانند کیف پول الکترونیک و احراز هویت و حتی ابزارهای مرتبط با شفافیت مالی در این دسته قرار دارند و از سوی دیگر بانک‌ها با حمایت از صندوق‌های جسورانه به توسعه تکنولوژی فناوری اطلاعات کمک می‌کنند.
ناظمی با اشاره به اینکه هشت سال پیش میزان دسترسی به فناوری اطلاعات در کشور 22 درصد بوده و امروز با استراتژی‌های وزارت ارتباطات به 81 درصد رسیده است، گفت: در حال حاضر سطح پوشش اینترنت در کشور به 94 درصد رسیده است. رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری، فراگیری خدمات فناوری اطلاعات در کشور بوده است، افزود: ایران به‌عنوان یکی از کشورهای دارای رشد بالا در فراگیری فناوری اطلاعات برای سومین سال پیاپی توسط ITU انتخاب شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی:
بازی های رایانه ای باید نگاه اجتماعی
و پایه اقتصاد داشته باشد

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت چشم‌انداز بازی‌های رایانه‌ای با نگاه اجتماعی و پایه اقتصاد در کشور تأکید کرد.
به‌گزارش «ایران»، ابوالحسن فیروزآبادی گفت: عملکرد بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در کشور و بازسازی ساختار، فرآیند و مأموریت‌های آن نشان از یک تحول امیدوارانه است و خوشبختانه تهدیدهای این حوزه به‌خوبی احصا شده که در صورت نیاز می‌توان سیاست‌های لازم را در جلسات شورای عالی فضای مجازی برای تعیین دستورالعمل‌ها در سازمان‌ها و نهادها مصوب کرد.
وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای در حال حرکت به سمت شبکه‌ای جهانی و آنلاین هستند که این علاوه بر فرصت با تهدیداتی همراه است که نیاز به تمهیدات لازم برای مقابله با آن دارد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: نیاز است تا مدل اقتصادی مناسب با تأکید بر دو محور حمایت از بازی‌های داخلی و شکل‌گیری شرکت‌های بزرگ در این حوزه در کنار شرکت‌های کوچک برای گردش چرخه این صنعت طراحی شود. وی با تأکید بر اینکه در استخراج مدل مناسب اقتصادی این حوزه توجه به جذب سرمایه اهمیت دارد، گفت: ضمن حفاظت از بازار داخلی نباید فضایی ایجاد شود تا شرکت‌ها به سمت انحصارگرایی پیش روند و می‌توان با الگوبرداری از سند حمایت از پیام رسان‌ها شرکت‌های بزرگ حوزه فضای مجازی را ترغیب به فعالیت در این حوزه کرد.
فیروزآبادی اظهار داشت: ما باید برای آینده فضای مجازی با تلاش گسترده و همسو با جهان با تأکید بر فرهنگ، زبان و سرزمین‌مان به‌عنوان نقاط قوت آماده باشیم. وی با اشاره به وضعیت کشورهای ژاپن و چین در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و تأکید آنها بر قوم شناسی گفت: باید پژوهش‌های قوم شناسانه در کشور برای شناسایی فرهنگ و ذائقه خیال مردم درجهت ترغیب آنها انجام شود، چرا که یکی از راه‌های حکمرانی فضای مجازی مدیریت سرگرمی است و در مدیریت سرگرمی رکن اصلی بازی‌هاست که چین به‌خوبی با درک آن، سال‌ها پیش دراین حوزه گام برداشته است. بنابراین در کشور باید فعالیت در این حوزه با نگاه جدی، قوم شناسی و اجتماعی صورت گیرد.رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تأکید بر چشم‌انداز حوزه بازی‌های رایانه‌ای، اعلام کرد: نباید اجازه نفوذ کشورهای خارجی را در این حوزه بدهیم و باید در کنار فعالیت سکوهای بزرگ خارجی، سکوهای داخلی در این بازار بزرگ اقتصادی تقویت و فعال باشند.

 اصلاح تعرفه برق ماینینگ ها کلید خورد

دولت تعرفه برق را برای استخراج رمز ارز (ماینینگ) اصلاح می‌کند.
به‌ گزارش «ایران»، علی بابک نیا دبیر کمیسیون بلاک چین نظام صنفی رایانه‌ای کشور(نصر) با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که با معاونین ریاست جمهوری و مدیران کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نصر برگزار شد  مقرر شد تا تعرفه برق استخراج رمز ارز اصلاح شود.
بابک نیا افزود: سعید شیرکوند معاون فرهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهوری پس‌ از این جلسه در نامه‌ای از مسئولان مربوطه خواست تا نسبت به اصلاح تعرفه‌های حامل‌های انرژی برای استخراج ارزهای دیجیتال اقدام کنند.
وی در ادامه گفت: همچنین مقرر شد وزارت نیرو با همکاری سازمان نصر جدول زمانی و مکانی مورد توافق جهت تأمین برق این صنعت را به‌همراه قیمت‌های پیشنهادی تا تاریخ 15 آذرماه ارائه دهد. از سوی دیگر قرار بر آن شد که وزارت نفت نیز با همکاری سازمان نصر، قیمت پیشنهادی برای تحویل گاز به نیروگاه‌های کوچک را با هدف حمایت از این صنعت ارائه کند.
گفتنی است فعالان صنعت استخراج رمز ارز (ماینینگ) قیمت برق تعیین شده در مصوبه هیأت دولت در مردادماه 98 که نرخ صادراتی تعیین شده بود را ناعادلانه عنوان کرده و خواستار تعدیل این نرخ و برخورد مانند دیگر صنایع با این صنعت جدید شده بودند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7503/13/561651/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها