جشنواره فیلم مقاومت در ایستگاه پایانی




شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت عصر جمعه با معرفی برگزیدگان به ایستگاه پایانی رسید. بخش اول این جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس و بخش دوم هم در هفته بزرگداشت بسیج به‌ صورت آنلاین برگزار شد. در آیین اختتامیه به‌خاطر پایبندی به توصیه‌های بهداشتی، میهمانان به‌صورت حداقلی حضور داشتند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت عنوان کرد که سینمای مقاومت عمری به درازای عمر تاریخ سینما دارد؛ در بخشی از پیام سید عباس صالحی آمده است: «از نخستین روزهای تولید سینما به نوعی سینما و دوربین نسبتی را برقرار می‌کند با آنچه در حوزه پایداری حق و توحید و عدالت است. سینمای مقاومت روایتگر مظلومیت مظلومانی است که از اشغال رنج می‌برند مظلومانی که از آپارتاید و تبعیض نژادی رنج می‌برند؛ محرومان و مظلومانی که مورد فشارهای خشونت‌آمیز و شقاوت‌های تکفیری، تفسیری دینی و مذهبی رنج می‌برند و کسانی که در معرض هویت‌زدایی از هویت ملی و دینی خود قرار دارند؛ همچنین سینمای مقاومت روایتگر عدالت است؛ روایتگر حقیقت است در حوزه پیام‌های اصیل و پابرجای انسانی در حوزه‌های مختلف کرامت انسان، حقوق انسان و آنچه که به حوزه‌های ایثار و کرامت‌های انسان برمی‌گردد.» مهدی عظیمی‌میرآبادی دبیر جشنواره شانزدهم تنها سخنران این مراسم بود و پس از معرفی برگزیدگان بخش فیلمسازان بسیجی، نقد، تحلیل و پژوهش، روایت قلم، سیدالشهدای مقاومت، بزرگداشت شهید محسن خزایی و زنده‌یاد اکبر عالمی برگزار شد. سارا عالمی فرزند این استاد فقید سینما در صحبت‌های کوتاهی عنوان کرد که برای حضور در این مراسم احساس وظیفه کرده چرا که پدرش عاشقانه ایران را دوست داشت.
در نهایت با معرفی برگزیدگان بخش اصلی در هفت حوزه «نماهنگ»، «پویانمایی»، «فیلم کوتاه»، «تله فیلم»، «فیلم بلند داستانی»، «مستند کوتاه» و «مستند بلند» شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به نقطه پایان رسید؛ در بخش فیلم بلند داستانی تندیس بهترین فیلم به «شبی که ماه کامل شد» به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی اهدا شد. ابراهیم حاتمی‌کیا برای «خروج» تندیس بهترین کارگردانی را دریافت کرد. «۲۳ نفر» مهدی جعفری در بخش بهترین فیلمنامه برگزیده شد و مهرداد خوشبخت برای «آبادان یازده ۶۰» جایزه ویژه هیأت داوران را دریافت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7503/15/561661/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها