نحوه حضور کارکنان و فعالیت ادارات و صنوف از امروز در پایتخت



از امروز نخستین روز اجرای فاز دوم طرح هوشمند مدیریت کرونا در تهران و  96 شهری که از وضعیت قرمز به رنگ نارنجی تغییر رنگ داده‌اند، کلید می‌‌خورد. با وجود این هشدارها همچنان نسبت به شکننده بودن شرایط در تهران و شهرهایی که از وضعیت قرمز به نارنجی درآمده‌اند به قوت خودش باقی است. به طوری که دکتر زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت درباره وضعیت بیماری کرونا و آمار مبتلایان و فوتی‌ها در تهران  گفته است؛ آمار حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته ولی شرایط شکننده است و باید توجه داشت که برخی محدودیت‌ها مثل حضور حداکثر ۵۰ درصد کارکنان، تعطیلی برخی مشاغل گروه سه و چهارم، عدم اجرای مراسم و برنامه‌های تجمعی آیینی کماکان پابرجاست.
همچنین به گفته معاون استاندار تهران، در بیشتر نقاط استان تهران 50 درصد کارمندان دستگاه‌های اجرایی از شنبه 15 تا 21 آذرماه  دورکار می‌‌شوند. آن طور که غلامرضا عباس پاشا خبر داده است، تنها شهرستان پیشوا در استان تهران دارای وضعیت قرمز است و وضعیت باقی شهرها نیز به صورت هفتگی بررسی و نحوه فعالیت ادارات نیز اطلاع‌رسانی می‌‌شود.
 اتاق اصناف تهران هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که با توجه به وضعیت نارنجی شهر تهران، مشاغل گروه ۱ و ۲ از جمله پاساژها از شنبه ۱۵ آذرماه در تهران مجاز به فعالیت هستند و ساعت پایان فعالیت روزانه صنوف مجاز به فعالیت در شهر تهران (گروه‌های شغلی یک و دو) تا ساعت ۲۰ خواهد بود.
در اطلاعیه شماره ۴ قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا آمده است؛ از امروز شنبه، محدودیت‌ها در شهرهای کشور متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هر شهر مجدانه اعمال می‌‌شود.
به گزارش  ایرنا، در بخشی از این اطلاعیه تأکید شده است؛
1. با اجرای محدودیت‌ها، استفاده فراگیر مردم از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سرعت گسترش همه‌گیری کرونا در کشور کاهش یافته است. شرایط کنونی کاملاً شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل‌انگاری در اجرای دستورالعمل‌ها مجدداً به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت.
2. تغییر وضعیت شهرهای مختلف، به منزله عادی شدن وضعیت نبوده و از امروز، محدودیت‌ها در همه شهرهای کشور متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هر شهر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است، مجدانه اعمال خواهد شد.
۳. از امروز، کماکان ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی، به شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصیِ پلاک بومیِ شهرهای قرمز و نارنجی به سایر شهرها ممنوع است و سایر محدودیت‌های پیش‌بینی شده درخصوص ترددها، منطبق برطرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.
۴. ضمناً همچون دو هفته قبل، تردد شبانه خودروهای مشمول، از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد، در همه شهرهای قرمز و نارنجی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ممنوع است و در مورد متخلفین براساس تشخیص دوربین‌های پلیس، جریمه صادر و اعمال قانون می‌‌شود.
۵. همچنین، محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای فعالیت اصناف و مشاغل و سایر فعالیت‌ها، متناسب با وضعیت جدید اعلامی شهرها (قرمز، نارنجی یا زرد) اکیداً اعمال می‌‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7508/5/562101/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها