مراقبت از معلولان اصفهانی در برابر کرونا


حمیرا حیدریان
 خبرنگار
با توجه به شیوع بیماری کرونا و شدت گرفتن این بیماری در روزهای اخیر، به‌منظور حفظ سلامت قشر آسیب پذیر معلولان تمامی اقدامات لازم برای ایمن‌سازی مراکز توانبخشی و این افراد به‌کار گرفته شده است تا کمترین خطری متوجه آنان شود.
معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن اعلام این مطلب گفت: هرچند که تمام آحاد و اقشار مردم به نوعی از این موضوع متضرر شدند ولی میزان آسیب‌پذیری در معلولان بواسطه شرایط ویژه‌ای که دارند بسیار بیشتر است. از این‌رو مراکز توانبخشی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز بنا به‌نظر ستاد مقابله با کرونا در استان تعطیل شد.همچنین در این مدت مددجویان مراکز شبانه‌روزی امکان ملاقات با خانواده‌های خود را پیدا نکردند.
پورشبانان با بیان اینکه پذیرش در مراکز توانبخشی شبانه‌روزی در ماه‌های ابتدای شیوع کرونا نیزمتوقف شده بود، افزود: این وضعیت عدم پذیرش تا خارج شدن از وضعیت قرمزدر همان ماه‌های ابتدای شیوع این بیماری ادامه داشت. وی با اشاره به حمایت مالی از افراد آسیب دیده معلول ناشی از بیماری کرونا خاطرنشان کرد: پرداخت‌هایی به مراکز شبانه‌روزی توانبخشی برای جبران بخشی از هزینه‌های آنها صورت گرفته است. همچنین مراکز روزانه نیز با‌وجود اینکه برخی مواقع تعطیل بودند یارانه آنها به‌طور کامل پرداخت شد تا در وضعیت استخدامی کارکنان و فعالیت مرکز خللی ایجاد نشود.
معاون توانبخشی اداره‌ کل بهزیستی اصفهان با تأکید بر اینکه یکی از خواسته‌های بحق معلولان، تغییر نگرش جامعه نسبت به آنها به‌عنوان توانخواهان و ایجاد شرایط برخورداری آنها از حقوق شهروندی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۳ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی شامل 14 هزار بیمار اعصاب و روان، 8 هزار نابینا و کم بینا، 18هزار ناشنوا، 24 هزار ذهنی، 30 هزار جسمی و حرکتی و 27 هزار سالمند هستند که نگاه متفاوت مردم به این معلولان و وجود برخی تبعیض‌ها در جامعه مانع از رشد و توانمندی آنان می‌شود. وی به بحث خرید خدمت در بخش غیردولتی برای معلولان استان اشاره و اضافه کرد: این خدمات شامل توانپزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و دیگر موارد است که در شهرستان‌هایی که این خدمات در بهزیستی وجود ندارد در قالب عقد قرارداد، مددجویان به آن کلینیک‌ها معرفی می‌شوند و هزینه‌های آنها پرداخت می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7508/11/562125/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها