قالیباف: مجلس به‌دنبال ایجاد مزاحمت برای دولت نیست



پس‌از دو‌ روز از مصوبه جنجالی مجلس در مورد خروج از برجام، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی حاضر شد و در پاسخ به این سؤال که گلایه‌ای از سوی دولتمردان مطرح می‌شود که مجلس از قانونگذاری خارج شده و وارد فاز اجرایی شده است، گفت: اصلاً این‌گونه نیست. قانونگذاری حق قانونی نمایندگان است. حتی آیین‌نامه‌های اجرایی مصوب در هیأت دولت هم بعد‌ از تأیید در هیأت تطبیق قوانین مجلس قابل اجرا شدن است.
ما در مجلس کار ریل‌گذاری و تصویب قانون و تطبیق آیین‌نامه‌های اجرایی را انجام می‌دهیم. نباید در اجرا دخالت کنیم. من خیلی بر این موضوع تأکید دارم.
به‌گزارش ایسنا، رئیس مجلس با بیان اینکه از نظر بنده حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش قیمت کالاها و فشار اقتصادی به‌دنبال تحریم هاست، ادامه داد: برخی از ایام که ما نفت را بشکه‌ای ۱۱۰ دلار می‌فروختیم و کشور ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشت باز هم ما با تورم و کسری بودجه روبه‌رو بودیم و در ایامی دیگر که ما ۲۴ میلیارد دلار درآمد داشتیم و قیمت فروش نفت نیز کاهش یافته بود وضعیت کشور بهتر بود. او در ادامه در خصوص همکاری مجلس و دولت هم گفت: با توجه به تجربه نمایندگان در این مجلس و وجود نمایندگان متعهد و همچنین اعلام همکاری دولت برای اصلاح ساختار بودجه، بنده خوشبین هستم که مجلس یازدهم گام مؤثری در این حوزه بردارد. مجلس به‌دنبال ایجاد مزاحمت برای دولت نیست بلکه هدف ما کمک به دولت بوده و باید از مشکلات دولت گره‌گشایی کنیم. از سوی دیگر ما باید به مدیران قوی و با جرأت، شجاعت تصمیم‌گیری بدهیم.
وی در ادامه با اشاره نقدهای وارده درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بیان کرد: ما در برابر تحریم‌ها یکی از راه‌هایی که پیش رو داریم بحث خنثی‌سازی اثر تحریم است که با قوی‌ کردن اقتصاد میسر می‌شود. اینکه گفته می‌شود این طرح به‌صورت غیر کارشناسی در مجلس تصویب شده کاملاً غیرمنطقی است؛ چرا که مجلس حدود چهار ماه روی این طرح در کمیسیون امنیت ملی با همکاری دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و نظراتی که از سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه گرفته کار کارشناسی انجام داده است و اصلاً در این طرح به‌دنبال خروج از برجام نبوده‌ایم.
وی در ادامه اضافه کرد: بنده خطاب به آقای رئیس‌جمهوری از همین جا اعلام می‌کنم که ما باید در موضوعات ملی و در منافع ملی یکصدا و یک‌زبان باشیم و با همدلی پیش برویم. ایشان در خصوص این طرح فرمودند عده‌ای هول شدند و این طرح را تصویب کردند. اجازه دهید که ما کارمان را کنیم. بنده خطاب به ایشان می‌گویم که کسی هول نشده است.
ما امروز دیدیم که وزیر امور خارجه نیز در گفت‌وگوی ویدیوکنفرانسی با اروپایی‌ها اعلام کردند که طرح مجلس قانون است و ما باید آن را اجرایی کنیم. مردم از سران قوا انتظار همدلی و همکاری برای حل مشکلات اقتصادی را دارند. بنده به آقای رئیس‌جمهوری صراحتاً اعلام می‌کنم که ما در حل مشکلات مردم پای کار بوده و با دولت همکاری می‌کنیم و در عرصه بین‌المللی نیز یکصدا و یک‌زبان و با قدرت باید پیش برویم و ابتدا اقتصاد خود را برای خنثی‌سازی تحریم‌ها قوی کنیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7508/3/562184/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها