اخبــــار




پاسخ معاون رئیس‌جمهوری به نمایندگان مخالف بودجه 1400:
پیشداوری نکنیم

نمایندگان هنوز شروع به بررسی بودجه نکرده، از احتمال رد شدن آن در صحن علنی مجلس می‌گویند. نمونه آن مصطفی میرسلیم نماینده تهران است که در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر از احتمال رد بودجه 1400 در مجلس گفته بود. این اظهارات با واکنش حسینعلی امیری همراه شد. معاون پارلمانی دولت که خود لایحه بودجه را در غیاب حسن روحانی به مجلس برده بود در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت:‌ دولت لایحه بودجه را در موعد قانونی تقدیم مجلس کرد که این امر مصادف با تعطیلی یک هفته‌ای مجلس و حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌شان شد که پس از آنکه هفته آینده بازگردند، کار بررسی بودجه انجام خواهد شد. او ادامه داد: بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور سازمان برنامه و بودجه که نماینده دولت است در کمیسیون‌های مربوطه مخصوصاً تلفیق بررسی خواهد شد. ان‌شاءالله رایزنی و هم اندیشی و همفکری در مورد لایحه بودجه هفته آینده صورت خواهد گرفت. امیری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه، نمایندگان بودجه را بررسی نکرده‌اند چرا این گونه درباره آن اظهارنظر می‌کنند گفت: نباید پیشداوری کنیم بودجه مستلزم رسیدگی و برآورد تبصره‌ها و احکام است که همه‌شان باید بررسی شوند. امیری با بیان اینکه بودجه یک سند موزون و متناسب است، تأکید کرد: بودجه یک معماری پیوسته دارد که تمامی موارد حقوقی و اقتصادی و... را با یکدیگر باید دید. بودجه بر اساس واقعیت‌های موجود کشور در منابع و هزینه‌ها تهیه و تدوین شده و ما جلسات مفصلی برای بررسی بودجه در دولت داشتیم. معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در پایان گفت: معتقدم نمایندگان هنگامی که بودجه را مشاهده و جداول و احکام را بررسی کنند و توضیحات نمایندگان دولت را بشنوند، برخی از اشکالات آنها حل و فصل می‌شود.

فرمانده سپاه در منزل شهید فخری‌زاده:
در موعد مناسب انتقام سختی از اسرائیل می‌گیریم

فرمانده کل سپاه گفت: رژیم صهیونیستی و اذنابش قطعاً تاوان این جنایت‌های ددمنشانه را می‌پردازند و ملت بزرگ ایران در موعد مناسب انتقام سخت خود را از آنان خواهد گرفت. به گزارش سپاه نیوز، سرلشکر حسین سلامی با حضور در منزل شهید دکتر فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران اسلامی با خانواده شهید دیدار و گفت‌وگو کرد. سرلشکر سلامی در این دیدار گفت: فرزندان بزرگ این ملت که توسط شیطان بزرگ امریکا و رژیم صهیونیستی به صورت مظلومانه ترور می‌شوند، افتخار بزرگی را برای ایران اسلامی به ارمغان می‌آورند. وی با بیان اینکه چراغ راهی که شهیدان برافروخته‌اند هرگز خاموش نخواهد شد، تأکید کرد: بی تردید، مسیر پرتلألو شهیدان بویژه شهید فخری‌زاده پر فروغ‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت.

عضو مجلس خبرگان: رهبری در سلامت کامل هستند

یک عضو مجلس خبرگان در واکنش به اخبار رسانه‌های بیگانه، یادآور شد که این اخبار کذب است و تأکید کرد: رهبری در سلامت کامل هستند و این اخبار از اساس غلط است. به گزارش برنا، «هاشم هاشم‌زاده هریسی»، عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن تأکید بر سلامتی رهبر معظم انقلاب گفت: اخباری که هر از چندگاهی در رابطه با سلامتی رهبر معظم انقلاب توسط رسانه‌های بیگانه مطرح می‌شود و بازتاب پیدا می‌کند، اصالت ندارد و کذب است. او تأکید کرد: رهبری در سلامت کامل هستند و این اخبار از اساس غلط است. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جلسه اخیر مجلس خبرگان فوریت نداشته است، عنوان کرد: جلسه‌ای که صحبت از تشکیل آن مطرح می‌شود، ارتباط با اخبار کذبی که در‌خصوص سلامت رهبر انقلاب منتشر شده، ندارد. هیأت رئیسه خبرگان رهبری براساس برنامه روتین، هر چند وقت یک‌بار جلساتی برگزار می‌کند. او با اشاره به جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری افزود: آن‌طور که من پرسیدم جلسه‌ای با این عنوان برگزار نشده و تنها جلسه اخیر خبرگان، در رابطه با برگزاری اجلاس خبرگان در آینده و موضوعات این‌چنینی، بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7514/2/562810/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها