ایران در ایران




هندوانه نیکشهر در سفره شب یلدا

زاهدان - برداشت هندوانه از سطح ١٠٠هکتار از مزارع جالیزی شهرستان نیکشهر آغاز شد.
 مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: برداشت هندوانه از سطح ١٠٠هکتار از مزارع جالیزی نیکشهر آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود در این فصل حدود٢ هزار تن هندوانه برداشت و روانه بازار شود.
 رئیسی افزود: هندوانه روستای بورک نیکشهر به‌منظور تأمین بازار شب یلدا در اوایل مهرماه کشت و برداشت آن نیز از نیمه دوم آذر آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.
حبیب رئیسی افزود: در حال حاضر هندوانه نیکشهر علاوه بر بازار‌های سطح استان به استان‌های تهران و اصفهان نیز ارسال می‌شود.

مرمت 4 هزار و ۵۰۰ بنای تاریخی کشور با مشارکت بخش خصوصی

گنبد کاووس - معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر استقبال این وزارتخانه از مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی گفت: در ۲ سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ بنای تاریخی کشور توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مرمت و بازسازی شد.به گزارش ایرنا، محمدحسن طالبیان اظهار داشت: این بناها پس از مرمت و بازسازی برای استفاده مالکان  یا با تغییر کاربری برای اجرای طرح‌ها و زیرساخت‌های گردشگری مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: دولت نیز برای مرمت و بازسازی بناها و فضاهای تاریخی توسط بخش خصوصی و علاقه‌مندان به اجرای طرح‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در این بناها، تسهیلات حمایتی با کارمزد پایین پرداخت می‌کند.
معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از حمایت همه‌جانبه این وزارتخانه برای آزادسازی حریم گنبدقابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان و ثبت شده در فهرست آثار یونسکو خبر داد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی برای آزادسازی حریم این بنای تاریخی و محوطه‌سازی آن با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گنبد کاووس انجام شده و این روند کماکان ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7514/11/562840/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها