صدرنشینی سوغات استقلالی‌ها از مشهد


گروه ورزشی/ هفته ششم لیگ برتر دیروز با برگزاری 2 بازی به پایان رسید. در اولین مسابقه ماشین‌سازی و تراکتور از ساعت 15 دربی تبریز را در ورزشگاه یادگار امام (ره) این شهر برگزار کردند که تراکتور با گل محمدمهدی قنبری (93) حریف همشهری را 1-0 شکست داد. تراکتور در اولین دیدار پس از برکناری علیرضا منصوریان و در شرایطی که مسعود شجاعی هدایتش را برعهده داشت، به پیروزی رسید. در دیگر دیدار که از ساعت 15:45 آغاز شد، شهرخودرو و استقلال در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به مصاف هم رفتند.  بازیکنان دو تیم پس از ورود به زمین با اهدای شاخه گل یاد و خاطره جواد تقی‌پور، پیشکسوت فقید داوری مشهد را که بتازگی درگذشته، گرامی داشتند و بازی هم به همین علت با یک دقیقه سکوت آغاز شد. همچنین تمام بازیکنان استقلال پیش از سوت آغاز بازی به سمت سیدمهدی رحمتی رفتند و با او خوش و بش کردند و حتی سیدحسین حسینی نیز با دسته گل به سمت رحمتی، همبازی و رقیب سابق خود رفت تا نشان دهد دیگر رابطه آنها شکرآب نیست.
محمود فکری برای این دیدار شیخ دیاباته، مسعود ریگی، سیاوش یزدانی و وریا غفوری را به دلیل مصدومیت و فرشید اسماعیلی را به خاطر مشکلی که با مسئولان باشگاه پیدا کرده، در اختیار نداشت و به همین خاطر تغییراتی در ترکیب تیمش به وجود آورد. با این حال، آبی‌پوشان پایتخت بازی را از همان ابتدا هجومی آغاز کردند و مهدی قایدی در دقیقه یک با نفوذ به محوطه جریمه شهرخودرو شوتی روانه دروازه حریف کرد اما مدافع شهرخودرو ضربه این بازیکن را دفع کرد. در ادامه استقلالی‌ها فشار خود را بیشتر کردند و دقیقه ۴ ضربه سر محمدحسین مرادمند به بیرون رفت. یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های بازی دقیقه ۸ شکل گرفت و قایدی در مصاف تک به تک با میلاد فراهانی دروازه‌بان شهرخودرو نتوانست توپ را به گل تبدیل کند. فشار استقلال دقیقه ۱۲ به ثمر نشست و سبحان خاقانی که برای اولین بار در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفته بود، درون محوطه جریمه با شوتی زمینی، دروازه میزبان را باز کرد. دقیقه ۱۵ فرصت خوبی برای شهرخودرو ایجاد شد اما ضربه احمد الجبوری در موقعیت تک به تک را محمدرشید مظاهری دفع کرد. در ادامه شاگردان سیدمهدی رحمتی باز هم فرصت گلزنی پیدا کردند ولی دقیقه ۱۸ضربه الجبوری در محوطه جریمه استقلال به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه ضربه سر ابوذر صفرزاده هم به بیرون رفت. دقیقه ۲۵ عرفان معصومی با تکل خشن روی مرادمند با دریافت کارت قرمز از سوی کوپال ناظمی، داور مسابقه اخراج شد تا شهرخودرو 10 نفره شود. در ادامه بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود تا این که دقیقه ۴۴ مهدی مهدی‌پور توپ را روی دروازه شهرخودرو ارسال کرد و ضربه سر محمد دانشگر روی اشتباه محرز فراهانی در جایگیری، گل دوم آبی‌پوشان را به ارمغان آورد.
با شروع نیمه دوم، شهرخودرو برای جبران به میدان آمد و سعی کرد با نزدیک شدن به دروازه استقلال به گل برسد ولی دقیقه 52 الجبوری برای دومین بار در این دیدار موقعیت عالی گلزنی را با بی‌دقتی هدر داد. شوت مهاجم تیم مشهدی در موقعیت تک به تک را مظاهری با خروج از دروازه و واکنش عالی به کرنر فرستاد. دقیقه 67 فرصت‌سوزی‌های الجبوری باز هم تکرار شد و این بار شوت او در موقعیت تک به تک با مظاهری، به تیر افقی دروازه استقلال اصابت کرد و به بیرون رفت. البته در این صحنه کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد. دقیقه 60 فکری دو تعویض همزمان انجام داد؛ فرشید باقری به جای داریوش شجاعیان وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی را هم از او گرفت و متین کریم زاده هم جایگزین خاقانی شد. دقیقه 77 دو تعویض دیگر برای استقلال انجام شد و هرویه میلیچ به جای محمد نادری و فردین رابط به جای مهدی قایدی وارد زمین شدند. قایدی پس از تعویض با چشمانی اشک‌بار زمین بازی را ترک کرد. دقیقه 79 شوت کریم‌زاده از زاویه بسته با واکنش فراهانی به کرنر رفت. دقیقه 83 هم ضربه سر فرشاد فرجی که از دقیقه 57 وارد زمین شده بود به بیرون رفت. آخرین تعویض استقلال دقیقه 87 با حضور عارف غلامی به جای آرش رضاوند انجام شد. این بازی در نهایت با همان نتیجه 2-0 به سود میهمان به پایان رسید تا استقلال با 11 امتیاز از 6 بازی و با تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان به صدر جدول صعود کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7516/18/563098/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها