مدیرعامل صندوق هنر در مراسم رونمایی از هنرکارت مطرح کرد




گروه فرهنگی/ صبح روز 23 آذرماه تالار رودکی میزبان رونمایی از تصویر هنر کارت بود که توسط مدیرعامل صندوق هنر و مدیرعامل پروژه هنر کارت در مورد آن توضیحاتی ارائه و سپس رونمایی شد.
 سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق هنر در ابتدا  گفت: «جلسه‌ای که امروز در خدمت شما هستیم، به بهانه تولد جریانی است که از آن می‌توانیم به عنوان یک فعالیت زیرساختی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر یاد کنیم. آن چیزی که درباره صندوق اعتباری هنر می‌گویم تلاش برای کم کردن فاصله با اصحاب فرهنگ و هنر در نوع خدمات است که بتوانیم بازخوردی هم از جانب فعالان عرصه فرهنگ و هنر بگیریم. این ارتباط باید پیوسته باشد و امروز خوشحالیم که بیش از ۷۹ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر عضو هستند. کسانی که در ۲ سال اخیر به صندوق اضافه شدند می‌تواند دربرگیرنده یک رشد ۱۰۰ درصدی به لحاظ آماری باشد.» او در ادامه تصریح کرد: «ما تولید محصول نداریم که اگر رشدمان زیاد شد خوشحال شویم ما خوشحالیم که فعالان حرفه‌ای در عرصه فرهنگ وهنر را بررسی کردیم. گسترده‌ترین جامعه آماری مربوط به حوزه موسیقی است. در هر شهر و روستایی موسیقی نواحی پررونق است. پیدا کردن آنهایی که به صورت حرفه‌ای اشتغال دارند یکی از وظایف ماست. 60 تا 70 درصد هنرمندان در تهران نیستند. برترین هنرمندان ما تهرانی نیستند. بیش از 20 سفر استانی برای شناسایی آنها داشتیم. در کل شبکه خانگی رد پای هنر نواحی وجود ندارد.» مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره ویژگی‌های «هنر کارت» گفت: «هنر کارت» پاسخی به یک خلأ بزرگ است که خوشبختانه از چند ماه پیش اجرایی شد و در راستای خدمات «هنر کارت» بود که بسیاری از اشکالات هویتی هنرمندان تحت پوشش صندوق را مرتفع کردیم. برای یک بار اطلاعات کاملی از هنرمندان دریافت کردیم و با تبدیل کردن این کارت شناسایی به یک کارت بانکی شرایط خوبی را به وجود آوردیم. «هنر کارت» مجموعه‌ای از ارائه خدماتی است که دربرگیرنده امتیازات و ارزش افزوده‌هایی می‌شود که این کارت را به یک کارت باشگاهی تبدیل می‌کند. این کارت دارای جیب‌هایی است که اعتباراتی نیز به آن تعلق می‌گیرد و دارای ویژگی‌هایی در حوزه خرید و فروش است که دارنده کارت می‌تواند از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کند. اینها پول نیستند بلکه اعتباراتی است که می‌تواند شرایط مساعدی را برای خدمت‌رسانی خلق کند. «هنر کارت» یک کارت چندمنظوره است که می‌تواند خدمات مختلفی را به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه ارائه دهد.»
سیدزاده درباره پروژه جدیدی به نام پروانه گفت: «پروژه دیگری به نام «پروانه» را برای معرفی آثار هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر طراحی کردیم که یک نوع فروشگاه مجازی است و من در جلسه بعدی آمار و اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهم. خوشبختانه تا به امروز نیز استقبال بسیار خوبی از این سامانه شده و می‌تواند در برگیرنده یک اتفاق مهم باشد که وقتی با «هنر کارت» پیوند ایجاد کند، تبدیل به یک شبکه بسیار مهم در اقتصاد فرهنگ و هنر خواهد شد.»
مصطفی خادم المله مدیرعامل پروژه هنرکارت در ادامه گفت: «شروع کار با 1،200 میلیارد ریال بود. به هنرکارت هنرمندان یک میلیون و 500 هزار تومان و به آنهایی که نشان درجه یک هنری داشتند 5 میلیون تومان واریز شد. کارت‌ها به صورت فیزیکی از طریق پست از اواخر آذرماه ارسال خواهد شد و اعتبار آنها 5 ساله است.» سیدزاده در مورد  تعداد کارت‌های صادره گفت: «ما نزدیک به 80 هزار نفر عضو داریم که 62 هزار نفر ثبت نام هنر کارت کرده‌اند و به بیش از 57 هزار نفر پول واریز شده است. و کارت‌هایی که تا به امروز فرآیند صدورشان نهایی شده 41 هزار مورد است. جای سؤال است که چرا بقیه اعضا در هنرکارت ثبت نام نکرده‌اند؟ بقیه اعضا چه کسانی هستند که ما آنها را پالایش خواهیم کرد.» پاسخ به یک خلأ بزرگ

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7516/19/563106/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها