اخبــــار




شناسایی دومین مبتلا به کرونای انگلیسی در تهران

 معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره شناسایی دومین فرد آلوده به ویروس کرونای انگلیسی گفت: این فرد همسر فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در تهران است که علایم کرونا داشت و تست کرونا مثبت بود اما اینکه این نوع کرونا از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی هست باید مشخص شود.به گزارش شبکه خبر، علیرضا رئیسی افزود: با این حال نتیجه آزمایش سکانس ژنی این خانم به انستیتو پاستور فرستاده شده و فردا جواب نهایی مشخص می‌شود که آیا وی به کرونای انگلیسی مبتلاست یا خیر؟وی در ادامه ابتلای یک پزشک در سنندج به ویروس جهش یافته انگلیسی را تکذیب کرد و گفت: نفر دوم هم در تهران است که باید جواب توالی ژنی‌اش مشخص شود.

پیشنهاد حذف سهمیه های کنکور از سوی رئیس سازمان سنجش

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: در اجرای موضوعات تصویب شده با موضوع کنکور تناقضاتی وجود دارد، در لایحه پیشنهادی صرفاً حفظ چهارگروه از سهمیه‌ها مطرح شده است و پیشنهاد ما این است که به جز چهار سهمیه، دیگر سهمیه‌ها حذف شوند.
به گزارش ایسنا؛ ابراهیم خدایی در جلسه ۳۴۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: به‌جهت آنکه بخشی از قوانین مربوط به موضوع کنکور در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و بخش دیگری از آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است، گاهی تناقض‌هایی در اجرای مصوبات مربوطه به وجود می‌آید. وی افزود: در لایحه پیشنهادی سهمیه‌ها که تدوین شده است،  تلاش شده تا مواردی چون تجمیع و بهینه‌سازی سهمیه‌ها، ایجاد توازن و تعادل در توان علمی ورودی آموزش عالی، ملاحظه مصالح علمی و جلب اعتماد عمومی جامعه، برقراری عدالت آموزشی، حمایت از مناطق
کم برخوردار، ایجاد رقابت سالم و مواردی از این قبیل مورد توجه باشد.
در این لایحه تلاش شده است تا ابتدا حذف بومی‌گزینی درکنکور روی داده و چنانچه براساس نیازهای اعلامی استان‌ها سهمیه‌ای مصوب شد به شکل خاص آن سهمیه مدنظر قرار گیرد. خدایی افزود: یکی دیگر از پیشنهادات این است که سهمیه‌های مصوبی چون سهمیه‌های ایثارگران به‌عنوان سهمیه‌های مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود.
همچنین صرفاً حفظ چهارگروه از سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، سهمیه استعدادهای درخشان و سهمیه منطبق با نیاز مناطق کم برخوردار مدنظر بوده و پیشنهاد ما این است که سایر سهمیه‌ها حذف شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7537/5/565713/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها