شروع نوسازی 1104 واحد آسیب دیده از سیل ماهشهر


ایران زمین / با تکمیل ارزیابی واحدهای خسارت دیده از سیل خوزستان، کار نوسازی 1104 واحد درماهشهر از هفته آینده آغاز می‌شود، این واحدها در بندر امام خمینی (سربندر) و شهر چمران شهرستان ماهشهر هستند که متحمل بیشترین خسارت سیل شده بودند.
«مسعود انصاریان» مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان به «ایران» گفت: البته این واحدها به‌دلیل بروز سیلاب تخریب نشده‌اند ولی به‌دلیل اینکه آب مدت زیادی در آنها بوده و این واحدها  نیز قدیمی هستند که از نظر فنی مهندسی قابلیت سکونت ندارند، نسبت به نوسازی آنها اقدام می‌شود.
وی افزود: 43 واحد مسکونی در اهواز و 19 واحد مسکونی نیز در کارون هستند که به‌دلیل خسارت ناشی از سیل نیاز به تخریب و نوسازی دارند که کار ساخت آنها نیز از هفته آتی کلید می‌خورد. در جریان سیل اخیر خوزستان همچنین 2002 واحد نیز احتیاج به تعمیرات دارند و به اسباب و اثاثیه 4 هزار و 757 واحد نیز خسارت وارد شده است. انصاریان تصریح کرد: تاکنون 16 میلیارد تومان کمک بلاعوض معیشتی و تعمیری به حساب خسارت دیدگان واریز شده که میزان پرداختی به هر خانوار 5 تا 10 میلیون تومان بوده است.وی تصریح کرد: برای پرداخت وام ساخت و تعمیرات نیز بانک‌های عامل مشخص شده‌اند که منتظر ابلاغیه به بانک‌ها برای شروع کار هستیم.
کار ساخت واحدها و تعمیر واحدهای خسارت دیده از سیل با تشکیل 4 هزار پرونده در حالی از هفته آینده آغاز می‌شود که مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان تأکید کرد: فعلاً نمی‌توان کار ساخت واحدهای بدون پروانه و تصرفی را شروع کرد ولی این واحدها شناسایی و فهرست آن به شهرداری شهر‌های مذکور رفته که با حل مشکل و صدور پروانه برای آنها کار نوسازی این دست واحدها نیز شروع می‌شود.گفتنی است به واحدهای احداثی سیل خوزستان 100میلیون تومان تسهیلات و 20میلیون تومان کمک بلاعوض، واحدهای تعمیراتی 30میلیون تومان تسهیلات و 15 میلیون تومان کمک بلاعوض و واحدهای معیشتی (واحدهایی که اسباب و اثاثیه خسارت دیده) 30میلیون تومان تسهیلات و 15میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7537/6/565721/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها