ایران در ایران




رفع مشکلات سیلزدگان با سفر نوبخت  به شرق استان هرمزگان

بندرعباس- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به مناطق معروف به محرومیت، از شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در شرق هرمزگان بازدید کرد و از نزدیک درجریان مسائل و مشکلات مردم این مناطق بویژه خسارت دیدگان سیل سال ۹۸ قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت در این سفر یک روزه به همراه رؤسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین استاندارهرمزگان دربازدید هوایی از مناطق سیلزده و محروم شرق هرمزگان بویژه سدیچ وگابریک جاسک و دولت‌آباد بشاگرد، بر سرعت بخشی به ساماندهی و تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل طرح‌های این مناطق از جمله واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل ۹۸ تأکید کرد. سفر نوبخت به این مناطق، دستاوردهای مهمی در برداشت که می‌توان به افتتاح نخستین واحدمسکونی احداثی برای آسیب دیدگان سیل پارسال در شرق هرمزگان، احداث دیواره حفاظتی در نقاط حادثه خیز سدیچ و گابریگ جاسک و کلنگ زنی ۳۰۰واحدمسکونی در بشاگرد اشاره کرد.
معاون رئیس جمهوری همچنین از طرح بزرگ پایانه نفتی جاسک به‌عنوان آخرین حلقه زنجیره انتقال نفت خام کوره به جاسک درشرق هرمزگان نیز بازدید و از آن به‌عنوان مهم‌ترین طرح مورد اجرا در کشور یاد کرد.
در نشست شورای برنامه‌ریزی وتوسعه هرمزگان نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تشریح وضعیت استان بویژه مناطق محروم درشرق، اعتبارات لازم را برای عملیاتی شدن طرح‌های یادشده تصویب کرد.

دولت خسارت‌های سیلاب پارسال منطقه شرق هرمزگان را پرداخت می‌کند
درپی بارندگی روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه ۹۸ شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد، روستاهای منطقه تحت تأثیر سیل قرار گرفتند و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تأسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شد.
در این حادثه تعداد زیادی از خانه‌های مددجویان زیرپوشش کمیته امداد جاسک هرمزگان صد درصد تخریب و بسیاری دیگر از منازل دچار آبگرفتگی شدید شد، به‌طوری‎ که اهالی از این منطقه کوچ کرده و به نقاط دیگر رفتند.
طبق اعلام معاونت عمرانی استانداری هرمزگان دربرآورد اولیه، خسارت سیل ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال گزارش شد.
معاون رئیس جمهوری پس از بازدید هوایی از روستاهای سیلزده سدیج و گابریک جاسک و دیدار با مردم این مناطق، از نزدیک درجریان روند ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن برای اقشار نیازمند و سیلزده درجاسک هرمزگان قرار گرفت.
نوبخت تصریح کرد: دولت هیچ مانعی برای پرداخت خسارت‌های وارد شده از سیل پارسال در شرق هرمزگان ندارد و همان‌طور که در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان پرداخت‌های لازم برای جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب انجام شد برای این استان هم انجام می‌شود.
وی افزود: بخش مربوط به خانه‌های آسیب دیده بخوبی توسط بنیاد مسکن رسیدگی شده و برخی از این خانه‌ها نیز در این سفر بهره‌برداری شد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از سال گذشته تاکنون با استقرار ستاد بازسازی در منطقه، فرآیند ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل را با مشارکت گروه‌های اجرایی و مردم شروع کرده است.
این بنیاد برای بازسازی ۱۰ روستای سیلزده جاسک ۳۳۰ میلیارد ریال اختصاص داده که ۸۰ درصد آن جذب شده و بازسازی نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه وبودجه پس از بازدید از مناطق محروم و سیلزده جاسک به دولت آباد بشاگرد رفت و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان را به نمایندگی از 3000 مسکن مناطق محروم هرمزگان کلنگ زنی کرد.
تسهیلات برای هر واحد روستایی ۵۰۰ میلیون ریال درنظرگرفته شده که ۳۰۰میلیون ریال آن بلاعوض بوده و نقشه ساختمان، نظارت ساختمان و صدور پروانه ساخت برای این واحدها نیز رایگان است.

معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد
شورای شهر ساری منحل شد

گروه ایران زمین - معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از تصویب انحلال شورای شهر ساری در هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای کشور خبر داد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: در صدوهشتادوهشتمین جلسه شورای مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها در وزارت کشور، موضوع انحلال شورای اسلامی شهر ساری بررسی و با توجه به شرایط فعلی اعضا و عدم حد نصاب برای تشکیل جلسات، رأی هیأت استانی مبنی بر انحلال شورا تأیید شد. وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر ساری به‌عنوان اولین شورای شهر مرکز استانی است که در دوره پنجم فعالیت شوراها منحل شده است، اظهار کرد: وزارت کشور با جدیت بر عملکرد و فعالیت همه شوراهای شهر و روستاهای کشور نظارت داشته و در صورت مشاهده یا اعلام تخلف بدون اغماض و چشم پوشی با اهتمام فراوان با آن برخورد قانونی لازم را به‌عمل می‌آورد. معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: با انحلال شورای اسلامی شهر ساری، استاندار مازندران به‌عنوان قائم مقام شورا توسط وزارت کشور تعیین می‌شود تا شهرداری بتواند همچون گذشته به ارائه خدمات به شهروندان با جدیت بپردازد.

سرقت تابلوهای برق موجب خاموشی «گردنه اسدآباد» شد

همدان – مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه در مسیرهایی که به شکل لکه‌ای خاموشی وجود دارد، عامل خاموشی آن سرقت تجهیزات مربوط به روشنایی مسیرها است، گفت: سرقت تابلوهای برق موجب خاموشی «گردنه اسدآباد» شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، صفر صادقی راد افزود: در چند روز اخیر علت خاموشی قسمتی از محور گردنه اسدآباد سرقت تابلوهای برق بوده که خوشبختانه با تلاش مستمر و     شبانه روزی نیروهای راهداری، مشکل این محور برطرف شده است.
وی با بیان اینکه تجهیزات روشنایی مسیرهای ارتباطی گرانقیمت هستند، ادامه داد: هر ترانس برق مربوط به این مسیرها ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد ضمن اینکه تهیه آنها نیازمند اعتبار قابل توجه و تأمین آنها نیز در شرایط فعلی دشوار است.
صادقی راد با بیان اینکه سرقت علائم و تجهیزات ایمنی از جمله ترانس و کابل‌های برق از شبکه روشنایی جاده‌های استان همدان برای این اداره کل به یک دغدغه تبدیل شده است، اظهار کرد: وجود سیستم‌های روشنایی در مسیرهای ارتباطی کیفیت آنها را افزایش می‌دهد و به رانندگی ایمن در سطح جاده‌ها بویژه در مسیرهای آزادراهی که دارای رفت و آمد زیاد خودرو و همچنین نقاط مه گیر و کولاک گیر هستند، کمک می‌کند.وی افزود: نقص در روشنایی راه‌هایی که وجود نور در آنها ضروری است، خطر تصادفات و برخورد خودروها با یکدیگر را افزایش می‌دهد.
صادقی راد تأکید کرد: با نیروی انتظامی برای افزایش گشت‌های خود در خصوص مقابله با سرقت تجهیزات روشنایی مسیرهای ارتباطی استان مکاتبه کرده‌ایم و همچنین به نیروهای خود در بخش راهداری نیز برای گشت زنی مستمر در این خصوص دستور داده‌ایم.
صادقی راد از مردم خواست در صورت مشاهده سرقت یا خرید و فروش علائم جاده‌ای، مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع  یا از طریق تماس با تلفن ۱۴۱ برای رسیدگی فوری گزارش دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7537/6/565722/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها