استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزایش سهمیه گاز نیروگاه تبریز شد



تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به آلودگی هوای شهر تبریز و ضرورت تأمین برق و گاز مصرفی مردم، خواستار افزایش سهمیه گاز نیروگاه حرارتی تبریز به‌منظور حذف سوخت مازوت در این نیروگاه شد.
 به‌گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در ارتباط تصویری با وزیران کشور، نفت و نیرو اظهار داشت: با توجه به افزایش مصرف گاز در آذربایجان‌شرقی و ضرورت تأمین گاز مصرفی خانواده‌ها، تمهیداتی برای کاهش بار مصرف در بخش‌های صنعتی و تولیدی در نظر گرفته شده است.
پورمحمدی، استفاده نیروگاه‌ها و برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی از سوخت جایگزین را یکی از این تمهیدات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام نیروگاه‌های استان بجز نیروگاه تبریز از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند.
 وی تأکید کرد: در تأمین سوخت مایع برای نیروگاه‌ها هیچ مشکلی نداریم و سوخت مورد نیاز همه این نیروگاه‌ها تأمین می‌شود.
 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر تنها نیروگاه تبریز از سوخت مازوت استفاده می‌کند، افزود: با توجه به اینکه امکان استفاده از گازوئیل به‌دلیل مسائل فنی در نیروگاه تبریز وجود ندارد و سوخت جایگزین این نیروگاه نیز مازوت است، از وزارت نفت درخواست داریم سهمیه گاز این نیروگاه به میزان ۲ میلیون مترمکعب افزایش یابد.
 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت هوای شهر تبریز برای همه گروه‌ها، ناسالم است و انتظار می‌رود با حذف سوخت مازوت شاهد وضعیت بهتری باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7537/11/565745/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها