شورانگیزی دیگر با «هم سان و هم سکوت»




ندا سیجانی
خبرنگار
نام حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده برجسته و توانمند موسیقی ایران، آشنای دوستداران و مخاطبان موسیقی اصیل ایرانی است. موزیسین بزرگی که آوازه هنرش درآن سوی مرزها هم شنیده می‌شود.این هنرمند در تازه‌ترین همکاری خود آلبوم «هم سان و هم سکوت» را منتشر کرده که با همراهی مجموعه «رامبرانت تریو» بوده که پیش از این(هفدهم دسامبر) در پلتفرم‌های معتبر موسیقی جهان عرضه شد و اوایل دی ماه در ایران منتشر شده است.
«درآمد»، «سماع»، «کرشمه»، «مقدمه نیشابورک»، «سرمست»، «رامبراندی نژاد»، «نهفت»، «ترکمن» قطعات بسیار زیبا و لذت بخشی هستند که در این آلبوم قرار گرفته و سازهایی که در خلق این زیبایی تأثیر بسزایی داشته «شورانگیز» به نوازندگی حسین علیزاده، «فورته پیانو وهارمونیوم»به نوازندگی رامبرانت فرایش، «ویولنه» به نوازندگی تونی اورواتر و «سازهای کوبه ای» به نوازندگی وینسنت پلانیه بوده است.
حسین علیزاده علاوه برهمکاری و همراهی با هنرمندان بزرگ موسیقی ایران، همچون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، کیهان کلهر، پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی و... فعالیت‌هایی هم با موزیسین‌ها و گروه‌های مطرح بین‌المللی داشته است. حال این بار به سراغ گروه سه نفره رامبرانت تریو رفته است. این گروه شامل رامبرانت فرایش(پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه ای) و از خلاق‌ترین و شناخته شده‌‌ترین گروه‌های جاز دنیا هستند که طی سال‌ها فعالیت، اجراهای بسیاری با هنرمندان مختلف دنیا از جمله موزیسین‌های مطرح کشورمان کیهان کلهر و حسام اینانلو داشته‌اند. این گروه هلندی که دستمایه اصلی موسیقی‌شان موسیقی جز، موسیقی کلاسیک و موسیقی خاورمیانه است در پاییز سال ۱۳۹۶ همراه با حسین علیزاده در شهرهای مختلف هلند به اجرای برنامه پرداختند. آلبوم «هنوز پاییز است» با همراهی کیهان کلهر یکی دیگر از همکاری های مجموعه «رامبرانت تریو» است.
تونی اورواتر یکی از نوازنده‌های این گروه پیش از این در گفت‌و‌گو با «ایران» بیان داشت: «آشنایی اندکی با گوشه‌های موسیقی ایرانی دارم که بیشتر از آقای حسین علیزاده آموخته‌ام و این علاقه‌مندی سبب شد کتاب‌هایی هم در مورد آن مطالعه کنم حتی گاهی هم سه تار می‌نوازم. آقای علیزاده بسیارعمیق و دقیق و با اصول، موسیقی ایرانی را آموزش می‌دهند در صورتی که آقای کیهان کلهر رویکرد آزادانه تری به موسیقی دستگاهی دارند... حسین علیزاده معلم من است و بیشتر شبیه یک پدر برای من بوده و کیهان کلهر به مانند یک برادر چون تقریباً هم سن و سال هستیم و من با هر دو هنرمند عزیز ارتباطات موسیقایی خوبی دارم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7537/19/565780/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها