رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارتخانه‌های نیر و و ورزش و جوانان اعلام کرد

افتتاح 50 سد در دولت تدبیر و امید تا امروز در شرایط تحریم


گروه اقتصادی/ افتتاح طرح‌های ملی کشور در شرایط سخت تحریم و کرونا، موجب افزایش نشاط ملی و اجتماعی است.
رئیس‌جمهوری با قدردانی از همه کسانی که برای عمران و آبادانی کشور تلاش می‌کنند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با وجود درگیر بودن با جنگ اقتصادی دشمنان، از دیگران عقب نماند و همه طرح‌های توسعه‌ای و از جمله واکسیناسیون را طبق برنامه تدوین شده، پیش برد.
 حسن روحانی در مراسم افتتاح ۲۳۲ طرح ملی وزارتخانه‌های نیرو و ورزش و جوانان با تأکید براینکه این دولت به خاطر جنگ اقتصادی سه ساله همانند شناگری بود که با دست بسته در حال شنا است و در حالی که دنیا با دست باز بود، اما ما عقب نماندیم و نخواهیم ماند و امیدوارم همه کسانی که در صحنه تبلیغات فعالند، واقعیت‌ها و اقدامات دولت را ببینند و درست حرف بزنند.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور به‌عنوان یکی از مطالبات و دغدغه‌های مردم بود، به تزریق واکسن به فرزند وزیر بهداشت به‌عنوان اولین فرد دریافت کننده واکسن اشاره و تأکید کرد: این نشانگر آن است که اگر اقدامی در مقابله با کووید19 انجام شد بر مبنای برنامه‌های حساب شده، تخصصی و علمی بود چرا که سلامت و جان مردم برای دولت مهم‌ترین مسأله است.
روحانی تصریح کرد: همه مسئولان کشور آمادگی دارند در صورت احساس خطر پیشگام باشند تا مردم بدانند برنامه‌ای بدون حساب و مطالعه در کشور انجام نمی‌شود.
رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به افتتاح‌های بزرگ در بخش آب و برق و همچنین بهره‌برداری از 50 سد در 7 ونیم سال گذشته، گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید 57 سد به بهره‌برداری می‌رسد و شاید چنین دستاوردی در ابتدا برای مردم باورکردنی نبود.
روحانی با بیان اینکه با اعمال تحریم‌ها جلوی آب برای ملت را گرفتند، خاطرنشان کرد: تصور کنید اگر تحریم در کشور نبود می‌توانستیم تا 80 سد در کشور بسازیم و دشمنان با اعمال تحریم‌ها جلوی میلیون‌ها مترمکعب آب برای مردم ایران را گرفتند. رئیس‌جمهوری ادامه داد: یکی از فواید برجام باز شدن راه سرمایه‌گذاری در کشور از سال 94 و 95 و افتتاح سدهای مختلف در کشور بود.
روحانی همچنین با اشاره به اینکه اگر در زمان مقابله با بیماری و شیوع کرونا آب و برق در کشور قطع می‌شد، مدافعین سلامت و مردم با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شدند، گفت: بروز یک حادثه کوچک و قطعی آب و برق در چند ساعت و در یک منطقه فرصتی است که مردم لمس کنند زیربناها چه اهمیتی برای کشور دارند و گاهی خدماتی که دولت به طور مرتب و عادی در اختیار مردم قرار می‌دهد فراموش می‌شود.
رئیس‌جمهوری افتتاح طرح‌های بزرگ آب و برق در شرایط تحریم را تحولی بزرگ برای اقتصاد کشور و زمینه ساز ایجاد زیربناها، اشتغالزایی، آسایش کشور و نشاط آفرینی مردم توصیف و تأکید کرد: در زمینه آب و برق کار بسیار ارزشمندی در دولت تدبیر و امید و همتراز با کشورهای پیشرفته انجام شده است.
روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ورزش برای سلامت روح و جسم مردم و غرورآفرینی ملی، خاطرنشان کرد: حضور در میدان‌های ورزشی بین‌المللی و افتخارآفرینی و دریافت مدال‌های ورزشی در دولت تدبیر و امید افزایش یافت. رئیس‌جمهوری به افزایش فضاهای ورزشی در کشور از 40هزار به 61هزار اشاره و تأکید کرد: این مهم تحولی بزرگ در عرصه ورزش کشور و نشانگر آن است که در این دولت 50درصد به فضاهای ورزشی کشور افزوده شده است.
ایران چهارمین کشور دنیا در رده‌بندی تأمین سوخت نیروگاهی از گاز
رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیزدر آیین بهره‌برداری از ۸ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در دو استان اردبیل و فارس گفت: طرح‌های مهمی در سدسازی، آبرسانی و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب رسماً افتتاح خواهد شد. وی افزود: پنجاهمین سد مخزنی ملی در دولت تدبیر و امید افتتاح خواهد شد و فراموش نکردیم که در ابتدای انقلاب با ۱۹ سد شروع کردیم و امروز صد و نود و چهارمین سد مخزنی ملی در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تا پایان دولت به ۲۰۱ سد خواهیم رسید. اردکانیان همچنین با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب فسا گفت: این چهل و چهارمین تصفیه خانه آب است که در دولت تدبیر و امید افتتاح می‌شود و تعداد تصفیه خانه‌های آب از ۲۷ مورد ابتدای انقلاب به ۱۶۳ می‌رسد.
وی افزود: در بخش فاضلاب نیز که نقش مهمی در ارتقای بهداشت عمومی و همچنین تأمین منابع آب برای مصارف موجه دارد تصفیه خانه آب شهر جدید صدرا به مدار می‌آید و هفتاد و هشتمین تصفیه‌خانه فاضلاب است که در این دولت افتتاح می‌شود و تعداد اینها از ۴ مورد ابتدای انقلاب به ۲۴۶ مورد می‌رسد.
وزیر نیرو گفت: این مسیر تا پایان دولت ادامه خواهد داشت و تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به ۲۶۹ واحد می‌رسد. اردکانیان خاطرنشان کرد: در این دولت، هر ۵۰ روز یک سد مخزنی ملی، حدود هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر دو ماه یک تصفیه‌خانه آب به مدار بهره‌برداری آمده است.
وزیر نیرو گفت: علاوه بر استان فارس که در آن طرح‌های آب، نیروگاه‌های خورشیدی و فیبر نوری افتتاح می‌شود، در استان اردبیل نیز اولین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات افتتاح می‌شود.
وی افزود: کار بزرگی که به برکت جمهوری اسلامی صورت گرفته احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی است. از خروجی دو واحد نیروگاه گازی سوخت مورد نیاز برای احداث یک واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار تأمین می‌شود که علاوه بر بهبود شرایط زیست محیطی صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای هم در استفاده از گاز برای واحد سوم دارد.
اردکانیان اظهار داشت: در کشور حدود ۳۰ هزار مگاوات واحدهای سیکل ترکیبی از این طریق احداث شده است. با توجه به این که هر واحد آن سالانه حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب گاز صرفه‌جویی می‌کند این میزان معادل ۱۵.۶ میلیارد متر مکعب گاز صرفه‌جویی شده در سال است. وی افزود: این رقم قابل ملاحظه‌ای است و یکی از افتخارات کشور ما این است که در جدول جهانی جزو کشورهایی هستیم که سوخت نیروگاه‌های ما به میزان زیادی از گاز که نسبتاً یک سوخت پاک محسوب می‌شود، است. اردکانیان ادامه داد: ایران چهارمین کشور بعد از امریکا، روسیه و ژاپن است که درصد بالایی از سوخت نیروگاه‌های آن با حدود ۸۰ درصد از گاز تأمین می‌شود که جهش قابل ملاحظه‌ای هم در این زمینه در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است. وی افزود: نیروگاه‌های حرارتی که در این دولت به بهره‌برداری رسیده افزون بر ۱۷ هزار و ۴۰۰ مگاوات است که این رقم به بیش از ۲۰ هزار مگاوات در پایان دولت خواهد رسید.

نیم نگاه

طرح‌ها
در چهل و نهمین هفته پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، ۲۳۲ طرح وزارتخانه‌های نیرو و ورزش و جوانان در سراسر کشور با فرمان رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.
بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان اردبیل و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی 0.6مگاواتی و یک مگاواتی با سرمایه‌گذاری 12.5 میلیارد تومانی بخش خصوصی، شبکه فیبر نوری با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومانی، سد تنظیمی ملاصدرا با سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیارد تومانی دولتی، سد تنظیمی تنگ خمار با سرمایه‌گذاری 22.2میلیارد تومانی، تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید صدرا با سرمایه‌گذاری ۱۳۸ میلیارد تومانی، تصفیه خانه آب فسا و تأسیسات وابسته به آن با سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیارد تومانی بخش دولتی در استان فارس، طرح‌هایی بودند که با همت وزارت نیرو به بهره‌برداری رسید.
در ادامه این مراسم نیز بهره‌برداری از ۲۲۴ طرح فضاهای ورزشی با سرمایه‌گذاری ۸۵۷ میلیارد تومانی و با تلاش وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور آغاز شد.مجموع این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۴ هزار و۸۳۳ میلیارد تومانی انجام شده است.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7564/8/569214/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها