۲۲ بهمنی که با کرونا متفاوت شد

مردم دور از هم با دل به میدان آمدند




هرچند محدودیت‌ها و اجبار کرونا، مانع حضور شانه به شانه مردم برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن شده بود اما در همه شهرها و بسیاری از روستاهای ایران، چهل و دومین بیعت با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دیروز با اجرای رژه خودرویی و موتوری در خیابان‌های اصلی همه شهرهای کشور رقم خورد.
همچنین امسال در بستر فضای مجازی یک سامانه و پویش به نشانی http://www.bahman99.ir طراحی شد تا خانواده‌ها و افراد علاقه‌مند به جمهوری اسلامی با ورود به این سامانه در راهپیمایی مجازی ۲۲ بهمن شرکت کنند.
در چهل ‌و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم انقلابی و شهیدپرور خراسان رضوی در قالب مانور خودرویی و موتوری پایبندی و التزام خود را به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران فریاد زدند.
«آیت‌الله سید احمد علم الهدی»، امام جمعه مشهد در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن به ایرنا گفت: معجزه انقلاب اسلامی ما این است که در عمق جان مردم نفوذ پیدا کرده و با خون و جان و خمیر مایه وجود مردم آمیخته شده است.
وی ادامه داد: امسال با وجود بیماری کرونا و شرایط محدودیت ایجاد شده بازهم مردم حضور خودشان را به شیوه‌های متفاوت حفظ کردند.مردم غیور و ولایتمدار استان مرکزی روز گذشته با حضور در قالب کاروان‌های موتوری و خودرویی به همراه خانواده‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به موازین ایمنی در خودروها با در دست داشتن عکس‌های امام راحل، شهید سلیمانی و رهبر معظم انقلاب ارادت خود را به انقلاب اسلامی و شهیدان گلگون کفن انقلاب ابراز کردند.
علاوه بر رژه خودرویی و موتوری با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بیش از 4هزار عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی در دهه مبارک فجر امسال استان مرکزی برگزار شد.
گرمای حضور مردم چهارمحال و بختیاری در راهپیمایی خورویی
دیروز بار دیگر مردم استان چهارمحال و بختیاری همصدا و همراه با مردم جای جای ایران اسلامی به عشق به میهن و انقلاب خود در صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند. اگرچه شکل و شمایل حضور مردم در این صحنه باشکوه با سال‌های گذشته متفاوت بود اما گرمای حضور مردم با حضور خودرویی و موتوری در کنار خانواده و همکاران خود بخوبی نشان داده شد. حضور فعالان عرصه سلامت این استان بویژه کادر درمان و بهداشت در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از اهمیت برگزاری این راهپیمایی با رعایت موازین بهداشت داشت.
«مجید شیرانی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در حاشیه برگزاری راهپیمایی خودرویی در شهرکرد با اشاره به حضور کادر بهداشت و درمان استان همراه با دیگر اقشار و آحاد مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مراسم ۲۲ بهمن نه تنها یک جشن برای ملت ایران، بلکه برای تمامی انسان‌های آزادی‌خواه جهان است چراکه در این روز شاهد پیروزی حق بر باطل بودیم.
خوزستانی‌ها متفاوت‌ترین حضور حماسی خود را به نمایش گذاشتند
مردم انقلابی و همیشه در صحنه خوزستان هم روز گذشته متفاوت‌ترین حضور حماسی خود را در چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند تا برگ زرین دیگری بر صفحات درخشان تاریخ معاصر ایران اسلامی ثبت کنند. آحاد مردم تا جایی که محدودیت‌های کرونایی اجازه می‌داد، در شهرهای مختلف این استان به میدان آمدند تا جهانیان را متحیر حضور انقلابی خود کنند. این حضور چشم نواز برای نخستین بار با راهپیمایی خودرویی و موتوری خودنمایی کرد تا مردم دلبستگی خود را به انقلاب با وجود مخاطرات ویروس کرونا نشان دهند.
بنا به اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان راهپیمایی خودرویی بزرگداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن دربیش از۶۰ نقطه خوزستان با حضور انقلابی و به یاد ماندنی مردم شهید پرور و همیشه درصحنه برگزار شد.
در کلانشهر اهواز هم هزاران خودرو و موتورسوار همراه با خانواده‌ها و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از بلوار ساحلی غربی کیانپارس حرکت خود را با افراشتن پرچم پرافتخار ایران اسلامی به سمت مسیرهای تعیین شده شروع کردند.
راهپیمایان خودرویی مردم این استان با به صدا درآوردن بوق ممتد و تکان دادن دست‌های خود در حالی که با چراغ روشن و راهنما حرکت می‌کردند در نقاط مختلف سبب ترافیک سنگین شده اما مأموران راهنمایی و رانندگی با مدیریت حرکت خودروها نظم و آرامش را برقرار کردند.
حضور پررنگ ورزشکاران اصفهانی در جشن انقلاب
 ۴۱۵ ورزشکار اصفهانی هم به نمایندگی از ۳۷۵ هزار ورزشکار این استان  با برگزاری راهپیمایی موتوری و رژه سوارکاران، اسکیت بازان، دوچرخه سواران 22 بهمن را در این استان جشن گرفتند.
«حسین زیبایی»، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این زمینه اظهار داشت: با‌وجود بیماری کووید۱۹،شرکت ورزشکاران در برنامه ۲۲ بهمن امسال پررنگ بود. بالغ بر ٢۵٠ دوچرخه سوار، ۷۰ اسکیت باز در کنار ۱۵ سوارکار و ۸۰ موتورسوار به نمایندگی از جامعه ورزشی و دیگر اقشار مردم در برنامه امسال حضور پیدا کردند.
زیبایی تصریح کرد: ورزشکاران اصفهان همپای دیگر ورزشکاران کشور در تمامی صحنه‌ها حضور دارند و از جمله در دهه مبارکه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن مشارکت جدی آنها و بیعت با رهبر معظم انقلاب به چشم می‌آید.
«عباس رضایی»، استاندار اصفهان هم دراین زمینه به «ایرنا» گفت: ۲۲ بهمن برای ملت بزرگ ایران مملو از خاطره‌های شیرین و روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و روزی که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: وحدت، انسجام، هماهنگی و همدلی در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی با تبعیت از دستورات رهبر معظم انقلاب وجود دارد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: با هماهنگی که در تمامی ابعاد و زمینه‌ها بین ملت و دولت و دولت و ملت وجود دارد امیدواریم بتوانیم دین خود را به انقلاب و شهدا و معمار کبیر انقلاب ادا کنیم.
راهپیمایی کاروان‌های خودرویی و موتوری22 بهمن در البرز
همزمان با سراسر کشور البرزی‌ها هم در این شرایط سخت کرونایی با خودروهای آذین‌بندی شده خود به خیابان‌ها آمده‌اند تا برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان خود در حراست از انقلاب اسلامی بیفزایند.
مراسم راهپیمایی کاروان‌های خودرویی و موتوری22 بهمن امسال در البرز با سردادن شعارهای انقلابی «۲۲ بهمن یوم‌الله - یوم‌الله» و«مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» همراه است. مردم ولایتمدار البرز اعم از زن و مرد، پیر و جوان با فریادهای ‌الله اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و با حمل دست نوشته‌ها بار دیگر خروش انقلابی خود را به رخ دشمنان نظام ایران اسلامی کشیدند.
حضور متفاوت کاروان خودرویی عروس و داماد
۴۲ کاروان خودرویی عروس و داماد هم که جشن زندگی مشترک خود را همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب کرده بودند نیز از جلوه‌های ویژه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن دراستان البرز بود.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7564/11/569225/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها