ایران در ایران


۴ شهر خوزستان نارنجی شدند

اهواز- سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از قرار گرفتن چهارشهراستان در وضعیت نارنجی و بازگشت محدودیت‌های این وضعیت به این شهرها خبرداد.
به‌گزارش ایسنا رضا نجاتی اظهار کرد: متأسفانه اهواز، کارون، شادگان و رامهرمز از روز چهارشنبه (۲۲ بهمن‌ماه) در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفتند. وی افزود: با توجه به این وضعیت، تنها مشاغل گروه‌های۱و۲ می‌توانند در این شهرها فعالیت کنند و فعالیت مشاغل ۳ و ۴ ممنوع است. سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: نحوه حضور کارکنان ادارات در این شهرها نیز به‌صورت یک‌سوم در محیط کار و دوسوم دورکاری خواهد بود.وی افزود: تردد نیز از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و براین موضوع بشدت نظارت می‌شود.
نجاتی گفت: تمامی شرایط و محدودیت‌های گروه نارنجی به فرمانداران ابلاغ شده است و باید براساس این دستورالعمل از امروز اقدام کنند. بنابراین فرمانداران این چهار شهر باید برای اجرای محدودیت‌ها بسرعت وارد عمل شوند.

اجرای طرح ایمن‌سازی جمعیت‌های دامی سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: فاز واکسیناسیون بیماری هاری و طاعون نشخوارکنندگان کوچک از طریق طرح خرید خدمت بخش خصوصی در استان در حال اجرا است.
به‌گزارش ایسنا مهدی حسینی افزود: در این طرح پیش‌بینی‌های لازم جهت واکسیناسیون بیش از ۳۰۰۰ رأس دام علیه بیماری هاری و بالغ بر ٢٣٠ هزار رأس دام علیه طاعون نشخوار کنندگان کوچک انجام شده است.
وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با هدف کنترل و پیشگیری از ابتلای جمعیت‌های دامی استان به بیماری‌های خطرناک دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، واکسیناسیون بیش از ٣ میلیون و ۵٠٠ هزار رأس دام درسیستان وبلوچستان علیه بیماری‌های دامی و سمپاشی بالغ بر ۴٢ هزار مترمربع جایگاه دامی انجام شده است.

رفع تصرف ۹ هزار هکتاراز جنگل‌های هیرکانی گیلان

رشت - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به رفع تصرف بیش از ۹ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی، گفت: طی ۱۰ ماه گذشته هزار و ۳۵۰ هکتار از این اراضی جنگلی رفع تصرف شد.
به‌گزارش ایلنا جان احمد آقایی با اشاره به دستاوردهای سفر یک روزه رئیس دستگاه قضا به استان گیلان افزود: پیگیری جدی وضعیت کارخانه‌های پوشش، رشت الکتریک و صنایع ابریشم که به خاطر سوءمدیریت به وضعیت بدی دچار شده‌اند از جمله دستاوردهای این سفر است.
آقایی با اشاره به وضعیت پادگان حسن رود و تخلفات گسترده رخ داده شده در این منطقه، اضافه کرد: برای ۱۵۱ هکتار از این پادگان سند دریافت شده و با توجه به ارزش بالای زمین پادگان، رئیس قوه قضائیه دستور رسیدگی به فساد انجام شده را دادند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: جنگل هیرکانی با پیشینه بسیار، یادگار دوران یخبندان است اما هر روز با بهانه‌های گوناگون تصرف می‌شود.
آقایی با اشاره به رفع تصرف از ۹ هزار و ۱۵۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی، عنوان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته هزار و ۳۵۰ هکتار از این اراضی جنگلی را رفع تصرف کردیم.

یک کبودرآهنگی به‌عنوان مرتع‌دار نمونه کشوری معرفی شد

همدان - همیار طبیعت و مرتع‌دار کبودرآهنگی رتبه دوم نمونه ملی بخش کشاورزی کشور را از آن خود کرد.
حسین عابدی، ساکن روستای گردشگری قلی آباد شهرستان کبودرآهنگ که این روزها مقام دوم نمونه ملی بخش کشاورزی کشور را کسب کرده است، توسط رئیس‌جمهوری تجلیل شد.
این کشاورز و مرتع دار از نیروهای داوطلب و افتخاری و از همیاران طبیعت در شهرستان کبودرآهنگ است که با اداره منابع طبیعی این شهرستان همکاری‌های گسترده‌ای در جهت حفظ و احیای جنگلکاری منطقه گردشگری قلی آباد داشته است.
روستای قلی آباد در دامنه شمال شرقی کوه قلی آباد کبودرآهنگ، روستایی خوش منظره و زیبا و دارای مردمی میهمان نواز و مهربان است. اگر از بلندای کوه امام داغی قلی آباد به آن بنگری، مجموعه‌ای زیبا از ساختمان‌های جدید و خانه‌هایی قدیمی و کاه گلی دیده می‌شود که با شیبی آرام به دشتی وسیع و راه‌های پر پیچ و خم به شهر کبودرآهنگ می‌رسد.
به‌گزارش ایسنا، وجود گندمزارها و مزارع پرپیچ و خم، فاصله ۱۲ کیلومتری این کوه را تا شهر کبودرآهنگ چشم‌اندازی زیبا و دلنشین بخشیده است.
 در شهرستان کبودرآهنگ ۱۳۲ هزار هکتار مرتع و ۷۰۰ هکتار جنگل جزوزمین‌های منابع طبیعی و آبخیزداری محسوب می‌شود.

«سه متر و چند سانت» از خوزستان در سوئد

اهواز - فیلمی از خوزستان به مرحله نهایی جشنواره بهترین فیلم‌های جهان با موضوع کرونا در جشنواره فیلم استکهلم سوئد راه یافت.
فیلم مستند «سه متر و چند سانت» به کارگردانی مصطفی صالحی‌نژاد به همراه چند فیلم از کشورهای دیگر به‌عنوان فیلم‌های برتر جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم سوئد انتخاب و راهی مرحله نهایی شد.
به گزارش ایسنا، این فیلم مستند که به موضوع پاندمی کرونا پرداخته است افرادی را به تصویر می‌کشد که به‌صورت داوطلبانه، فوت‌شدگان ناشی از کرونا را پیش از دفن، غسل می‌دهند.«سه متر و چند سانت» پیش از این نیز به جشنواره بین‌المللی رسانه‌های بصری ژاپن راه یافته بود.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7564/11/569227/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها