دیگه چه خبر؟




مسکو: واشنگتن به تهران پیام روشن بدهد

 خبر اول اینکه، وزارت خارجه روسیه از دولت امریکا خواست که پیام روشنی به ایران بدهد.به گزارش فارس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: از واشنگتن می‌خواهیم که سیگنال‌های واضحی درباره آمادگی‌اش برای بازگشت به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها به ایران ارسال کند.از تهران نیز می‌خواهیم که در چارچوب توافق هسته‌ای، خویشتنداری و مسئولیت‌پذیری از خود نشان دهد. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه هم اعلام کرد که مسکو از پیشنهاد چین مبنی بر برگزاری دیدار چندجانبه برای بازگشت امریکا به برجام استقبال می‌کند. وی با بیان اینکه در مورد این پیشنهاد با شرکای چینی و امریکایی گفت‌و‌گو می‌کنیم، اظهار داشت: ما مخالف شرکت در این دیدار چندجانبه نیستیم هرچند که برای ثمربخش بودن دیدار باید حداقل به تفاهمی دست یافت که دیدار به چه نتایجی خواهد رسید.

عبور نمایندگان از خط ویژه ممنوع است

 خبر دیگر اینکه، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به انتشار خبر صدور مجوز تردد در خطوط ویژه برای نمایندگان واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، سردار محمدحسین حمیدی، در واکنش به خبری مبنی صدور مجوز تردد از خطوط ویژه برای نمایندگان مجلس گفت: من هم این خبر را از رسانه‌ها شنیده‌ام. وی ادامه داد: این خبر صحت ندارد و این خبر که در حال حاضر مطرح شده مربوط به سال ۹۷ است و تاکنون هیچ مجوزی صادر نشده است.

توصیه‌ها و انتقادات مراجع  از صدا و سیما

 با خبر شدیم که، رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با مراجع قم مخاطب گلایه‌ها و توصیه‌های آنها قرار گرفت. آیات مکارم شیرازی و جوادی آملی دو روحانی برجسته‌ای بودند که به انتقاد از عملکرد رسانه ملی پرداختند.  به گزارش جماران، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار عبدالعلی علی‌عسگری با بیان اینکه مردم دل‌شان می‌خواهد واقعیت‌ها را از صدا و سیما بشنوند، این رسانه را به دلیل وابستگی به بودجه دولتی دچار تناقض دانست و گفت: ای کاش تدبیری اندیشیده شود که استقلال صدا و سیما حفظ شده تا مسائل را به صورت بی طرف بیان کند. این مرجع تقلید همچنین بر ضرورت نظارت دقیق و بیشتر بر امور رسانه‌ای از سوی صدا و سیما تأکید کرده و گفت: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود کسانی که سوابق درستی ندارند در رسانه ملی مطرح می‌شوند. آیت‌الله جوادى آملى  نیز در دیدار رئیس سازمان صدا و سیما خواستار عمق بخشیدن به برنامه‌های این رسانه شد و در عین حال گفت: ادب جزیی از اخلاق بین‌المللی اسلام است و زیبنده است که صدا و سیما مردم را به داشتن وحدت با هم و همچنین احترام به یکدیگر دعوت کند.

زمزمه‌های تفکیک وزارت راه و شهرسازی

 دست آخر اینکه، رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر تفکیک در وزارت راه و شهرسازی گفت که چنین طرحی را در دولت بعدی دنبال خواهد کرد.  به گزارش برنا، محمدرضا رضایی با اشاره به ادغام  وزارت راه و شهرسازی در گذشته افزود:  اگر امروز در کشور با مشکل مسکن مواجه هستیم، به این علت است که مسکن تحت الشعاع حوزه حمل و نقل قرار گرفته است. دولت از سال‌های پیش نسبت به پیشنهاد مجلس برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی نظر مثبت داشت، از این رو در شرایط فعلی نیز نمایندگان مجلس یازدهم به ویژه اعضای کمیسیون عمران، موافق این تفکیک هستند. رضایی گفت: این مسأله فعلاً در کمیسیون منجر به نتیجه نشده است شاید به علت اینکه دولت ماه‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد، این موضوع مورد بررسی قرار نمی‌گیرد تا مقدمات این طرح انجام شود و اجرای این طرح به دولت بعد محول می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7568/3/569663/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها