تعیین خسارت آتش سوزی گمرک هرات از سوی هیأت کارشناسی



گروه حوادث/ همزمان با مهار آتش‌سوزی مهیب در گمرک اسلام قلعه در گمرک مرزی هرات هیأتی برای بررسی دقیق میزان خسارات ناشی از آتش‌سوزی مشخص شده است که پس از پایان بررسی‌ها وضعیت خسارت دیدگان این حادثه روشن خواهد شد.
به‌گزارش اسپوتنیک، وحید قتالی، والی هرات روز دوشنبه، در یک نشست خبری گفت که در حدود ۳۰۰ کامیون باربری در آتش‌سوزی طعمه حریق شده است، اما آنان توانستند که بیش از ۸۰ درصد کامیون‌های باربری را از خطر حریق نجات بدهند. همچنین به‌دلیل آتش‌سوزی مهیب بخش زیادی از تأسیسات گمرک اسلام‌قلعه از بین رفته است. والی هرات از ایران می‌خواهد تا زمان احیای دوباره گمرک اسلام قلعه، تا یک هفته از صادرات کالا به هرات جلوگیری کند. برخی از کامیون‌های باربری به‌دلیل جلوگیری از عمق بیشتر فاجعه آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه، به ایران منتقل شده است. والی هرات می‌گوید که نمایندگان وزارت‌های اقتصاد، مالیه و صنعت و تجارت به ایران اعزام می‌شوند تا سرنوشت بیش از یک‌هزار کامیون در خاک ایران مشخص شود. قتالی همچنین می‌گوید که در آتش‌سوزی روز شنبه در اسلام‌قلعه ۱۷ نفر زخمی شده‌اند، اما آماری از تلفات انسانی در اختیار ندارند و تیم‌های عملیاتی ادعای جان باختن افراد را بررسی می‌کنند.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز درباره خسارت وارد شده به ایران در پی آتش‌سوزی در مرزهای ایران و افغانستان عنوان کرد: پس از حادثه آتش‌سوزی در گمرک هرات بلافاصله با دستور رئیس جمهوری تصمیم گرفته شد تا مرزهای ایران باز شود که اگر این کار صورت نمی‌گرفت خسارت‌ها چند برابر می‌شد. وی با اشاره به ارسال سریع کمک‌ها به منطقه گفت: گزارشی درباره خسارت انسانی اتباع ایرانی نداریم. جای شکر دارد با همکاری دوستان افغانستانی با کمترین خسارت‌، این آتش‌سوزی مهار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7568/12/569693/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها