چراغ روشن تماشاخانه‌های خصوصی و دولتی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی

رود تئاتر جریان دارد


محسن  بوالحسنی
خبرنگار‌
بعد از به اتمام رسیدن جشنواره تئاتر فجر امسال و معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، دنیای نمایش باز در مسیر و ریل حرکت قرار گرفته و در تماشاخانه‌های خصوصی و غیرخصوصی این روزها آثاری از کارگردان‌های مختلف روی صحنه می‌رود و اهل تئاتر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مخاطبان این اجراها هستند.
به‌عنوان نمونه نمایش های «گرگاس‌ها» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در تالار اصلی تئاتر شهر  و نمایش «ایوب خان» به کارگردانی امیر دژاکام در تالار چهارسو و «یاماها» به کارگردانی کهبد تاراج در تالار قشقایی و «برونسی» به کارگردانی مرتضی شاه‌کرم در تالار سایه این مجموعه پذیرای مخاطبان هستند.
در سالن‌ها و تماشاخانه‌ای خصوصی نیز تکاپو، اگر چه نه مثل سال‌های گذشته اما وجود دارد و جای امیدواری است که جانی که جشنواره تئاتر فجر به تئاتر بخشید، خون تازه‌ای در رگ‌های نمایش باشد که یکسالی می‌شد رنگ و بو و آن شور و حال‌های همیشه را به دلیل کرونا نداشت.
تالار مولوی هم کار خود را با سه نمایش «غرب حقیقی»، «حاد» و «زندگی در لانگ شات یا مرگ در کلوز آپ» از سر گرفت. یکی از این نمایش‌ها، «غرب حقیقی» نوشته سم شپارد است که از دیروز ساعت 18 به کارگردانی امید سعیدپور و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی روی صحنه سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی رفت. همزمان با این نمایش و در ساعت 17 دیروز در سالن کوچک همین تالار مولوی هم نمایش «زندگی در لانگ شات یا مرگ در کلوز آپ» به نویسندگی محمدرضا مالکی و جواد خورشا و با کارگردانی محمدرضا مالکی در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه رفت. دیروز و از ساعت 19 در تالار مولوی نمایش دیگری، در سالن کوچک مجموعه فارابی روی صحنه رفت به نام «حاد» به نویسندگی علیرضا اجلی و کارگردانی ابراهیم عبدی که در این نمایش نیز نغمه طوسی، مصطفی عطری و محمدرضا آریان به عنوان بازیگر حضور دارند. همان طور که گفته شد تمامی نمایش‌هایی که این روزها در تماشاخانه‌های مختلف، روی صحنه می‌روند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان هستند و از نمونه نمایش‌هایی که در سالن‌ها و تماشاخانه‌ های خصوصی میزبان علاقه مندان هستند نیز می‌توان به نمایش «کالبد شکافی یک ذهن» به کارگردانی امید افشاری اشاره کرد که ساعت 18:30 هر روز در تالار پردیس شهرزاد روی صحنه می‌رود و اجرای آن تا سوم اسفند ادامه خواهد داشت. «برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی» هم نام نمایشی است به کارگردانی حسین شهبازی و نویسندگی شهرام احمدزاده که این روزها در دو سانس، 18:30 و 19 در خانه هنرمندان، سالن استاد انتظامی روی صحنه می‌رود و تهیه‌کننده آن امیر دژاکام است. این نمایش که از حضور بازیگرانی همچون ابوالفضل جمشیدی، حامد پورمحمد، عارف عباسی، علی یعقوبی، بهار پوزش‌پور، ناصر عزتی، آیدا سرمست، سید جواد آیت و حیدر رحمت اللهی بهره می‌برد بر اساس نمایشنامه «بیرون، پشت در» اثر ولفگانگ بورشرت نوشته شده و قصه‌ای را سه سال بعد از جنگ جهانی دوم در شهر هامبورگ آلمان روایت می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7568/19/569721/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها