اخبــــار


شهرفروشی صفر شده است

رئیس شورای شهر تهران با اعلام کاهش ۱۶۰۰ میلیارد تومانی درآمدهای شهرداری در لایحه بودجه سال آینده گفت: لایحه پیشنهادی شهرداری تهران سوم اسفندماه برای بررسی مباحث درآمدی آن به صحن شورا می‌آید.
به گزارش ایرنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه دیروز شورا گفت: شهرفروشی طبق آنچه شهردار تهران بیان کرده صفر شده است.
وی ادامه داد: بحث درآمد نقدی ما حدود ۷۰ درصد است و تا پایان سال محقق می‌شود؛ ما در بحث درآمد غیرنقدی مشکل داریم که در واقع تهاتر اموال و زمین‌های شهرداری با فعالیت‌های زیربنایی و عمرانی شهرداری است.
به‌گفته هاشمی، این کار مشکل است چراکه جسارت زیادی می‌خواهد، نیروهای نظارتی هستند و تغییر قیمت هم زیاد شده و چون متمرکز عمل می‌شود و در مناطق نیست، روند آن کند است. رئیس شورای شهر تهران افزود: درآمد بخش غیرنقدی عمدتاً به معاونت ترافیک و عمران داده می‌شود و برای فعالیت‌های جاری نیست چرا که آنها می‌توانند با پیمانکاران خود تهاتر کنند؛ مثلاً بخشی از پول پیمانکار را نقدی و بخشی را هم به‌صورت تهاتر می‌دهند.
وی گفت: در واقع درآمدهای غیرنقدی برای کارهای زیربنایی و عمرانی است؛ مثلاً می‌خواهند اتوبوس خریداری کنند و در مناقصه می‌گویند بخشی از پول را نقدی و بخشی را تهاتر می‌کنیم و این موضوع البته تازگی ندارد و از قدیم مرسوم بوده و یک نوعی استفاده از درآمدهای غیرنقدی است.
هاشمی با اشاره به احضار محمدجواد حق‌شناس عضو شورا به دادسرای نظامی گفت: این موضوع صحت ندارد.

تأثیر واکسن «کووبرکت» بر ویروس جهش‌یافته کرونا

محقق اصلی پروژه تولید واکسن ایرانی کووبرکت ضمن تشریح وضعیت فاز یک و دو مطالعه بالینی این واکسن، گفت: فکر می‌کنیم می‌توانیم در اواخر خرداد ماه این واکسن را به تولید انبوه برسانیم.
دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت واکسن ایرانی کرونای کووبرکت، گفت: در اواخر فرآیند فاز یک کارآزمایی بالینی قرار داریم، به‌طوری که در حال حاضر تمام ۵۶ داوطلب دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و ۳۰ نفر هم دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که بتدریج سایر داوطلبان هم دوز دوم را دریافت کرده و سپس نتایج برای بررسی و اخذ مجوز آغاز فاز دوم به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود. وی با بیان اینکه فاز اول کارآزمایی بالینی نهایتاً تا اواسط اسفند ماه به پایان می‌رسد، گفت: فاز دوم کارآزمایی بالینی این واکسن با ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر آغاز می‌شود و سعی می‌کنیم هرچه زودتر قبل از پایان سال فاز دوم را آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم نهایتاً قبل از سال جدید، فاز دوم را آغاز کنیم، ادامه داد: فکر می‌کنیم می‌توانیم در اواخر خرداد ماه این واکسن را به تولید انبوه برسانیم. محرز درباره شرایط احراز مجوز مصرف اورژانسی برای یک واکسن، گفت: واکسن کووبرکت را روی ویروس جهش‌یافته انگلیسی هم آزمایش کردیم که خوشبختانه روی این ویروس جهش یافته هم مؤثر است. بنابراین اگر بخواهیم در همین شرایط تعداد بیشتری را واکسینه کرده و مصونیت دهیم، می‌توان این مجوز را با بررسی همه مستندات صادر کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7569/5/569787/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها