شانزدهمین دوره طرح تخفیف فصلی کتاب تا شانزدهم ماه جاری ادامه دارد

برپایی زمستانه کتاب با حضور 925 کتابفروشی و تخفیف 25 درصدی


گروه فرهنگی/ شانزدهمین دوره طرح‌های حمایتی از کتاب‌فروشی‌ها با عنوان زمستانه 99 کار خود را با مشارکت 925 کتاب‌فروشی از سراسر کشورمان آغاز کرد و این در کتاب حالی است که طی برپایی پاییزه کتاب شاهد حضور ۸16 کتاب‌فروش بودیم.
دوستداران کتاب در حالی به استقبال شانزدهمین دوره این طرح تخفیف فصلی می‌روند که مسئولان خانه کتاب و ادبیات ایران، مجری برگزاری این رویداد عرصه نشرمان برای خریداران تخفیفی 25 درصدی در نظر گرفته‌اند. از مجموع 925 کتاب‌فروشی عضو در طرح زمستانه کتاب، ۱۴۳ کتاب‌فروشی در استان تهران و ۷۸۱ کتاب‌فروشی از سایر استان‌ها هستند. همچنین ۸۳ کتاب‌فروشی هم به‌تازگی برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
در این دوره سقف مجاز خرید برای هر خریدار 200 هزار تومان در نظر گرفته‌شده و خریداران تا شانزدهم اسفندماه فرصت دارند با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب دانشگاهی را با یارانه ۲۵ درصدی تهیه کنند. اما نکته قابل‌توجه اینکه پاییزه کتاب 99 با فروشی 20 میلیارد تومانی به کار خود پایان داد که تعداد کتاب‌فروشی‌های عضو در آن به‌مراتب کمتر از زمستانه کتاب است. حالا باید دید افزایش تعداد کتاب‌فروشان عضو در طرح حاضر چقدر بر میزان استقبال مردم مؤثر خواهد بود.
پاییزه کتاب 99 همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب به مدت هفت روز با مشارکت و با استقبال ۸۱۶ کتاب‌فروشی فعال در سراسر کشور برگزار شد و طی آن ۴۵۸ هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ تقریبی 20 میلیارد تومان خریداری شد. پیشینه برپایی این طرح به هفته کتاب سال 94 و برگزاری آزمایشی طرح «کتاب‌فروشی به وسعت ایران» با شرکت 105 کتاب‌فروشی از 21 استان کشور بازمی‌گردد.
در پانزدهمین دوره این طرح معاونت فرهنگی طی 13 روز کاری با بخش قابل‌توجهی از کتاب‌فروشی عضو تسویه‌حساب کرد، البته این وعده‌ای بود که پیش‌‌تر بر تحقق آن تأکید کرده بود تا از این طریق دیرکردی در پرداخت سهم وزارت ارشاد از یارانه اعلام‌شده رخ ندهد. زمستانه کتاب ۹۹، چهارمین طرح فصلی حمایتی از کتاب‌فروشان در سال‌جاری و در آستانه بهار است. گفتنی است که اسامی، مشخصات و آدرس کتاب‌فروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب ۹۹ در tarh.ketab.ir قابل‌مشاهده است. در این دوره از طرح، به‌منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ناشی از ویروس کرونا، امکان خرید تلفنی و غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم‌شده است.‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7577/19/570792/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها