اخبــــار




کمیته حقیقت‌یاب سراوان به سیستان و بلوچستان می‌رود

نماینده چابهار در مجلس طی تذکری در جلسه علنی مجلس گفت: امیدوارم با تدبیر مجلس اتفاقات اخیر در سیستان و بلوچستان و کشته شدن چندین سوخت‌بر ریشه‌یابی شود.
به گزارش ایلنا، معین الدین سعیدی افزود: مرکزنشینان قدر مرزنشینان را بدانند، مردم سیستان و بلوچستان باید نقطه تمایز خودشان را با معاندین خارجی اعلام کنند. وی افزود: البته مرزنشینان غیور سیستان و بلوچستان همواره تمایز خودشان را با فرصت‌طلبان خارجی اعلام کرده‌اند و هرگز معاندین نمی‌توانند کوچک‌ترین خدشه‌ای میان پیوند ناگسستنی مردم و نظام ایجاد کنند.
سعیدی با بیان اینکه اتفاقاتی مانند کشته شدن سوخت‌بران در سیستان و بلوچستان موجب ناامیدی مردم خواهد شد، افزود: با تدبیر مجلس باید کمیته حقیقت‌یاب در استان حضور پیدا کرده و حادثه اخیر ریشه‌یابی خواهد شد و ان‌شاء الله مشکلات مرزنشینان نیز رفع می‌شود. خودمان را جای مردم این منطقه بگذاریم که جگرگوشه‌هایشان برای کسب روزی حلال رفتند و جنازه‌هایشان برگشت. نماینده چابهار همچنین در گفت‌وگویی با ایلنا گفت: انتظار داریم با کسانی که وقایع سراوان را به وجود آوردند و مقصر هستند در هر جایگاهی که هستند برخورد قانونی صورت گیرد، لذا معتقدیم دامنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این موضوعات مبرا است و اگر خطایی از طرف یک مسئول انجام می‌شود طبیعتاً نباید آن را به کل نظام تعمیم داد. به گفته وی، قرار شده یک کمیته از طرف مجلس در منطقه سراوان حضور یابند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضوع را پیگیری خواهد کرد.
سعیدی  با بیان اینکه باید اتفاقات رخ داده در منطقه سراوان را آسیب‌شناسی کنیم، اظهار داشت: باید قبول کرد به‌رغم خدمات بی‌شمار نظام جمهوری اسلامی در منطقه سیستان و بلوچستان، این استان به لحاظ همه شاخص‌های توسعه انسانی و منطقه‌ای، فاصله معناداری با دیگر نقاط کشور دارد. وی یادآور شد: مقام معظم رهبری به مرزداران نگاه بخصوصی دارند، ایشان تعبیری را برای سیستان و بلوچستان به کار می‌برند و از مردمان این استان به عنوان مرزداران غیور نظام اسلامی یاد می‌کنند و در جای دیگر حضرت آقا در سخنرانی‌شان  می‌فرمایند مراد من از قاچاق آن کولبر بلوچستانی نیست. سعیدی تأکید کرد: باید پذیرفت در شرایطی که هیچ زیرساخت اقتصادی وجود ندارد، مردم ناچار هستند برای گذران زندگی به مباحثی مانند سوخت‌بری یا کولبری روی بیاورند. نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس تأکید کرد: ما واقعاً نیازی به اشک تمساح کسانی که در خارج از کشور نشستند و نسخه می‌پیچند، نداریم.

مصوبات تشویقی برای فرزندآوری

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی را به متولدین سال ۱۴۰۰ جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم دیروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با الحاق یک بند به ماده واحده این لایحه در راستای حمایت از جمعیت و خانواده موافقت کردند. مطابق ماده واحده الحاقی دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، 10 میلیون ریال از محل یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی را به صورت بلاعوض صرفاً جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس به سرپرست فرزند تخصیص دهد. نمایندگان همچنین بانک مرکزی را مکلف کردند به خانوارهای فاقد مسکن که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم می‌شوند، وام ۲۰ ساله ۷۰ میلیون اعطا کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7577/2/570815/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها