خطیب‌زاده در دیدار با مقامات سوری:

ایران همانند گذشته در کنار ملت سوریه خواهد ماند



گروه سیاسی/ یک روز بعد از حمله هوایی نیروهای امریکایی به منطقه‌ای در شرق سوریه، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به دمشق سفر کرد. پیش از این محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم به صورت تلفنی با همتای سوری خود گفت‌و‌گو و رایزنی کرده بود. جو بایدن که گفته شده این حمله با دستور مستقیم او صورت گرفته، آن را پیامی برای ایران دانسته است.
به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه که به سوریه سفر کرده بود، در دیدار با مقام‌های سوری تأکید کرد که ایران همانند مرحله گذشته، در بازسازی اقتصادی و همکاری‌های فرهنگی در کنار دولت و ملت سوریه خواهد ماند. در خلال این سفر، خطیب‌زاده با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در مورد آخرین وضعیت روابط دو کشور و همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای بین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه گفت‌و‌گو کرد. در این دیدار، وزیر خارجه سوریه بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو کشود در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای تأکید کرد.
خطیب‌زاده در ادامه دیدارهای خود، با وزیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ، وزیر علوم و بثینه شعبان مشاور ارشد رئیس جمهوری سوریه هم دیدار کرد. مقامات سوری نیز در این دیدارها تأکید کردند که ملت سوریه هیچگاه ایستادگی ایران در کنار ملت سوریه را فراموش نخواهد کرد. «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سؤالی درباره حمله هوایی اخیر امریکا به شرق سوریه و این ادعا که پیام حمله به ایران چه بوده است، مدعی شد: پیام رئیس جمهور بایدن این است که برای محافظت از امریکایی‌ها، اقدام می‌کند و زمان تهدید او حق دارد که به روش انتخابی خود دست به اقدام بزند. جو بایدن رئیس جمهور امریکا نیز روز جمعه در پاسخ به سؤال خبرنگارانی که او را در سفر به تگزاس همراهی می‌کردند، مبنی بر اینکه پیام حمله به سوریه برای ایران چه بوده است، گفت: «شما نمی‌توانید بدون مجازات عمل کنید. مراقب باشید.» بنا بر اعلام وزارت دفاع امریکا حمله به شرق سوریه در واکنش به حملات اخیر به کارمندان امریکایی در عراق بوده است. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این اقدام امریکا را محکوم کرد و گفت که حملات غیر‌قانونی و تجاوزگرانه نیروهای امریکایی به مناطقی در شرق سوریه، نقض آشکار حقوق بشر و تجاوز نسبت به حقوق و قوانین بین‌المللی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7577/3/570820/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها