دیگه چه خبر؟



عین‌الاسد خالی نمی‌شد، ۱۵۰ نیرو کشته می‌شدند

 خبر اول اینکه، یک فرمانده ارشد امریکایی با ارائه جزئیاتی به توصیف حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی امریکا در عین الاسد عراق درپی به شهادت رسیدن سردار شهید سلیمانی به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین امریکا پرداخت و به خسارات وارد شده اعتراف کرد. به‌گزارش ایسنا، شبکه سی‌بی‌اس در گزارشی نوشت: در ژانویه (دی ماه) سال گذشته، ایران بزرگ‌ترین حمله موشکی اش علیه امریکایی‌ها را انجام داد. یازده موشک که هرکدام کلاهکی به وزن ۱۰۰۰ پوند داشتند به پایگاه نیروهای هوایی امریکا در عین الاسد عراق اصابت کرد که ۲۰۰۰ نیروی نظامی امریکا و شماری از هواپیما‌ها در آنجا مستقر می‌شدند. این شبکه در گزارش اش می‌افزاید: وقتی نیروهای اطلاعاتی امریکا به تدارکات ایران برای حمله نظامی پی بردند، ژنرال کنت فرانک مکنزی فرمانده ارشد نیروهای امریکایی در خاورمیانه زمان کافی را برای تخلیه ۱۰۰۰ نفر از نیروها و ۵۰ هواپیما داشت. مک کنزی در این باره می‌گوید که اگر این تخلیه انجام نمی‌شد، «فکر می‌کنم ۲۰ یا ۳۰ هواپیما و ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از کارکنان نظامی امریکا را از دست می‌دادیم» و «در صورت کشته شدن امریکایی‌ها، برنامه‌ای برای تلافی داشتیم.» سی‌ بی ‌اس ادامه داد: ایران در مجموع ۱۶ موشک شلیک کرد که پنج تای آنها به هدف نخورد و ۱۱ تایشان به عین الاسد رسید. این گزارش همچنین درباره این حمله موشکی مطرح می‌کند: هیچ دفاعی برای نیروهای نظامی باقی مانده در پایگاه در برابر موشک‌ها وجود نداشت، جز این پناه بگیرند. الن جانسون یک فرمانده ارتش امریکا می‌گوید: «شروع کردیم به پایین رفتن شاید حدود ۱۳۵ متر(به پایگاه‌های زیرزمینی)، تقریباً یک سوم مسیر را رفته بودیم، که آن(صدای انفجار) صدای مهیبی آمد و شنیده شد که «دارد می‌آید، دارد می‌آید، پناه بگیرید، پناه بگیرید» به اندازه یک زمین فوتبال دیگر مانده بود که بدوم. نمی‌دانم که موشک بعدی کی برخورد می‌کند.»

اژه‌ای: طبری نفوذ آنچنانی در قوه قضائیه نداشت

 خبر دیگر اینکه، معاون اول رئیس دستگاه قضا در برنامه تلویزیونی «دست‌خط» در مورد مفاسد اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه گفت: به مردم حق می‌دهم که بگویند چطور متوجه این فرد نشده بودید؟! به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: «یکسری شایعاتی می‌شود و در شایعات نمی‌توانید درباره کسی تصمیم بگیرید و قضاوت کنید. زمانی که آقای طبری در قوه قضائیه بود، قبل از آن هم بود، اتفاقاً با زیرمجموعه خیلی ارتباط نداشت، یعنی با خیلی از ماها ارتباط اینچنینی نداشتیم. ارتباط کاری نبود، چون بیشتر در ساخت و ساز و برخی از مسائل پشتیبانی در محدوده خاص بود.» او اضافه کرد: «خیلی از این موضوعات هم تحت پوشش‌هایی انجام شده است؛ کسی هم خبر نداشته است. این نکته هم که بیان می‌کنند، ایشان نفوذ آن چنانی داشته، نبوده است؛ چون پرونده الان رسیدگی شده است. آن وسعتی که در مردم بیان شد نبوده است. حداقل اثبات نشده است، ولی در عین حال، اگر کسی این سؤال را در ذهن داشته باشد، من حق را به او می‌دهم.»

شهرداران بازداشتی تهران به قید وثیقه آزاد شدند

 شنیدیم که، مشاور شهردار تهران اعلام ‌کرد که شهرداران مناطق ۲ و هشت که در بازداشت بودند با قید وثیقه آزاد شدند. غلامحسین محمدی به ایرنا توضیح داد: فرایند دادرسی ادامه دارد و این دو شهردار منتظر این موضوع هستند. شهرداران مناطق ۸ و ۲ تهران ۴۰ روز پیش بازداشت شدند و شهردار تهران هم در این ارتباط گفت: بازداشتی‌ها در حد اتهام، بازپرسی در حال انجام است و خاتمه پیدا نکرده است چراکه اگر تمام شود با قید وثیقه می‌توان آنها را آزاد کرد. وی ادامه داد: قصد دفاع ندارم اما سازمانی که ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه آن است یک درصد تخلف هم داشته باشد ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود. حناچی با بیان اینکه هیچ دستگاهی در استان تهران چنین گردش مالی ندارد، گفت: نمی‌خواهم دفاع کنم اما ترجیح می‌دهم تا نتیجه مشخص نشده در این مورد اظهارنظر نکنم.

توضیح دفتر رئیس دولت اصلاحات درباره نامه خاتمی

 با خبر شدیم که، به دنبال انتشار خبری در رسانه‌های مجازی کشور درخصوص نامه‌ سیدمحمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب و گمانه زنی‌های مختلف درباره موضوع این نامه، دفتر رئیس دولت اصلاحات با تأیید اصل نامه نگاری، گمانه زنی‌ها درباره محتوای آن را تأیید نکرد. به‌گزارش ایلنا، در اطلاعیه دفتر خاتمی آمده است: آنچه پیرامون ارسال نامه جناب آقای سیدمحمد خاتمی به رهبری معظم انقلاب در رسانه‌ها منتشر شده است، تنها گمانه زنی رسانه‌ای است. همه کسانی که به کشور و مردم و انقلاب می‌اندیشند، نسبت به سرنوشت میهن اسلامی و ملت و نیز اصلاح امور دغدغه دارند. جناب آقای خاتمی نیز از جمله هرجا و هر مناسبتی اقتضا کند دغدغه‌های خود را عملاً به دور از تبلیغات دنبال می‌کنند؛ ولی آنچه به این مقدار راجع به محتوای نامه بیان می‌شود ناشی از حدسیات و گمانه‌زنی‌ است.

سه ماه حبس برای نماینده سابق مجلس

 دست آخر اینکه، محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم در توئیتی از نتیجه حکم خود بابت توهین به آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس سابق قوه قضائیه خبر داد. صادقی، در توئیتی نوشت: پس از پذیرش تقاضای اعاده دادرسی اینجانب، شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، ضمن تأیید حکم قبلی مجازات‌ها را کاهش داد؛ ۳ ماه حبس بابت اهانت به رئیس سابق قوه قضائیه، ۸ ماه بابت تمرد در برابر مأموران دادستانی و ۴ میلیون جزای نقدی بابت نشر اکاذیب.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7577/3/570822/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها