اخطار وزیر دفاع به رژیم صهیونیستی


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هیچ کسی در منطقه رژیم صهیونیستی را نمی‌خواهد. آنها مجبور شده‌اند دور خود دیوار بکشند البته آنها از سر استیصال گاهی ایران قدرتمند را تهدید می‌کنند.
به گزارش ایرنا، سرتیپ امیر حاتمی صبح دیروز در جشنواره سرباز جوان با اشاره به ابعاد مختلف قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر در دنیای امروز که زورمداران برآن حاکمند، کشوری از قدرت برخوردار نباشد در عرصه بین‌المللی زبون و ناتوان خواهد بود؛ چراکه این کشورهای استکباری جز زبان قدرت نمی‌فهمند. وی افزود: قدرت ابعاد و مؤلفه‌های مختلفی دارد؛ به لطف الهی جمهوری اسلامی امروز از همه ابعاد قدرت برخوردار است و از آن در حفظ امنیت و ثبات و دفاع از کشور استفاده می‌کند. وزیر دفاع گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران ابعاد مختلفی دارد که از وجوه آن می‌شود به قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. گروه‌های مقاومت میوه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هستند که در یمن، عراق، سوریه و لبنان حضور دارند و طعم این میوه را رژیم صهیونیستی بخوبی چشیده است.
سرتیپ حاتمی ادامه داد: رژیم صهیونیستی تا سال ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی با آرزوی واهی نیل تا فرات هر روز ظلم بیشتر می‌کرد و سرزمین‌های خود را توسعه می‌داد اما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی همه توسعه‌ طلبی‌های او متوقف شد و نه تنها توسعه سرزمینی آنها متوقف شد بلکه امروز هیچ کس این رژیم را در منطقه نمی‌خواهد. همه ملت‌های منطقه از این رژیم متنفر هستند و آنها خودشان بهتر این موضوع را می‌دانند و به همین دلیل مجبور شده‌اند دور سرزمین‌های اشغالی دیوار بکشند. وزیر دفاع با اشاره به تهدیدات اخیر ایران توسط سران رژیم صهیونیستی گفت: گاهی اوقات از سر استیصال سران این رژیم ادعاهای واهی را مطرح و جمهوری اسلامی و ایران بزرگ را به زعم خود تهدید می‌کنند. روشن است که این سخنان از سر استیصال است. فرمانده معظم کل قوا در همان سال‌هایی که آنها همین غلط‌های زیادی را می‌کردند، فرمودند رژیم صهیونیستی دشمن اصلی ما نیست آنها حتی در اندازه جمهوری اسلامی ایران نیستند و می‌دانند و اگر نمی‌دانند بدانند که اگر غلط زیادی از آنها سر بزند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم. امیر حاتمی تأکید کرد: اگر غلط اضافی از آنها سر بزند خودشان می‌دانند و اگر نمی‌دانند بدانند که این بیانات رهبر معظم انقلاب تبدیل به طرح شده است و فرمان ایشان اجرا خواهد شد من به آنها توصیه و تأکید می‌کنم حتی در زبان هم این غلط‌های زیادی را نکنند. گفتنی است «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که ارتش اسرائیل در حال تجدیدنظر در طرح‌ها جهت کسب آمادگی برای یک حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران است.او مدعی شد: «چنانچه جهان آنها [ایران] را پیش‌تر متوقف کند، خیلی خوب است. اما اگر این اتفاق نیفتد، ما باید به طور مستقل و جدا ایستادگی کنیم و ما باید خودمان از خودمان دفاع کنیم» .گانتز در ادامه با اشاره به مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با احیای احتمالی برجام گفت که باید میان سیاست‌های امریکا و اسرائیل تمایز قائل شد؛ زیرا به گفته او، «سیاست امریکا باید سیاست امریکا باشد و سیاست اسرائیل باید سیاست اسرائیل بماند».
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در موفقیت سازمان اشاره کرد و گفت: جوانان ما با حضور مؤثر خود در دفاع مقدس توانستند با رشادت و روحیه جهادی عزت و افتخار را برای کشور ما به ارمغان بیاورند و نگذارند وجبی از خاک کشور در تصرف دشمن قرار گیرد. وزیر دفاع گفت: شهدای ما با الگو‌پذیری از حضرت علی اکبر(ع) عاقبت به خیر شدند و ما نیز باید از این شهدا الگو گرفته و در مسیر آنها حرکت کنیم. وی ایران را مهد تمدن اسلامی ایران دانست و گفت: ایران مهد امنیت و افتخار است و این موقعیت با تلاش سربازان به دست آمده است. در پایان این مراسم از سربازان نمونه نیروهای مسلح کشور قدردانی شد.
نسخه جدید سلاح «مصاف» رونمایی شد
همزمان با سیزدهمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حاتمی از سلاح تهاجمی پیشرفته تمام ایرانی «مصاف» با کالیبر جدید و چند سلاح ورزشی رونمایی کرد. سلاح انفرادی مصاف با کالیبر 51×7.62 میلی‌متری، دارای سه وضعیت ضامن، تک تیر و رگبار است و بر روی آن، ریل پیکاتینی استاندارد تعبیه شده است که امکان نصب تجهیزات جانبی مانند دوربین، رد دات، نارنجک‌انداز، دوپایه و ... را فراهم می‌کند. این نسخه جدید از سلاح مصاف امکان شلیک کلیه فشنگ‌های کالیبر 51×7.62 شامل فشنگ ثاقب، رسام و .... را دارد. برد مؤثر مصاف با دوربین دید در روز 800 متر و با دوربین حرارتی 600 متر است و تمامی مراحل طراحی، ساخت و تولید آن به دست متخصصان داخلی در سازمان صنایع دفاع انجام شده است و در آینده تحویل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/1/571533/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها