مهاجمی که امسال احیا شده و در 17 هفته، 15 گل زده است

شهباززاده قاتل بی رحم‌


حامد جیرودی / سجاد شهباززاده مهاجم سپاهان با 2 گلی که در بازی این هفته تیمش مقابل آلومینیوم به ثمر رساند، 15 گله شد تا جایگاه خود را در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ بیستم مستحکم‌تر کند و از گادوین منشا مهاجم 10 گله گل‌گهر فاصله بیشتری بگیرد. این بازیکن 31 ساله که متولد ۳ بهمن ۱۳۶۸ در اردبیل است و دومین فصل حضور خود در جمع زردپوشان اصفهانی را سپری می‌‌کند، در این فصل در 16 بازی 1356 دقیقه به میدان رفته و به طور میانگین در هر بازی 93 صدم گل را به به ثمر رسانده تا به نوعی بهترین فصل دوران حرفه‌ای فوتبال خود را سپری کند. او در لیگ چهاردهم که اولین فصل حضورش در استقلال را تجربه می‌‌کرد، در 32 بازی لیگ و جام حذفی 13 گل زده بود که بهترین آمار گلزنی‌اش تا قبل از این فصل به حساب می‌‌آمد ولی او حالا 2 گل از آمار قبلی‌اش هم بیشتر زده تا به این ترتیب، نقش تعین کننده و زیادی در مدعی بودن سپاهان در این فصل و قرار داشتنش در رده دوم جدول ایفا کرده باشد.
برابر با آقای گل فصل قبل
نکته جالبی که درخصوص این بازیکن باید به آن اشاره کرد، این است که او در حالی تاکنون 15 گل در لیگ برتر زده که فصل گذشته شیخ دیاباته مهاجم فعلی استقلال با همین تعداد گل به مقام آقای گلی لیگ نوزدهم رسیده بود ولی حالا 13 هفته دیگر به پایان لیگ بیستم باقی مانده و احتمال زیاد اگر شهباززاده به همین روند ادامه دهد و مشکلی مانند مصدومیت یا محرومیت برایش به وجود نیاید، این شانس را خواهد داشت که تعداد گل‌های خود را افزایش دهد.
عبور از رکورد ادینهو
تا قبل از بازی‌های این هفته، لوسیانو ادینهو مهاجم برزیلی سابق تراکتور و مس کرمان، رکورد بیشترین گل زده تا پایان هفته هفدهم را در اختیار داشت و توانسته بود در 17 هفته لیگ دهم، 14 گل بزند. رکوردی که شهباززاده با زدن گل اول به آلومینیوم به آن رسید و با زدن گل دوم به تیم اراکی از آن عبور کرد.
گلزنی برابر سرخابی‌ها
شهباززاده با تعداد گل‌هایی که تاکنون در این فصل به ثمر رسانده است، برابر با کل مهاجمان استقلال و پرسپولیس گلزنی کرده است. در این فصل مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری هم کدام 4 گل و دیاباته هم 2 گل برای استقلال زده‌اند که جمع گلزنی‌شان 10 گل می‌‌شود. در پرسپولیس هم وحید امیری و امید عالیشاه هر کدام 2 گل زده‌اند و مهدی عبدی هم یک گل که جمع‌شان 5 گل می‌‌شود. محمدمهدی مهدی خانی هنوز گلی نزده و آرمان رمضانی هم بدون گل زده از پرسپولیس جدا شد!
در راه عبور از آقای گل‌های قبلی
شهباززاده در حالی مدعی اول آقای گلی لیگ بیستم به عنوان یک مهاجم ایرانی است که آخرین بازیکن ایرانی که آقای گل لیگ برتر شد، علی علیپور مهاجم سابق پرسپولیس بود که در پایان لیگ هفدهم با 19 گل زده به این عنوان دست یافت و حالا مهاجم سپاهان 4 گل دیگر تا رسیدن به او فاصله دارد. در لیگ هجدهم هم که کی‌روش استنلی مهاجم برزیلی سپاهــــــــان و لوسیانو پریرا مندز مهاجم برزیلی فولاد به طور مشترک با 16 گل زده آقای گل شدند و شهباززاده با یک گل دیگر با آنها برابر خواهد شد.
در مسیر رسیدن به نوروزی
عنوان بهترین گلزن یک دوره لیگ برتر و در کل ادوار لیگ‌های فوتبال ایران در اختیار رضا نوروزی مهاجم سابق فولاد است که در لیگ دهم 24 گل برای سرخپوشان اهوازی به ثمر رساند و شهباززاده در 13 بازی باقی مانده این فرصت را دارد که به رکورد او هم دست پیدا کند. رکوردی که 9 فصل است بازیکنی به آن نرسیده ولی شاید شهباززاده به آن دست یابد.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/1/571534/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها