دورخیز سعید محمد برای رقابت 1400

سردار هوشی سادات فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه شد


گروه سیاسی/ با حکم فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید حسین هوشی سادات» به سمت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه منصوب شد. این خبری بود که بعداز ظهر دیروز اعلام شد. خبری که فضای سیاسی کشور چندان آمادگی قبلی شنیدن آن را نداشت. این یعنی دیگر سعید محمد را در رأس قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) نخواهیم دید. به گزارش سپاه نیوز، فرمانده کل سپاه با قدردانی از زحمات و تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید محمد» طی دوره تصدی فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) وی را به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه منصوب کرد. آنطور که سپاه نیوز نوشته، سردار هوشی سادات پیش از این معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه را عهده‌دار بوده است.
اهمیت این خبر در جایی بود که سعید محمد طی ماه‌های اخیر به عنوان یکی از گزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری 1400 مطرح شده بود. سفرهای متعدد استانی او و افزایش چشمگیر فعالیت‌های رسانه‌ای وی هم این گمانه را تقویت کرده بود که او در حال آماده‌سازی خود برای ورود به رقابت 1400 است. اما نکته دیگر این بود که در خبر منتشر شده توسط پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه نیوز هیچ اشاره‌ای به این مسأله نشده که این جابه‌جایی به دنبال استعفای سعید محمد بوده یا برکناری وی؟ به همین دلیل هم بخشی از گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی بر این محور بود که سعید محمد از سمت خود برکنار شده است. با وجود این ساعتی پس از انتشار خبر این جابه‌جایی، کانال‌های تلگرامی نزدیک به فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا گزارش‌هایی منتشر کردند مبنی بر اینکه او با استعفای خود از این سمت کنار رفته. در متن استعفایی که توسط این کانال‌های خبری به نقل از سردار سعید محمد خطاب به فرمانده کل سپاه منتشر شده، آمده است: «ضمن تشکر از حمایت‌های بی دریغ جنابعالی از اینجانب در پیشبرد مأموریت‌های قرارگاه خاتم، از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفا می‌دهم. امید است این قرارگاه در جهت ادامه مأموریت‌های خود بیش از پیش موفق بوده و برگ‌های زرین دیگری به دفتر خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیفزاید. بنده نیز به عنوان سرباز رهبر معظم انقلاب همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در خط نورانی امام (ره)، رهبری و شهدای گرانقدر انقلاب، خدمتگزار مردم عزیز ایران سرافراز خواهم بود.»
سایت تابناک هم به نقل از یک منبع آگاه  هدف از استعفای سعید محمد را حضور او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد و نوشت که وی حدود دو ماه پیش درخواست استعفای خود را به سردار سلامی داده بود. دقایقی بعد هم انتشار جملاتی از همین استعفانامه در حساب شخصی توئیتر سعید محمد به معنای تأیید وجود چنین متن استعفایی بود. چیزی که معنایش این است که سعید محمد را باید دومین چهره نظامی بعد از حسین دهقان دانست که اسب خود را رسماً برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 زین کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/1/571541/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها