ایران در ایران




گلایه فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست از فرایند طولانی ثبتِ نام شهید برای محیطبانان

ایران زمین - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از طولانی شدن فرایند ثبت نام شهید برای شهدای محیطبان  اعتراض کرد. سرهنگ جمشید محبت‌خانی گفت: ما و خانواده‌های این شهدا بشدت گله‌مند هستیم و نمی‌دانیم چرا فرایند ثبتِ نام شهید برای محیطبانان اینقدر طولانی است. به گزارش ایسنا، او گفت: «طی سه سال و نیم اخیر پنج محیطبان شهید داشتیم که متأسفانه پرونده این محیطبانان همچنان در بنیاد شهید مفتوح است و نام شهید را هنوز نگرفته‌اند.» به گفته محبت‌خانی حقوق برخی از این خانواده‌های شهدا درحالی‌ که سرپرست خانوار را از دست داده‌اند نیز قطع شده است. ما و خانواده‌های این شهدا بشدت گله‌مند هستیم و نمی‌دانیم چرا فرایند ثبتِ نام شهید برای محیطبانان اینقدر طولانی است. او همچنین از پیگیری محیط زیست برای ثبت روز محیطبان مصادف با ولادت امام رضا (ع)  در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: «دستور رئیس جمهوری درخصوص ثبت روز ملی محیطبان را گرفته‌ایم و این موضوع درحال‌ حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال بررسی است. امیدواریم هرچه زودتر روز ملی محیطبان را در تقویم رسمی کشور داشته باشیم.»

بهره‌برداری از هفت پروژه میراث فرهنگی همدان

همدان - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: بهره‌برداری از هفت پروژه میراث فرهنگی این استان امروز طی آیینی با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی و با دستور رئیس‌جمهوری در یک ارتباط زنده تصویری آغاز می‌شود.
به گزارش ایرنا، «سیده‌مریم مختاری موسوی» افزود: برای اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها شامل موزه و مرمت بناهای تاریخی در مجموع بیش از ۶۱ میلیارد تومان هزینه شده است. وی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل افتتاح «مخزن موزه منطقه غرب کشور» و همچنین مرمت بناهای تاریخی «ایوان مسجد جامع همدان،بنای مسجد جامع، کاروانسرای حاج صفرخان، آرامگاه بوعلی سینا، حمام گلشن نهاوند و خانه اقتداری تویسرکان» است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7584/6/571574/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها