دیگه چه خبر؟




عیسی کلانتری به اتهام توهین به امام(ره) محکوم شد

 خبر اول اینکه، عیسی کلانتری به اتهام توهین به امام خمینی(ره) محکوم شد. به گزارش تسنیم، با اتمام رسیدگی به پرونده اتهامات عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی، نامبرده به اتهام توهین به بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به صورت بدوی به 4 ماه حبس تعزیری و منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی به مدت 2 سال محکوم شد. وی همچنین به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی  به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی در شعبه 1058 دادگاه کیفری محکوم شد. کلانتری پیش از این در بخش کوتاهی از یک گفت‌و‌گوی مفصل عبارتی را برای امام خمینی به کار برده بود که از نظر دادگاه حاوی توهین به امام(ره) بوده است، اگر چه او خود چنین نظری نداشت و بعدتر گفت که اگر چنین برداشت‌هایی از مصاحبه وی وجود داشته عذرخواهی می‌کند.

دیدار سید محمد خاتمی با حسن روحانی

 خبر دیگر اینکه، مدیر عامل بنیاد باران از دیدار رئیس‌جمهوری و رهبر جریان اصلاحات خبر داد. جواد امام در گفت‌وگو با ایلنا از دیدار سید محمد خاتمی رهبر جریان اصلاحات با حسن روحانی رئیس جمهوری در روز یکشنبه خبر داد و اظهار داشت: از جزئیات بیشتر این دیدار خبر ندارد اما این دیدارها در گذشته پیرامون مسائل روز انجام می‌شده است. وی در پاسخ به اینکه آیا پیرامون انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت‌وگویی صورت گرفته است، با تأکید بر بی‌خبر بودن از جزئیات جلسه گفت: آقای خاتمی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارند.

نامه برخی اعضای شورای شهر تهران به رئیسی درباره جمعیت امام علی

 شنیدیم که، برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار رعایت حداکثر دقت و انصاف در رسیدگی به پرونده جمعیت امام علی(ع) شدند. به گزارش ایسنا در بخشی از این نامه آمده است: «جمعیت مذکور در طول دو دهه فعالیت خود در سطح ملی منشأ خدمات و خیرات فراوان بوده و توانسته است مشارکت جمع کثیری از نخبگان و تحصیلکردگان دانشگاهی را در این امور خیر جلب نماید. لذا با عنایت به حسن نیت مدیران و اعضای این تشکل مهم اجتماعی و سابقه خدمات گسترده آن از جنابعالی درخواست می‌کنیم با توجه ویژه‌ای که همواره به رعایت حقوق عامه و حقوق قضایی داشته‌اید دستور فرمایید در روند رسیدگی به پرونده جمعیت امام علی(ع) حداکثر دقت و رعایت انصاف مد نظر قرار گرفته و تلاش شود تا زمینه تداوم خدمات ارزنده آن در سطح میهن اسلامی، فراهم شود.» زهرا نژادبهرام، زهرا نوری، ناهید خداکرمی، شهربانو امانی، حسن خلیل آبادی، حجت نظری، آرش میلانی از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.

امکان برگرداندن «اف‌ای‌تی‌اف» به مجلس وجود ندارد

 دست آخر اینکه، مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به‌ طرح برخی بحث‌ها مبنی بر بازگشت لوایح پالرمو و سی اف تی از مجمع به مجلس شورای اسلامی گفت که امکان چنین کاری وجود ندارد.انصاری پیش از این در گفت‌و‌گو با «ایران» گفته بود که مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه کمیته مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لوایح یاد شده، پیشنهاد برگشت آنها به مجلس و بررسی دوباره را داده بود که با مخالفت اعضای مجمع روبه رو شد. با این حال برخی دیگر از نمایندگان و از جمله حسین علی حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس هم خواستار بازگشت لوایح به مجلس یازدهم شده است، اما مجید انصاری در گفت‌و‌گو با «مدارا» گفت: از لحاظ حقوقی به هیچ وجه امکان برگرداندن این لوایح به مجلس وجود ندارد. فرایند مجلس به طور کلی طی شده و تمام شده است، مثلاً در مورد طرح‌ها و لوایحی که در اواخر دوره یک مجلس تصویب می‌شود و برای اظهارنظر به شورای نگهبان می‌رود، مجلس نمی‌تواند بگوید که اگر شورای نگهبان اظهار نظر نکرد، اینها را برگردانید ما می‌خواهیم اصلاح کنیم!وی افزود: به‌هر حال مجلس نهادی حقوقی است و قائم به اشخاص نیست. مجلس دهم نهاد حقوقی مستقل بوده، چیزی را تصویب کرده و به‌ مجمع ارجاع داده شده است، دیگر اساساً هیچ ارتباطی به مجلس فعلی که نهاد حقوقی دیگری است و با انتخابات جدیدی شکل گرفته، ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7586/3/571787/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها