فوتبال اروپا




بارسا تاریخ را تکرار می‌کند؟

بازی‌های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری 2 دیدار ادامه می‌یابد. از ساعت 23:30 دو بازی همزمان آغاز می‌شود که طی آن لیورپول و لایپزیش به مصاف هم می‌روند. دیدار رفت دو تیم که با پیروزی 2-0 شاگردان یورگن کلوپ به پایان رسید، به علت شیوع ویروس جهش یافته کرونا با نظر یوفا در ورزشگاه پوشکاش آرنا شهر بوداپست انجام شد و بازی برگشت دو تیم هم در همین ورزشگاه برگزار خواهد شد. لیورپولی‌ها با‌وجود پیروزی در بازی رفت، اوضاع خوبی در لیگ برتر جزیره ندارند و در بازی آخرشان هم 1-0 مغلوب فولام شدند تا ششمین شکست پیاپی خانگی‌شان را تجربه و به رده هشتم جدول سقوط کنند ولی امیدوارند ناکامی‌های اخیر خود را با صعود در لیگ قهرمانان جبران کنند. این در حالی است که شاگردان یولیان ناگلزمن در بازی قبلی خود 3-0 فرایبورگ را در خانه حریف شکست دادند و در رده دوم بوندسلیگا هستند. در بازی دیگر، پاری سن ژرمن در ورزشگاه «پارک دِ پرنس» پذیرای بارسلوناست. شاگردان مائوریتسیو پوچتینو در بازی رفت دست به‌کاری بزرگ زدند و با هت تریک کیلیان‌ام باپه و تک گل مویزه کین 4-1 در نیوکمپ به پیروزی رسیدند و حالا شاگردان رونالد کومان کار بسیار سختی برای جبران دارند. مگر اینکه یاران لیونل مسی مانند فصل 2017 دست به معجزه بزنند و تاریخ را تکرار کنند. پاریسی‌ها در بازی آخر خود 1-0 بوردو را بردند و بارسا هم 2-0 اوساسونا را از پیش رو برداشت.

تثبیت صدرنشینی اینتر در سری آ

در هفته بیست‌و‌ششم سری آ ایتالیا، دوشنبه شب اینتر در دیداری خانگی موفق شد 1-0 آتالانتا را شکست بدهد. گل پیروزی بخش نراتزوری را اشکرینیار(54) به ثمر رساند. شاگردان آنتونیو کونته با این برد فاصله 6 امتیازی‌شان  را با میلان در صدر جدول رده‌بندی  حفظ کردند. در حال حاضر اینتر با 62 امتیاز در صدر قرار دارد و آث میلان با 56 امتیاز در جایگاه دوم ایستاده است. هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس نیز دوشنبه شب با برگزاری 2 دیدار پیگیری شد و در یکی از مهم‌ترین دیدارها چلسی با ارائه یک نمایش حساب شده و با دو گل از سد اورتون عبور کرد. گل‌های این بازی را گودفری (31 - گل به خودی) و جورجینیو (65- پنالتی) به ثمر رساندند. چلسی با این برد 50 امتیازی شد و در رده چهارم قرار دارد؛ در دیگر دیدار وستهام با 2 گل لیدز را از پیش رو برداشت. هفته بیست و ششم لالیگا هم با برگزاری یک دیدار به پایان رسید. در این دیدار بتیس میزبان آلاوس قعرنشین بود که به سختی با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید. بتیس با این برد 42 امتیازی شد و جایگاه ششمی اش را تحکیم بخشید.

دبل کریم در لیگ یونان
تعدادی از لژیونرهای فوتبال کشورمان هم برای تیم‌های خود به میدان رفتند. از هفته بیست و پنجم رقابت‌های سوپرلیگ یونان آاک آتن میزبان آپولون بود و با 2 گل کریم انصاری فرد (7 و 25) پیروز شد. مهاجم ایرانی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و 90 دقیقه بازی کرد. هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ فوتبال بلژیک نیز برگزار شد و تیم خنت میزبان اوستنده بود که با نتیجه 1-0 به پیروزی رسید. میلاد محمدی مدافع ملی پوش کشورمان از ابتدا در ترکیب خنت حضور داشت و 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد. از هفته بیست‌و‌یکم رقابت‌های لیگ برتر روسیه، زنیت میهمان روبین کازان بود و 2-1 شکست خورد. در این دیدار سردار آزمون مهاجم ایرانی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و در دقیقه 75 تک گل زنیت را به‌ ثمر رساند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7586/18/571884/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها