اخبار




بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره 4000 شهید استان یزد

متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره 4000 شهید استان یزد که در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ برگزار شده بود، صبح سه‌شنبه 10 فروردین در محل برگزاری این همایش منتشر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با تحسین برنامه‌های زیبا و ابتکاری کنگره شهدای یزد مانند کاشت نهال، تهیه جهیزیه، درمان رایگان، تهیه بسته‌های معیشتی و فرهنگی، ختم قرآن و نامگذاری موالید به نیابت از شهیدان، مردم یزد را اهل ابتکار خواندند و افزودند: در دفاع مقدس نیز یزدی‌ها ابتکارهای زیادی همچون کندن کانال‌های زیرزمینی در عملیات با استفاده از هنر حفر قنات یا ایجاد خیاط‌خانه‌های پرشمار و مشارکت زنان در تهیه لباس برای رزمندگان از خود نشان دادند.
رهبر انقلاب اسلامی، برگزاری اربعین شهدای قیام تبریز بوسیله مردم یزد در ۱۰ فروردین ۵۷ را نمونه‌ای دیگر از نقش‌آفرینی عظیم یزدی‌ها در مقاطع حساس برشمردند و گفتند: البته نقش شهید صدوقی در تحولات انقلاب و رهبری حرکت مردم یزد و همچنین در دوران دفاع مقدس فراموش‌ نشدنی است و پس از ایشان نیز مرحوم خاتمی با سلامت نفس همان راه را ادامه دادند.
ایشان با تأکید بر زنده نگه داشتن پیام شهیدان، خاطرنشان کردند: شهیدان در عالم برزخ، زندگی مخصوصی دارند و پیام مهم آنها به کسانی که راه شان را ادامه دهند، بشارت به در امان بودن از ترس و اندوه است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این پیام امیدآفرین را در نقطه مقابل وسوسه‌های دنیاطلبان دانستند و افزودند: انگیزه شهیدان از حضور در میدان جهاد همچنان‌که در وصیت‌نامه‌های آنها موجود است، حمایت از انقلاب، امام بزرگوار، حجاب، دفع شر دشمن و هموار شدن راه نظام برای دستیابی به اهداف آن بود که باید مراقبت کرد این آرمان‌ها به‌دست برخی افراد نفی و مخدوش نشود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود 1000 شهید دانش‌آموز در بین شهدای یزد، گفتند: چهره‌های پر افتخار شهیدان باید به جوانان معرفی شود تا دانش‌آموزان امروز از هنر و کار بزرگ نسل قبل از خود آگاه شوند. ایشان با اشاره به برنامه مستمر دشمن برای مأیوس یا منحرف کردن جوانان از خط انقلاب، تأکید کردند: نباید اجازه داد وسوسه دشمن در جوانان اثر بگذارد و آنان را به خدمت بگیرد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر ثبت خاطرات والدین و همسران شهدا افزودند: خصوصیات و فضای خانواده‌هایی که فرزندان خود را با این انگیزه و ایمان بالا پرورش دادند، باید ثبت شود. رهبر انقلاب اسلامی در پایان با ابراز تأسف از افرادی که زیر سایه جمهوری اسلامی و به برکت مجاهدت شهیدان و رزمندگان در امنیت و آزادی زندگی، اما بر خلاف اهداف آن خون‌های پاک فعالیت می‌کنند، گفتند: در مقابل این تلاش‌ها، کار و تلاش در راه حق و شهیدان را مضاعف کنید.

موافقت رهبری با عفو تعدادی از محکومان

 رهبر معظم انقلاب در پاسخ به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، در آستانه سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت حجت‌بن‌الحسن العسکری و ۱۲ فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران، با عفو یا تخفیف مجازات یک هزار و ۸۴۹ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. حدود ۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی نیز در این لیست عفو قرار دارند که تعدادی از محکومین حوادث آبان ماه سال ۹۸ را نیز شامل می‌شود.

رئیسی: بی‌دلیل انگشت اتهام به‌سمت کسی گرفتن خط قرمز ماست

سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه در سال 1400 هم ادامه یافت و تایباد در استان خراسان رضوی مقصد نخستین این سفرها بود. در دومین روز از عید امسال آیت‌الله رئیسی در این منطقه ویژه اقتصادی که در مرز ایران و افغانستان قرار دارد حاضر شد و ضمن بازدید از منطقه در جریان مسائل و مشکلات گذرگاه مرزی دوغارون قرار گرفت.
به‌گزارش ایسنا رئیس دستگاه قضا در جریان بازدید از مرز گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب در سال‌جاری بیش از سال‌های گذشته است و در سال ۱۴۰۰ همه باید تصمیم بگیرند کار جدی و متفاوت در راستای رونق تولید در کشور انجام دهند. وی گفت؛ وضعیت ورود اتباع خارجی به کشور و خروج آنها در این مرز باید قانونمند و ضابطه‌مند باشد و زیرساخت‌های موجود برای اجرای این ترددها لازم است ترمیم و بازسازی شود.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به احیا و بازگشت به چرخه تولید ۱۰۰۲ کارخانه و واحد تولیدی طی سال گذشته با اقدام قضایی و کمک و همراهی دولت و دستگاه‌های متولی امر تأکید کرد در سال جدید باید موانع صادرات و مراودات اقتصادی در همه نقاط استراتژیک مرزی یک به یک برطرف شود و شاهد قفل شکنی از برخی موانع گشایش اقتصادی در این مناطق مهم باشیم.
استان لرستان هم مقصد بعدی سفر رئیس قوه قضائیه بود. آیت‌الله رئیسی در این سفر از کارخانه ماشین‌سازی این استان که در جریان خصوصی‌سازی به گروه امیرمنصور آریا واگذار شد و بیش از 4 سال از تعطیلی آن می‌گذرد بازدید کرد. وی در جریان این بازدید به سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور دستور داد ضمن نظارت و پیگیری جهت تسریع در روند واگذاری کارخانه ماشین‌سازی لرستان به مالک جدید و رفع مانع از تصرف وی بر کارخانه، مالک جدید حداکثر ظرف ۹ ماه آینده کارخانه را به خط تولید برگرداند.  آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان هم شرکت کرد و سهیم کردن مردم را یکی از راه‌های ایجاد ثبات در سرمایه‌گذاری‌ها برشمرد و با بیان اینکه نقش دادن به مردم برای ثبات در سرمایه‌گذاری مهم است، افزود: باید از مشارکت مردمی در امر سرمایه‌گذاری‌ها بهره برد. وی در ادامه تأکید کرد: باب تهمت و افترا باید بسته شود، بی‌دلیل سخن گفتن و بی‌دلیل انگشت اتهام به سمت کسی گرفتن خط قرمز ماست. در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به لرستان نمایشگاه مسائل و مشکلات اولویت‌دار این استان هم برگزار شد و رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مفاسد اداری جلوی چشم مردم قرار دارد، گفت: ضرورت دارد که گزارش‌های مستند در خصوص مفاسد اداری به سازمان بازرسی ارائه شود. وی همچنین تأکید کرد:‌ هیچ مدیری نباید وجود فساد در اداره زیرمجموعه خود را بپذیرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7593/2/573097/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها