رئیس جمهوری:

امریکایی‌ها به وظایف‌شان عمل کنند




رئیس‌جمهوری با اشاره به شصتمین افتتاح طرح‌های ملی کشور با شعار پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، گفت: افتتاح‌های پنجشنبه نشان می‌دهد که ایران زنده است و دشمنان ما هنوز قدرت ایران بزرگ را درک نکرده‌اند.
حسن روحانی همزمان با روز جمهوری اسلامی در آیین افتتاح 5 طرح ملی وزارت صمت، از جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت به‌عنوان سه پایه و رکن اصلی جمهوری اسلامی نام برد و تأکید کرد: باید از این سه پایه بخوبی مراقبت کنیم و جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم که حفظ این سه رکن به معنی پاسداشت واقعی روز 12 فروردین است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه افتتاح‌های پنجشنبه‌ها را از فروردین سال 99 آغاز کرده و به امید خدا تا آخرین پنجشنبه فعالیت دولت دوازدهم، ادامه خواهیم داد، اظهار داشت: شرح آنچه در این مدت افتتاح شده، در 2 جلد کتاب به چاپ رسیده و مابقی افتتاح‌ها تا پایان دولت نیز در یک کتاب دیگر به چاپ خواهد رسید.
روحانی افزود: این 3 جلد کتاب نشانه و گواهی برای آیندگان است تا ببینند که ملت ایران چگونه در شرایطی که جنگ اقتصادی تمام عیار به او تحمیل شده بود و تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت و در عین حال با همه‌گیری کرونا مقابله می‌کرد، توانست در این مدت بیش از 7600 پروژه به ارزش بیش از هزار هزار میلیارد تومان را عملیاتی و افتتاح کند.
رئیس‌جمهوری ادامه داد: نوع مواجهه و مواضع دشمنان ملت نشان می‌دهد که آنان شناخت صحیح و دقیقی از عظمت و قدرت این ملت ندارند، اگر نه، در این شرایط که رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند، چنانچه امریکایی‌ها به اجرای تعهدات خود بازگردند، ایران نیز به تعهدات خود باز می‌گردد، باید استفاده می‌کردند و حتی یک ساعت در استفاده از این فرصت تعلل نمی‌کردند. وی تأکید کرد: اگر امریکا تحریم‌هایش را بردارد ما به تمام تعهدات‌مان برمی‌گردیم، یعنی یک معامله برد - برد برای منطقه و جهان و از آن استفاده می‌کردند.
ملت ایران از مشکلات عبور می‌کند
روحانی با اشاره به اینکه عملکرد دولت جدید امریکا نیز نشان می‌دهد که آنها هم ملت سرو قامت و مقاوم ایران را نمی‌شناسند، اظهار داشت: ملت ایران از مشکلات عبور می‌کند و با همت متخصصان خود و با تلاش کادر درمانی در سال 1400 با استفاده از واکسن‌های وارداتی و ساخت داخل واکسیناسیون گسترده انجام خواهد داد و از کرونا هم عبور خواهد کرد و با توانی مضاعف شعار امسال در پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید را محقق خواهد کرد.
 36 هزار مجوز برای واحدهای صنعتی صادر شد
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در سال 99 در حالی که همزمان با جنگ اقتصادی تمام عیار و شیوع کرونا مواجه بودیم، 36 هزار مجوز برای واحدهای صنعتی صادر شد که 10 هزار واحد آن، زمین مورد نظر را تحویل گرفته و آغاز به کار کردند و این در حالی است که تا پیش از این تعداد کل واحدهای فعال صنعتی کشور، حدود 75 هزار واحد بوده است.
روحانی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین میزان تأمین ارز در سال 99 از محل صادرات محصولات پتروشیمی و صنایع معدنی کشور حاصل شده است، تصریح کرد: همه صنایع کشور در سال 99 برای آبادانی کشور تلاش مضاعفی کردند، اما صنایع پتروشیمی و معدنی در این بین به‌عنوان دو رکن اساسی، بیشترین ارز مورد نیاز کشور را تأمین کردند و با این کار بزرگ خود دشمن را مأیوس و مردم را امیدوار کردند.
رئیس‌جمهوری در ادامه سخنانش با بیان اینکه ایران یکسال پس از نقض عهد امریکایی‌ها در برجام به اجرای تعهدات خود ادامه داد، گفت: این موضوع از نظر اخلاقی، سیاسی و تاریخی، افتخاری بزرگ برای ملت ایران به حساب می‌آید و آنها که برجام را از بزرگترین توافق‌های بین‌المللی می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند، بدانند که در 3 سال گذشته این ایران بوده که برجام را حفظ کرده و بار آن را به دوش کشیده است.
ایران به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد
روحانی تأکید کرد: کسانی که امروز بحث تقدم بین ایران و امریکا در بازگشت به تعهدات برجامی را مطرح می‌کنند، بدانند که این ایران بوده که یکسال پس از خروج امریکا به تمام تعهدات خود پایبند بوده و امروز نیز پس از 3 سال اعلام می‌کند که هرگاه امریکایی‌ها به اجرای تعهدات خودشان بازگردند، ایران بلافاصله به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد.  رئیس‌جمهوری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز نوبت 1+5 و امریکایی‌هاست که به وظایف‌شان عمل کنند و بدانند که هر یک روز و حتی هر یک ساعت تأخیر در اجرای تعهدات برجامی به زیان خود آنهاست. اگر نه ملت ایران به مسیری که در طول 3 سال گذشته طی کرده و افتتاح‌های پنجشنبه‌ها یکی از مصادیق آن است، ادامه خواهد داد.
ایران تولیدکننده و صادرکننده فولاد
همچنین وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: روزی واردکننده فولاد بودیم اما امروز تولیدکننده و صادرکننده فولاد هستیم و ایران در بین کشورهای صاحبنام فولاد دنیا، رتبه یازدهم را در بخش تولید به خود اختصاص داده است. ‌ علیرضا رزم حسینی در مراسم بهره‌برداری از پنج طرح‌ ملی این وزارتخانه افزود:‌ ‌امروزه بخش خصوصی نیز در حوزه مس که سرمایه‌گذاری کلانی هم نیاز دارد، کم‌کم ورود پیدا کرده است، در حالی که قبل از انقلاب، تولید ما در این بخش صفر بود، ‌امروز به ۴۰۰ هزار تن رسیده است و حتی صادرکننده مس به جهان هستیم.
بهره‌برداری رسمی از ۵ طرح ملی وزارت صمت
گفتنی است 5 پروژه عظیم ملی صنعتی، معدنی و تولیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با فرمان رئیس‌جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
رئیس جمهور در شصتمین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، فاز اول منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، طرح توسعه مجتمع صنعتی اسفراین، واحد خردایش ۲ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان، صنایع کاتدی مس طارم و طرح تولید کاشی صدف سرام استقلال آباده را از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی افتتاح کرد.
این ۵ پروژه عظیم صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان اجرا شده و در آغاز بهره‌برداری برای بیش از ۱۲۹۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7593/7/573120/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها