افزایش حوادث ترافیکی در نوروز 1400




گروه حوادث/ رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش مصدومان حوادث ترافیکی در طرح نوروزی امسال در مقایسه با سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، پیرحسین کولیوند در حالی که از افزایش ۶۵ درصدی حوادث ترافیکی در نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته خبر می‌داد، گفت: با افزایش سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته، بررسی آمار مصدومان از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری مواجه بوده‌ایم.
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور هم با تأیید  افزایش تعداد مصدومان در طرح سلامت نوروز 1400 خاطرنشان کرد: از 25 اسفندماه تا 8 صبح روز 13 فروردین ماه در حالی که تنها 24 ساعت به پایان طرح سلامت نوروز 1400 باقی مانده بود بیش از  214 هزار و 533 نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد 32 هزار و 584 نفر مربوط به حوادث ترافیکی و مابقی در ارتباط با بیماری و سایر حوادث بوده است.
سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا هم در این باره گفت: برای ارائه آمار دقیق از تعداد قربانیان و مجروحان حوادث رانندگی نوروز باید به یک جمع‌بندی نهایی برسیم و سپس میزان تصادفات جاده‌ای را اعلام خواهیم کرد. اما تا اینجا آمار و ارقام تصادفات نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه در سال 99 رشد تصادفات بسیار بالا بوده که البته تا حدی طبیعی است چراکه در سال 99 به دلیل محدودیت‌های کرونایی میزان سفرها بشدت کاهش داشت. با این حال آمار تصادفات نوروز 1400 به نسبت مدت مشابه در سال 98 کاهش داشته است.
سید تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا نیز گفت: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، میزان ترددها کم  بود اما امسال ترددها به میزان ۴۷ درصد افزایش داشته و تصادفات نیز نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد بیشتر شده است. وی در حاشیه بازدید از پاسگاه لانیز جاده کرج-چالوس گفت: امسال نسبت به نوروز ۹۸ یعنی سال قبل از کرونا میزان ترددها ۱۹ درصد کاهش داشته است.
سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهارکرد: امسال شاهد افزایش وقوع تصادفات منجر به جرح و فوت بودیم که علت آن سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه کافی به جلو در حین رانندگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7593/12/573143/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها