تیم ملی 3 گل به سوریه زد، اسکوچیچ به سومین برد پیاپی رسید

هت تریک ایران با دراگان



گروه ورزشی/ در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران بازی‌های سرنوشت ساز انتخابی جام جهانی را در پیش دارد، سال جدید را با بردی روحیه بخش آغاز کرد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در قالب دیداری دوستانه دهم فروردین در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه بودند و با 3 گل حریف را بدرقه کردند. محمدحسین کنعانی زادگان (2)، سردار آزمون (37) و کریم انصاری فرد (80) برای تیم ملی گل زدند. تیم ملی با سرمربیگری اسکوچیچ به سومین برد متوالی در دیدارهای دوستانه دست یافت. تیم ملی در سال گذشته بوسنی و ازبکستان را شکست داد و سال 1400 را هم با برد آغاز کرد تا نشان دهد که برای بازی‌های سخت آماده است. گرچه برخی کارشناسان از برگزاری دیدار تدارکاتی با سوریه انتقاد و تأکید کردند که چنین تیمی نمی‌تواند ما را در رسیدن به اهداف‌مان کمک کند. گرچه سوریه حریف دست و پا بسته‌ای نبود و حتی یکبار توپ را به تیرک دروازه ایران هم کوبید. در واقع سوری‌ها بازنده‌ای سختکوش بودند. ملی پوشان ایران در حالی در این مسابقه تدارکاتی به مصاف سوریه رفتند که کرونا باعث شد تا لیست تیم ملی با تغییراتی مواجه شود. ابتدا مهدی قایدی به‌دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونایش از فهرست کنار گذاشته و سجاد شهباززاده جایگزین او شد. پس از آن تست‌ عارف غلامی و محمدرشید مظاهری، دو بازیکن دیگر استقلال هم مثبت شد و این دو بازیکن هم از اردو خارج و حامد لک و عارف آقاسی جایگزین آنها شدند. تیم ملی ایران در خرداد ماه باید 4 مسابقه در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی در بحرین برگزار کند.
کنعانی زادگان تاریخ ساز شد، بیرانوند رکورد شکست
محمد حسین کنعانی زادگان، مدافع تیم ملی که گل اول تیم را در ثانیه 72 به‌ثمر رساند نامش به‌عنوان زننده سریع‌ترین گل تاریخ تیم ملی ثبت شد. پیش از این رکورد با 78 ثانیه در اختیار یعقوب کریمی بود. این دومین گل ملی کنعانی زادگان نیز محسوب می‌شود. او در برد 14-0 تیم ملی مقابل کامبوج، یکی از گلزنان ایران بود.
 گفتنی است علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی هم با بسته نگه داشتن دروازه خود در دیدار با سوریه تعداد کلین‌شیت‌های خود در تیم ملی را به عدد 24 رساند. با احتساب این کلین شیت او از رکورد مرحوم ناصر حجازی گذشت و به تنهایی در رده چهارم بیشترین تعداد کلین‌شیت تاریخ تیم ملی جای گرفت.
سردار با اتوبوس جداگانه آمد، اسکوچیچ جا ماند
هنگام ورود اتوبوس حامل اعضای دو تیم به ورزشگاه آزادی، سردار آزمون با یک اتوبوس دیگر وارد استادیوم شد که این موضوع توجه خبرنگاران و عکاسان را جلب کرد. اتفاق عجیب‌تر در پایان بازی افتاد؛ در شرایطی که دراگان اسکوچیچ و احسان حاج صفی در کنفرانس مطبوعاتی پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند، اتوبوس تیم ملی به‌سمت هتل حرکت کرد. در واقع اسکوچیچ و کاپیتان تیم ملی مجبور شدند مسافت ورزشگاه تا هتل اقامت تیم ملی را پیاده طی کنند. سرمربی تیم ملی در این مسیر با احسان حاج صفی و مدیر رسانه‌ای تیم ملی مشغول گفت‌وگو بود و حتی چند خودرو قصد داشتند او را سوار کرده و تا هتل برسانند اما مربی کروات به درخواست‌ها پاسخ منفی داد و با پای پیاده به هتل رفت.
تمجید از تیم ملی
پس از این بازی برخی از بازیکنان به تمجید از عملکرد تیم ملی پرداختند. محمود مواس، بازیکن سوریه بعد از شکست در نشست خبری اظهار داشت: «اصلاً از این شکست ناراحت نیستیم زیرا می‌خواهیم تیم را درست کنیم. بازیکنان ایران خیلی قدرتمند هستند، آنها فراتر از ‌آسیا قرار دارند. مثل مهدی طارمی و بازیکنان دیگر که در لیگ قطر بازی کردند و سپس به تیم‌های اروپایی رفتند. بازیکنان ایرانی خیلی با استعداد هستند.» همچنین نبیل معلول، سرمربی سوریه در نشست خبری حاضر نشد و به جای او نادر ین یوسف داود، مربی سوریه این‌گونه اظهار نظر کرد: «بازی خیلی قوی بود و انتظار این بازی را داشتیم. طبیعی بود که تیم ملی ایران چنین بازی‌ای انجام بدهد چون در جام جهانی و آسیایی بازی کرده است.» در ادامه مربی تیم سوریه در مورد تفاوت دو تیم ایران و بحرین با خنده اظهار داشت: «اگر بخواهیم تیم ایران را با بحرین مقایسه کنیم باید بگویم این دو تیم به هیچ عنوان قابل قیاس نیستند. تیم ملی ایران بسیار قدرتمند است و بازیکنان ایرانی توانایی فردی بالایی دارند.» همچنین دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هم خواستار حمایت از تیم ملی شد. او در مورد میزبانی بحرین عنوان کرد: «این تصمیم از قبل گرفته شده بود. بهتر است که الان در مورد این موضوع صحبت نکنیم و خودمان را قوی و آماده کنیم. مسابقات هر جایی که برگزار شود ما باید آماده تحویل یک تیم خیلی خوب باشیم. صد درصد باید صعود کنیم و این کار را می‌کنیم، بازیکنان تیم ملی ایران این توانایی را دارند.» اسکوچیچ در مورد اینکه چرا در تمرین چند روز گذشته تیم ملی عصبانی شده بود، (چون علی جوادی مدیر روابط عمومی فدراسیون اعلام کرد آقای اسکوچیچ عصبانی است) عنوان کرد: «نه اینگونه نیست، فکر می‌کنم سوء تفاهمی در تمرین اتفاق افتاد. من نه از شما ناراحتم و نه از رئیس، ما تمرینات تاکتیکی می‌کردیم و نمی‌توانستیم اجازه پخش عکس و فیلم از تمرینات تیم ملی را بدهیم اما من مشکلی ندارم و هر زمان تمرینات ما محرمانه نباشد شما می‌توانید به تمرین تیم ملی بیاید. امیدوارم بدون عصبانیت از تیم ملی حمایت کنید.»
ضیافت شام رؤسای 2 فدراسیون
پیش از برگزاری این دیدار ضیافت شام رؤسای فدراسیون فوتبال ایران و سوریه در حالی برگزار شد که مسئولان دو فدراسیون در خصوص برگزاری دیدارهای دوستانه بین تیم‌های ایران و سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این ضیافت شام شهاب عزیزی خادم(رئیس فدراسیون فوتبال)، حمیدرضا مهرعلی(سرپرست نایب رئیسی اول)، حیدر بهاروند(سرپرست نایب رئیسی دوم فدراسیون)، منصور قنبرزاده(سرپرست دبیرکلی)، شهره موسوی(نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان) و میرشاد ماجدی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران با ژنرال عمیدحاتم الغایب، رئیس فدراسیون سوریه و مدیران فوتبال این کشور حضور برگزار شد که مسئولان فدراسیون فوتبال دو کشور در خصوص برگزاری دیدارهای دوستانه برای تیم‌های ملی امید و فوتبال بانوان به تبادل نظر پرداختند. مقرر شد تا در شهریور ماه تیم ملی امید سوریه به تهران سفر کرده و یک دیدار دوستانه با تیم ملی امید ایران برگزار کند(البته این دیدار در حالی برگزار خواهدشد که تیم ملی امید دو کشور در یک گروه قرار نداشته باشند.)
دلیل جدایی اوسنیچ از تیم ملی
در روزهای گذشته خبر جدایی تونی اوسنیچ، دستیار اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال ایران منتشر شد. این مربی در همان ابتدای کار اسکوچیچ در تیم ملی حضور داشت اما خیلی زود از تیم ملی فوتبال ایران جدا شد. اوسنیچ حدود 6 ماه پیش به‌همکاری خود با دراگان اسکوچیچ پایان داد.این مربی به‌دلیل مشکلات خانوادگی قید همکاری با تیم ملی فوتبال ایران را زد. ماریو توت و خوان کارلوس گومز 2 دستیار جدید اسکوچیچ هستند از روز سوم فروردین ماه در تمرینات تیم ملی فوتبال ایران حضور یافتند. گومز در تیم‌های رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا سابقه کار دارد و ماریو توت نیز سابقه حضور در دیناموزاگرب و لیگ چین را در کارنامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7593/18/573167/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها