رونالدو به دایی نزدیک تر شد


گروه ورزشی/ در ایام نوروز دیدارهای متعدد ملی در قالب بازی‌های دوستانه و مقدماتی جام جهانی در قاره‌های آسیا و اروپا برگزار شد. در دیدارهای دوستانه آسیا، بحرین یکی از حریفان اصلی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی با نتیجه 2-1 مغلوب اردن شد. در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی، ژاپن با نتیجه عجیب 14 -0 مغولستان را درهم کوبید. در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در اروپا، آلمان با 3 گل ایسلند را شکست داد. آلمان‌ها در این دیدار به یکی از سوژه‌های رسانه‌های اروپایی بدل شدند. پس از اینکه گاردین گزارش داد 6 هزار و 500 کارگر مهاجر در قطر در جریان ساخت استادیوم‌ها جان خود را از دست داده‌اند، ژرمن‌ها به مانند تیم ملی نروژ با پیراهنی که روی آن عبارت «حقوق بشر» نوشته شده بود وارد بازی شدند تا اعتراض و انتقاد خود را نسبت به این اتفاقات نشان دهند. کرواسی هم در حالی قبرس را 1-0 شکست داد که لوکا مودریچ موفق شد صد و سی و پنجمین بازی ملی خود را انجام دهد و رکورددار بازی در کرواسی شود. در یکی دیگر از رقابت‌های انتخابی جام جهانی، پرتغال برابر صربستان به تساوی 2-2 رسید. کریستیانو رونالدو، کاپیتان پرتغال در دقیقه 93 توپ را به گل تبدیل کرد ولی بازیکن صربستان بعد از رد شدن توپ از خط دروازه آن را بیرون آورد و داور به طرز عجیب و اشتباهی گل را قبول نکرد. این اقدام داور باعث عصبانیت شدید رونالدو شد و او به نشانه  اعتراض بازوبند کاپیتانی‌اش را پرت کرد که واکنش‌های زیادی در پی داشت. فوق ستاره پرتغالی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «کاپیتانی تیم ملی پرتغال بزرگترین افتخار و بهترین امتیاز زندگی‌ام است. من همیشه با تمام وجودم برای کشورم مایه می‌گذارم و این وضعیت هیچ گاه تغییر نمی‌کند.» جالب اینکه یکی از کارکنانی که در ورزشگاه حضور داشته، بازوبند را برداشته و در اختیار یک مؤسسه خیریه قرار داده است. حالا این مؤسسه می‌خواهد از حراج و فروش این بازوبند هزینه درمان و جراحی نوزادی که مبتلا به بیماری نخاعی و عضلانی است، استفاده کند. البته پرتغال چند روز بعد به مصاف لوکزامبورگ رفت و در شب گلزنی رونالدو، 3 -1 به برتری دست یافت. رونالدو با این گل به رکورد ۱۰۳ گل ملی رسید و اکنون تنها ۶ گل تا رکورد علی دایی به عنوان آقای گل ملی فوتبال جهان فاصله دارد.
در دیگر بازی‌های قابل توجه، فرانسه در خانه قزاقستان 2-0 پیروز شد. در این بازی کیلیان ام‌باپه یک ضربه پنالتی از دست داد در حالی که او نزدیک به دو سال بود که پنالتی در پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه از دست نداده بود. انگلیس ابتدا در خانه آلبانی با دو گل پیروز شد و 4  روز بعد هم موفق شد 2-1 لهستان را شکست دهد. در این بازی گل نخست توسط هری کین زده شد تا او بهترین پنالتی‌زن تاریخ «سه شیرها» شود. کین تاکنون 10 ضربه پنالتی را برای انگلیس به گل تبدیل کرده است.
اسپانیا هم ابتدا 2-1 گرجستان را از پیش رو برداشت و سپس در حالی برابر کوزوو به برتری 3-1 رسید که سرخیو راموس با وجود مصدومیتی که داشت در دقایق پایانی وارد میدان شد ولی آسیب دیدگی‌اش تشدید شد و طبق اعلام رسانه‌ها یک ماه از میادین دور خواهد بود. بنابراین کاپیتان رئال مادرید نمی‌تواند به بازی 17 فروردین برابر لیورپول و سپس بازی الکلاسیکو برابر بارسا برسد. گفتنی است در جریان برتری ۳-۰ لهستان برابر آندورا، روبرت لواندوفسکی دچار مصدومیت شد. ماشین گلزنی بایرن مونیخ هم 2 تا 3 هفته از میادین دور خواهد بود و 2 دیدار حساس (رفت و برگشت) تیمش در لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن را از دست داد. در ضمن بلژیک میزبان بلاروس بود و به پیروزی پرگل 8 -0 دست یافت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7593/18/573169/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها