اخبار




رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تشریح کرد
سهم 44 درصدی موتورسواران در تصادفات

گروه حوادث/تداوم شرایط کرونایی در تهران، تردد موتورسیکلت را افزایش داده و همین موضوع سوانح مربوط به موتورسیکلت را نیز افزایش خواهد داد. سردار محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری صبح دیروز با بیان این مطلب گفت: تردد موتورسیکلت‌ها در سال گذشته در تهران ۱۵ درصد افزایش داشت و حدود ۴۴ درصد از تصادفات تهران در سال گذشته نیز مربوط به موتورسیکلت بود که نسبت به سال‌های گذشته هشت درصد افزایش داشت.
رئیس پلیس راهور پایتخت درباره برخورد با تخلفاتی همچون پوشاندن پلاک توسط وسایل‌نقلیه بخصوص موتورسیکلت‌ها نیز گفت: پلیس در این رابطه طرح‌های مختلفی دارد البته طرح موتوریار برای تخلفاتی است که توسط راکبان موتورسیکلت صورت می‌گیرد نه جرایمی که توسط آنها انجام می‌شود، حداقل روزی ۴۰ تا ۵۰ مورد برخورد با افرادی داریم که پلاک وسیله ‌نقلیه خود را می‌پوشانند.
وی درباره اجرای طرح موتوریار نیز گفت: حدود ۳۷ هزار موتورسیکلت که به‌دلیل تخلفات باید به پارکینگ هدایت می‌شدند، با اجرای طرح موتوریار ازسوی راهور تهران بزرگ، به پارکینگ منتقل نشدند و راکبان آنها آموزش دیدند؛ این طرح در سال‌جاری در ۲۰۰ نقطه از شهر تهران اجرا خواهد شد.
سردار حمیدی همچنین با اشاره به خاموشی‌های معابر تهران در بهمن سال گذشته نیز گفت: خاموشی معابر در بهمن سال گذشته 26 نفر را به کام مرگ کشاند اما با افزایش روشنایی‌ها تعداد جانباختگان که اغلب عابر پیاده بودند کاهش یافت. سال گذشته حدود ۴۰ درصد از تصادفات مربوط به عابران‌پیاده بود که اقدامات زیادی صورت گرفت تا توانستیم سهم عابران‌پیاده در تصادفات را کاهش دهیم.
حمیدی خاطرنشان کرد: متأسفانه کارتن‌خواب‌هایی که در حاشیه معابر تهران تردد دارند، در سال گذشته سهم زیادی در تصادفات داشتند که تلاش‌های زیادی برای جمع‌آوری آنها صورت می‌گیرد اما کافی نیست.
تعویض پلاک‌های شهرستانی ساکن تهران
حمیدی درباره اینکه آیا پلاک‌های غیربومی که سال‌های سال در تهران تردد داشته، با اجرای محدودیت‌های کرونایی، مشمول جریمه خواهند شد نیز گفت: تهران نزدیک به چهار میلیون سفر و تردد دارد که از حاشیه شهر و شهرستان‌های اطراف تهران به هسته مرکزی استان تهران آمده و به مبدأ خود باز می‌گردند و عمده ترددهای این وسایل ‌نقلیه در تهران صورت می‌گیرد بنابراین در بین این چهار میلیون تردد، پلاک‌های شهرستان نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: به‌همین منظور محدودیت‌های کرونایی در شهر تهران برای عبور و مرور و خروج را در هسته خارج از شهر تهران در نظر گرفتند یعنی گفتند ملاک عبور از تهران، استان تهران باشد. افرادی که با پلاک شهرستان در تهران تردد دارند اگر ساکن تهران هستند طبق قانون باید پلاک‌های خود را تعویض کنند اما اگر تردد در حوزه کاری و استان تهران باشد مشکلی ندارد و برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد و اعمال قانونی برای آنها انجام نمی‌شود.
به ‌گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، البته در ورودی‌ها و خروجی‌های استان، ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی کنترل می‌شود.

ابهام در پرونده قتل راننده تاکسی

گروه حوادث/رسیدگی به پرونده قتل یک راننده تاکسی در حالی در شعبه هم عرض دادگاه برگزار شد که قضات با احضار شاهدان درگیری به‌دنبال رفع ابهامات پرونده هستند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از پاییز سال 96 با درگیری مرگبار دو راننده تاکسی در یکی از خیابان‌های جنوب تهران آغاز شد. پس از گزارش درگیری بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند و مشخص شد که یکی از راننده‌ها به‌نام قاسم توسط راننده دیگری به‌نام محسن بشدت مجروح شده که در ادامه قاسم به بیمارستان منتقل شد و ساعاتی بعد هم وی به سبب خونریزی شدید در ناحیه سفیدران جان باخت.
با دستگیری متهم، وی درگیری با قاسم را پذیرفت ولی ادعا کرد که او ضربه‌ای به مقتول نزده است. در ادامه مأموران به سراغ شاهدان درگیری رفتند که همه آنها هم با تأیید اظهارات متهم گفتند: درگیری از طرف مقتول شروع شد و محسن تلاش می‌کرد تا از درگیری بگریزد اما قاسم دست بردار نبود و مدام به محسن حمله می‌کرد تا اینکه محسن قمه‌ای را از ماشین بیرون آورد تا قاسم بترسد و عقب بکشد اما او باز هم حمله کرد و در نهایت قمه به پایش خورد اما ما ندیدیم که محسن ضربه‌ای به مقتول بزند.
پس از آن متهم در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و بازهم اتهام قتل عمد را نپذیرفت با این حال بر اساس مستندات و درخواست اولیای دم متهم به قصاص محکوم شد. پس از آن متهم به حکم اعتراض کرد و دیوان عالی کشور حکم را نقض و پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده شد. به‌این‌ترتیب پرونده در شعبه 12 دادگاه کیفری استان تهران تحت رسیدگی قرار گرفت.
در این جلسه دادگاه متهم بازهم اتهام قتل را رد کرد و مدعی شد مقتول خودش مقصر بوده و من هیچ ضربه‌ای به مقتول نزده‌ام.
با پایان اظهارات متهم قضات شعبه 12 برای تصمیم‌گیری در این زمینه تحقیقات خود را آغاز کردند و از متهم پرسیدند آیا می‌توانی شاهدان درگیری را به دادگاه معرفی کنی که متهم اسامی شاهدان درگیری را که از همکاران متهم و مقتول بودند در اختیار قضات قرار داد و قضات برای تحقیق درباره ادعای متهم مبنی بر اینکه ضربه‌ای به مقتول نزده و مست بودن مقتول، شاهدان را احضار کردند و قرار شد تا پس از تکمیل تحقیقات و اظهارات شاهدان رأی صادر شود.

نجات 2 مرد گمشده در کوه های ساوه

گروه حوادث/ 2 مرد جوان که برای تفریح به کوه‌های جلایر ساوه رفته اما راه شان را گم کرده بودند با تلاش ۱۶ ساعته نجاتگران جمعیت هلال احمر این شهرستان پیدا شدند.
سیدلقمان حسینی رئیس جمعیت هلال احمر ساوه در این باره به ایسنا، گفت: گزارش ناپدید شدن دو مرد ۴۵ و ۳۴ ساله در کوه‌های اطراف روستای جلایر از طرف مرکز پاسخگویی به حوادث و سوانح جمعیت هلال احمر استان مرکزی (تلفن ۱۱۲) اعلام شد و بلافاصله دو تیم امداد و نجات به محل اعزام شدند. با توجه به گستردگی منطقه و تاریکی هوا جست‌و‌جو تا ساعت چهار بامداد با همکاری افراد محلی ادامه داشت اما موفق به یافتن افراد نشدیم. با توجه به تماس تلفنی با افراد ناپدید شده و اطمینان از سلامت آنها از ساعت ۷ صبح جست‌و‌جو دوباره ادامه یافت که خوشبختانه حدود ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه هر دو نفر توسط تیم امداد و نجات پیدا شدند و پس از درمان سرپایی و تغذیه اضطراری به محل استقرار آمبولانس انتقال داده شدند.وی گفت: این دو نفر جهت تفریح به این منطقه رفته بودند، با توجه به اینکه هیچ‌گونه تجهیزاتی همراه خود نداشتند، پس از طی کردن مسافت طولانی و شروع بارش باران مسیر برگشت را گم کرده بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7601/12/574100/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها