علیرضا مرزبان، مربی سپاهان در گفت‌و‌گو با «ایران»:

هوش بالای نویدکیا باعث پیشرفت سپاهان شد


محمدمحمدی سدهی
خبرنگار
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال پنجشنبه گذشته با برتری 2 گله پرسپولیس مقابل نساجی آغاز شد تا سرخ‌ها در جدال فشرده با سپاهان با یک امتیاز اختلاف در صدر جدول بایستند. در ادامه مسابقات این هفته سپاهان امروز در اصفهان به مصاف نفت مسجد سلیمان خواهد رفت تا با پیروزی مقابل نفت رده دوازدهمی مجدداً در صدر جدول قرار بگیرد. سپاهانی‌ها با آمدن محرم نویدکیا و تغییرات مدیریتی جان تازه‌ای گرفتند و در فصل بیستم در قامت یکی از مدعیان اصلی شانس قهرمانی دارند.
علیرضا مرزبان، مربی تیم سپاهان در ابتدا در خصوص برتری یک گله تیمش مقابل سایپا در هفته نوزدهم به خبرنگار «ایران» گفت: «از برتری مقابل سایپا بسیار خوشحالیم چرا که بازی رفت مقابل این تیم را از دست دادیم و با تساوی 1-1 امتیاز کامل این بازی خانگی را کسب نکردیم. در بازی برگشت نیاز ما بر این بود که سایپا را در زمین خودش نگه داریم و سعی کردیم با پرس بالا به هدف‌مان برسیم و خوشبختانه به این مهم دست یافتیم. روز‌به‌روز کیفیت کاری ما بهتر می‌شود.»
او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «در پنج بازی اول لیگ بیستم دو شکست داشتیم و تیم از نظر تاکتیکی کیفیت بالایی نداشت، از نظر روحی هم شرایط تیم همین‌گونه بود اما بازیکنان حسی که داشتند برای درست شدن شرایط گذاشتند که این قابل تقدیر است. توانستیم با جلساتی که با محرم نویدکیا داشتیم مسائل فنی را طبقه‌بندی کنیم و علاوه بر این موارد بدنسازی را برای بالا بردن کیفیت بدن بازیکنان انجام دادیم و جلسات خوبی در مدیریت تاکتیک داشتیم.»
این مربی سپاهان اظهار داشت: «یکی از مسائلی که کمک می‌کند بتوانیم این موضوعات را عملی کنیم هوش بسیار بالای محرم نویدکیا است. او در اروپا بازی کرده و دنیای مدرن فوتبال دنیا را می‌شناسد. او ارزیابی خوب و درستی از مسائل دارد. او به همکاران خود اعتماد دارد و احساس خوبی به من می‌دهد. نمونه بارز انتقال احساس خوب محرم به بازیکنان، بازگشت سجاد شهباززاده به روزهای خوبش است. او با کمک محرم توانست احیا شود و با حضور در صدر گلزنان لیگ در بهترین وضعیت قرار دارد.»
مرزبان با اشاره به این موضوع که این موارد باعث شد در مسیر خوبی قرار بگیریم، گفت: «محرم به بازیکنان اعتماد می‌کند و این موضوع باعث می‌شود بازیکنان از نظر فنی و روحی قوی‌تر شوند و باعث می‌شود بازیکنان با آرامش بسیار کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. رابطه من با محرم صددرصد برادرانه و فنی است و ما در مورد تمامی مسائل صحبت می‌کنیم. خیلی خوب است که اعتماد خوبی بین اعضای کادر فنی وجود دارد و این اعتماد بین بازیکنان و مدیریت وجود دارد که کمک می‌کند ما از این ثبات به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.»
او با اشاره به بازی با نفت مسجد سلیمان بیان داشت: «بازی رفت را در مسجد سلیمان باختیم و ما در آن بازی کیفیت بسیار بدی داشتیم و در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای است که نیاز مبرمی به پیروزی در این بازی داریم. به این دلیل بازی سختی برای ما خواهد بود چرا که تیم مسجد سلیمان در ضربات ایستگاهی تیم خطرناکی است و علاوه بر این آنها در ضد حملات هم کیفیت بالایی دارند و تیم سختکوشی هستند. احترام خاصی برای این تیم قائل هستیم و می‌دانیم که روز سختی مقابل این تیم خواهیم داشت اما ما محکوم هستیم که هم بازی خوبی انجام دهیم و هم این بازی را با پیروزی پشت سربگذاریم.»
مربی سپاهان با اشاره به این موضوع که در حال حاضر نمی‌توانیم در مورد قهرمانی صحبت کنیم، گفت: «پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی شانس برابری با ما دارند و پا به پای ما در این مبارزه شرکت می‌کنند. ما باید باهوش باشیم و بتوانیم بموقع امتیازات مورد نظر را کسب کنیم. ما خودمان را مدعی اصلی قهرمانی نمی‌دانیم بلکه یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانیم. مسأله مهم این است که ما می‌توانیم امیدواری صددرصدی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. در مرحله اول مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را برای مردم خوب اصفهان خواهیم داشت. آرزوی من این است که هواداران سپاهان مسائل را انسانی ببینند چون فوتبال است و هر لحظه می‌توانیم شاهد اتفاقات غیرمنتظره باشیم.»

سپاهان در پی انتقام و بازگشت به صدر

هفته بیستم لیگ برتر که دیروز با برگزاری 2 دیدار ماشین‌سازی - آلومینیوم و مس - سایپا پیگیری شد، امروز با برگزاری 2 دیدار دیگر ادامه می‌یابد. از ساعت 17:30 پیکان و گل گهر در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم می‌روند. شاگردان مهدی تارتار پس از تساوی بدون گل برابر استقلال باید برابر شاگردان امیر قلعه نویی قرار بگیرند که در بازی قبل خود موفق شدند 3-1 ماشین‌سازی را از پیش رو بردارند. از ساعت 18:50 هم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان پذیرای نفت مسجدسلیمان است. شاگردان محرم نویدکیا که بعد از پیروزی 1-0 برابر سایپا، 40 امتیازی شدند، بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل نساجی دوباره به رده دوم رفتند و حالا برای رسیدن مجدد می‌خواهند نفت را شکست دهند و باخت بازی رفت را جبران کنند. مسجدسلیمانی‌ها بعد از شکست 2-0 مقابل نساجی که به خداحافظی داریوش یزدی از بازیکنان این تیم منجر شد، محمود فکری را به‌عنوان سرمربی جدیدشان انتخاب کردند و امیدوارند با او به موفقیت برسند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7601/14/574104/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها